איך ללמד תינוקות לשחות איך ללמד תינוקות לשחות

בדרך לאולימפידה? שחיית תינוקות בקלי קלות

הקיץ בפתח ואיתו מתחילה עונת השחייה. לאלו מכם שיש כבר ילדים גדולים הבריכה אינה זרה לכם, אבל למי שיש תינוק ראשון קטן ומתוק, הנה קצת מידע מעניין על שחיית תינוקות. למה זה טוב ואך לעשות את זה נכון

השחייה היא  דרך נפלאה ליצור חיבור נוסף בין הורה לתינוק.  זמן של יחד ללא הפרעות מסביב, בלי אורחים, טלוויזיה או  טלפונים

תתפלאו אבל שחיית תינוקות היא פעילות מאד טבעית לתינוק. צריך לזכור שהתינוק שהה במים כבר עשרה חודשים וזה טבעי ונעים לו לחזור לשם.

שיעורי שחייה לתינוקות מותאמים לצרכיו של כל ילד ועוזרים לו להתפתח בהתאם לקצב האישי שלו.

בשיעורי השחייה משולבים משחקים, שירים וצחוק וכל זאת בסביבה חמה, אוהבת ובטוחה. כך משתפרות המיומנויות המוטוריות תוך הנאה גדולה.

מומחים טוענים כי שלוש שנות חייו הראשונות של התינוק הן חווייתיות מאוד; מה שישפיע על המשך חייו, לכן חשוב לתת לו גם תכנים וחוויות משמעותיות ומהנות.

היכרות טובה עם המים, בטחון במים מה שיעזור לו בעתיד ללמוד לשחות.

 איך לעשות את זה נכון ?

 מומלץ התחיל מגיל שלושה חודשים ומעלה. למרות שמקומות רבים מתחילים קורסים כבר מגיל חודשיים.

חשוב ליהנות עם הילד ולזרום בקצה שלו – זו לא תחרות או אימון לאולימפיאדה הבאה ולכן חשוב לשים לב לקצב של התינוק ומה מתאים לו ונעים לו לעשות מבלי להתעקש על התקדמות.

מכניסים את התינוק למים שהוא רגוע ולא עייף. זאת על מנת למנוע תסכול ובכי. זה זמן של כייף ולא זמן של כעס.

כן, גם ההורים צריכים ללמוד הליך של סבלנות, עקביות ומשחק. תינוק יקבל וירכוש בטחון במים בעיקר על ידי חזרה על אותה פעילות שוב ושוב (לא על התקדמות לדבר הבא) הבנת ייחודו של כל תינוק היא סוד ההצלחה לצד עידוד של ההורים כמובן.

לא להגזים בכמות השיעורים והלחץ על מנת למנוע תסכול, עייפות ופחד אצל התינוק.

לא שוחים על בטן מלאה – באתרים שונים של בתי ספר לשחייה ממליצים שתינוק יונק חלב יקבל את ארוחתו מינימום שעה לפני כניסה למים. תינוק אשר אוכל תחליפי חלב או אוכל אחר יקבל את ארוחתו מינימום שעתיים לפני כניסה למים. זאת מכיוון שפחות נעים לבצע פעילות גופנית על בטן מלאה והלחץ ההידרוסטטי של המים עלול ללחוץ על הקיבה, וכתוצאה מכך התינוק ירגיש באי נוחות, תתכנה פליטות מרובות והתינוק לא יתפנה לחוויה מהנה.

כדי שהחוויה תהיה נעימה ויעילה, חשוב להקפיד על תנאי הבריכה ועל כללי בטיחות. תינוקות מרגישים בנוח בטמפרטורה של 32 מעלות. טמפרטורת העור וטמפרטורת הסביבה צריכות לעמוד על 27 מעלות ומעלה.

 שמרו על בריאות התינוק

חיתול מיוחד לבריכה: אצלנו בהאגיס חושבים על הכול ומלווים אתכם ואת תינוקכם מלידה . לכן על מנת שתינוקכם יוכל ליהנות מחוויית המים הוצאנו חיתולים מיוחדים למים בשם Huggies little swimmers   אלו חיתולים בעלי מרכז ספיגה ייחודי שאינו מתנפח במים כמו חיתול רגיל, מגנים ושומרים שלא יברח שום דבר במים. בעלי צדדים אלסטיים לפתיחה וסגירה מחדש המאפשרים לתינוקכם חופש תנועה, כך שההנאה מהמים תהיה מקסימאלית.

קרם הגנה: היום ישנם קרם הגנה מיוחדים  לתינוקות. זאת כמובן אם הבריכה אינה מוצלת . ישנם גם בגדי ים שהם חליפה ארוכה המסננת קרינה.

אל תשאירו את התינוק לרגע ללא השגחתם. המים מקום מסוכן ביותר.

לא לשכוח להכין תיק לתינוק עם כל הציוד הנדרש לרחצה ובכלל. מגבת ובגדים יבשים להחלפה.

בריכה נקייה מחיידקים

1.    חשוב לבדוק שהבריכה נקייה ונבדקה על ידי משרד הבריאות .

2.    משרד הבריאות קובע במפורשות על השימוש בכלור, כחומר חיטוי לבריכות שחיה. משרד הבריאות גם קבע תקן הקובע במדויק את כמות הכלור המותרת להימצא במים בזמן בו יש מתרחצים בבריכה – תקנות רישוי עסקים (תנאי תברואה נאותים לבריכות שחיה) תשנ"ד 1994

3.    בדקו שזו בריכה שעברה הכשרה מקצועית "מפעיל בריכות מוסמך" תפקידו אחריות על חדר המכונות (לב הבריכה) ואיכות המים בבריכה "מפעיל הברכות" חייב לבדוק את איכות המים כל שלוש שעות, כל עוד ישנם מתרחצים במים. את תוצאות הבדיקות הכימיות יש לפרסם על לוח התוצאות במקום נגיש וקריא למבקרים בבריכה.

4.    בריכות שמפוקחות ע"י משרד הבריאות מגיע מידי חודש דוגם מוסמך שלוקח דגימת מים למעבדה שם רופא מבצע בדיקה בקטריאלית למי הבריכה, את תאריך הבדיקה והתוצאות יש לפרסם על לוח הבריכה (כמו כן יש לשמור את דפי התוצאות ביומן הבריכה למשך שנה מיום הבדיקה).

הכי חשוב המשיכו ליהנות מתינוקכם וילדכם ומרגעים מאושרים ביחד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת