איך מגנים על עור התינוק איך מגנים על עור התינוק

הכל על שמירה על עור התינוק

כל אימא טרייה יודעת שהעור הרגיש של התינוק הוא אחד הנושאים המדוברים ביותר והמלחיצים ביותר במסגרת השנה הראשונה לפחות. כל כתם, פריחה או גירוי נראה עליהם עצום ומשמעותי, וכל אי נעימות שאולי הייתה נגרמת לנו מגירוי שכזה – גורמת להם לחוסר שקט, שיכול להתבטא בבכי קשה וחוסר אונים עוד יותר קשה שלנו.

המעבר מסביבה מימית (9 חודשי הריון) לסביבה יבשה וחדשה יוצרת מצב עדין ביותר לעור התינוק. ברחם, התינוק מוגן בצורה הטובה ביותר והגיחה לאוויר העולם משנה את תגובתיות העור, אשר בא לביטוי בשינויים ורגישויות על פני העור הרגיש. תוסיפו על זה את המים הקשים בארץ, סביבה חמה, יבשה ,שינויי מזג אויר, שימוש במזגנים, סוג בד, שמש ובעיקר רוח עם השפעה מייבשת וקבלו גרד, אי נוחות ופריחות שעלולות להיות עם מרכיב דלקתי.

עור התינוק הופך יבש ממש בימים הסמוכים ללידה על כן יש להימנע מכל גורם שהוזכר לעיל עד כמה שאפשר, ולבחור תכשירים מתאימים לעור רגיש על מנת להוסיף לעור מידת לחות לתמיכה יומיומית ולא לגרום נזק מיותר . ילדים ותינוקות רגישים יותר ממבוגרים, וייתכן כי יגיבו בחריפות רבה יותר לתכשירים שמבוגרים אינם רגישים להם.

חשוב לדעת-  שטח פני העור אצלם (שהוא גדול ביחס למשקלם) גורם לעור התינוק לספוג כל חומר שבא עימו במגע בכמות גבוהה ובמהירות רבה לכן חשובה בחירת תכשירים טבעיים לשימוש היומיומי.

כאשר מדברים על מוצרים טבעיים לתינוקות – אין מדברים על "פינוק מיוחד". עור התינוק מחייב התאמה מושכלת מצדנו, ההורים, לתכשיר נכון. זאת במטרה למנוע, עד כמה שאפשר, גירויים ופריחות – ובכך לסייע לתינוק לעבור בהצלחה את ההתאקלמות לעולמו החדש והקבוע.

החומר הפעיל במוצרים טבעיים לתינוקות לרוב מבוסס על  מים וצמחי מרפא. כדי לדעת אם צמחי המרפא מהווים את החומר הפעיל הטבעי או לא, נדרשת הבנה מאוד בסיסית בקריאת שמות הרכיבים בגב המוצר או האריזה, כאשר רשימת הרכיבים על האריזה מדורגת לפי הסדר מהגבוה לנמוך. כלומר, ככל שהרכיב נמצא קרוב יותר לסוף הרשימה, יש סיכוי שהוא מצוי בכמויות זניחות. במוצרים טבעיים על בסיס צמחי מרפא, יופיעו בהתחלה המרכיב הצמחי ומים. במוצר טבעי רשימת הרכיבים היא לרוב תמציתית, ללא קידומות של מספרים ואותיות.

קיימת חשיבות רבה לאיכויות מיצוי הצמחים בתחום הקוסמטיקה והטיפוח הגורמות למערכות הגוף לתפקד ביעילות ומביאות את שכבות העור לתפקוד אופטימאלי. תכשירים פארא רפואיים וקוסמטיים עם תמציות מרוכזות עושות עבודה הדדית של אדפטציה עם הגוף.

השפעת מיצוי הצמחים פועל בדרכים שונות לטווח הארוך ולטווח הקצר. ברמה המיידית, המיצוי גורם לחידוש תאי עור ורגנרציה.  התמדה, משמרת את האפקט הרצוי. כמו כן, למיצוי הצמחים השפעה מאזנת – הם פועלים על הגוף בצורה הדרגתית ועל פי יכולת הגוף לעבור את השינוי המיטיב ולהגיע לאופטימיזציה באיכות העור. המשמעות היא עור יפה ובריא.

אילו צמחי מרפא בריאים וטובים לעור תינוקך?

צמחי מרפא מובילים המסייעים בשמירה על בריאות עור התינוק הם פוליגונום, העתיר בנגזרות טנינים וביופלבונים וקמומיל ואכילאה, העשירים באזולן. צמחי מרפא אלו היו בשימוש נרחב ברפואה עממית עתיקה ויעילותם הוכחה בלא מעט מחקרים מהשנים האחרונות.

קמומיל: ידוע בתכונותיו המרגיעות, משכך כאבים, מאיץ החלמת פצעים חיצוניים ופנימיים כאחד, עוזר לטיפול בבעיות שינה ובשחרור שרירים. המלצה כללית- הספגת צמר גפן בחליטת קמומיל פושרת טובה לניקוי הפרשות מעיניים רגישות .

אכילאה: משמש לטיפול בעור פגוע, בעל פעילות אנטי-דלקתית, אנטי-בקטריאלית, אנטי פטרייתית ואנטיספטית. המלצה כללית- ניתן להוסיף חליטה של אכילאה למי האמבט לסייע בגירויי עור.

פוליגונום: צמח הפוליגונום ידוע בסגולותיו הרפואיות מכיל מרכיבים אורגניים, ויטמינים וחומצות טבעיות השומרים, מאזנים מחטאים את העור ומעודדים התפתחות של עור בריא.

רוז (ורדים): מלך הצמחים, מרגיע עור רגיש, מחטא, נוגד נגיפים חיידקים פטריות, נוגד דלקת, מאחה רקמות, מחדש רקמות. מתכון: חליטה של 2 כפות פרחי רוז ורדים למהול בשתי כוסות מים, לקרר ולמרוח באזורי גוף רגישים, אדמומיים. ניתן לשמור במקרר יומיים.

הדס: מומלץ לטיפול בהתקררות, משחרר ליחה ומרגיע שיעול. המלצה כללית- לשים 3-4 טיפות שמן הדס במבער לטיהור הבית ולהקלה וטיפול במערכת הנשימה.

לבנדר: "עזרה ירוקה"- מחטא ומרפא חתכים, מסייע בהחלמת צלקות, עקיצות וכוויות. שמן אתרי, שניתן למרוח ללא דילול באזור נקודתי בלבד (לא באזור העיניים), כמובן רק אם אין רגישות אליו, ובתנאי שהוא באיכות גבוהה וממקור טוב.

טיפ לאימהות:

למלא גרב עם עלי ופרחי קמומיל, אכילאה ולבנדר ולשים באמבט הילד להקלה בגירויי עור ובישום טבעי. אפשר להתייעץ עם איש מקצוע להתאמה אישית.

שילוב צמחים אלו בריכוזים מאוזנים בתכשירים טבעיים, מקלים ומסייעים לטיפול בעור רגיש ועדין כשל תינוקות ובמכלול שלם של תופעות ובעיות שונות כגון אטופיק דרמטיטיס ("אסטמה של העור"), סבוריאה, עור אדמומי,  מגורה ויבש, תפרחת חיתולים ועוד.

כהורים, שרוצים להעניק לתינוק שלנו את הטוב ביותר, חשוב מאוד שנשים לב לאיכות וסוג החומרים שאנחנו מורחים על עור התינוק וחשוב שנקפיד על שימוש במוצרים טבעיים, עשירים בכל הטוב שבטבע שיותירו את עורו של התינוק לא רק חלק ונעים למגע אלא גם בריא .

באדיבות, שמחה דגן עזריאל נטורופתית N.D. , מורז צמחי מרפא.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת