האגיס
מערכת האגיס

שבוע 26 – תרופות סבתא לנשים בהריון 

מדריך הסבתות המלא להתמודדות עם 5 התופעות המציקות ביותר בהריון

קנקן תה וקינמון, וספל תה

בחילות, צרבות ובצקות מפריעות לך לחגוג את ההריון? אמנם יש תרופות יעילות כנגד כל אלו, אבל הרבה קודם הסבתות שלנו מצאו להן פתרונות. מדריך תרופות הסבתא המועילות לתופעות ההריון המציקות 

כשהמתנת בכיליון עיניים לפס הכחול שיופיע על הבדיקה הביתית, ודאי דמיינת לעצמך בטן קטנה, הולכת ותופחת, ותינוק מתוק בסופו של התהליך. התמונה המושלמת הזו נעוצה כנראה בעובדה שבסרטים, בתכניות ובפרסומות מראים לנו רק את מה שמצטלם יפה. אבל אחרי 26 שבועות שהתינוק שלך גדל בתוכך, את כבר בטח יודעת שהריון הוא אמנם תקופה יפה ומרגשת, שאין דומה לה, אבל גם נקודת מפגש עם תופעות פיזיות ורגשיות פחות נוחים, שקרוב לוודאי שלא פגשת בעבר.

נשים רבות עושות מאמצים להימנע משימוש בתרופות במהלך ההיריון, אבל כמעט לכל אחד מהמצבים האופייניים להיריון יש גם תרופות סבתא, שלא כולם מכירים. אז ברור שאנחנו מאחלים לך הריון קל, בריא ונינוח, אבל רק למקרה שתופיע איזו תופעה – כדאי לקרוא, לגזור ולשמור.

מדריך הסבתות המלא להתמודדות עם 5 התופעות המציקות ביותר בהריון 

 אוי, הבחילות

בחילות אמנם אופייניות לשליש הראשון, אבל חלק מן הנשים סובלות מהן לכל אורך ההיריון, וחלק לא מבוטל נתקלות בהן שוב בשליש האחרון, כשהרחם ממלא את חלל הבטן והעייפות גדלה.

כדי להקל על בחילות ניתן:
– למצוץ פלח לימון או לשתות מים פושרים עם לימון סחוט.
– לחלוט פרוסות שורש ג׳ינג׳ר בכוס מים רותחים ולשתות.
– לבשל במים מקל קינמון, אפשר להוסיף חליטת תה נטול קפאין – לפעמים אפילו הריח לבדו יכול להקל.
– למצוץ קוביית קרח, או לשתות מים קרים כקרח בלגימות קטנות.

  1. 2. הצילו! צרבת – עבור רוב הנשים, ההיריון הוא הפעם הראשונה שבה פגשו בצרבת. הלחץ של הרחם ההולכת וגדלה על הקיבה גורמת לעליית חומצות קיבה ששורפות בוושט. מלבד אכילה במנות קטנות יש עוד דברים שיכולים להקל על התחושה הלא נעימה.
  2. כדי להקל על צרבת כדאי:
    – לאכול לחם מקמח מלא בחתיכות קטנות – ביס קטן בכל פעם.
    – לאכול שקדים לבנים – יש ללעוס היטב שקד-שניים, ממש לטחון עם השיניים, כל רבע שעה.
    – סבתא ממליצה לאכול מלפפון טרי וקר בקליפתו – ביס קטן בכל פעם.
    – ללגום חליטת תה קמומיל לא ממותק.3. בצקות מציקות – כשהרגליים שלך משנות צורה וגודל זה לא רק מקשה על נעילת הנעל האהובה עלייך, אלא גם מכביד על התנועה, מעייף ולעתים אף כואב.

    כדי להפחית בצקות ברגליים כדאי:
    – לעטוף את הרגליים בעלי כרוב – יש לפתוח את העלים ולרדד בעזרת מערוך מעט כדי להגמישם. אז ניתן לעטוף את הרגל למשך כחצי שעה. יש להחליף עלים לפי הצורך.
    – להשרות את הרגליים בחליטת קמומיל קרירה, ניתן להכין גם מי מלפפונים לאותו אופן שימוש ואת פרוסות המלפפון מומלץ להניח על האזורים הנפוחים במיוחד.

    4. עוצר יציאות – שינויים בהרגלי היציאות מעיקים מאוד על נשים רבות בהיריון. תחושת הנפיחות מכבידה, ולעתים אף נוספים לתופעה בחילות, טחורים וצרות אחרות.

    כדי להקל על עצירות ניתן:
    – להשרות שזיפים מיובשים במים רותחים ולשתות את המים.
    – לשתות כף שמן זית בבוקר.
    – להשרות זרעי פשתן בכוס מים למשך הלילה וללגום את המים בבוקר.

    5. המצב מתוח – בהרבה מובנים ההיריון מייצר מתח. העור מגיב גם למתח הרגשי וגם למתיחה הפיזית. פעמים רבות התוצאה היא גרד או יובש בעור.

כדי להקל על פגעי עור אפשר:
– להכין תערובת של כף יוגורט וכף דבש טהור – למרוח על האזור המגרד או היובש להמתין לייבוש ולשטוף במים פושרים.
– להפחתת תופעות סימני המתיחה מומלץ למרוח שמן נבט חיטה.
– לטיפול בפצעים וגירוד לערבב שמן שקדים עם מספר טיפות שמן לבנדר ולמרוח בעדינות.
הערה: בהריון ובכלל, בשימוש בצמחי מרפא, שמנים אתריים, חליטות ומזונות שאינם חלק מן התפריט היומיומי, יש לשלול רגישות למרכיבים, ולכן מומלץ להשתמש בכל תכשיר חדש בכמות קטנה, ולהמתין כדי לוודא שאין תגובה אלרגית לפני שימוש נוסף.

כתבות קודמותכתבות נוספות
קבלו עדכונים על כל מה שטוב לקטנטנים שלכם
הרשמו עכשיו
הגעתם לרכיב תגובות של פייסבוק, אם ברצונכם לדלג עליו לחצו כאן
תגובות
מעבר לאזור התוכן, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + z