פחדי ילדים בפורים פחדי ילדים בפורים

על ילדים, תחפושות, בטיחות ופחדים

חג פורים כבר כאן. מספיק להסתובב בחנויות ולגלות שהכל עמוס בתחפושות. כהורים לקטנטנים חג פורים מרגש במיוחד, כולנו נזכרים בתחפושות הישנות שלנו וסביר להניח שרובכם בתוך מסע קניות. בהנחה שלא הצטיידתם בזוג ידי זהב ומכונת תפירה, כנראה שגם אתם תהיו מאלה שתחפשו תחפושת מקורית או נוחה בחנויות.

אחרי מסע הקניות והציפיה לחג מגלים הורים רבים שהילד שלהם מסרב להתלבש בתחפושת היקרה. לא עוזרים שכנועים או כעסים- הילד מסרב ללכת לגן מחופש או בכלל למדוד את התחפושת. בגנון או המשפחתון ישנם ילדים נוספים, שהגיעו מחופשים, אבל בכניסה לגן הם פורצים בבכי ומסרבים להירגע או להיכנס למסיבת פורים בגן.

למה ילדים מפחדים? זה רק הבן הפרטי שלי או שהפחד מוכר? אולי ירגיע אתכם לדעת שהפחדים האלו לפני פורים, לא שייכים רק לילדי ישראל או לחוגגים את חג פורים. בכל העולם ילדים צעירים מגלים פחדים ממסכות או מתחפושות. בתרבויות רבות ובדתות נוספות ישנם חגים  ואירועים בהם מתחפשים. הלוואין פסטיבל המסכות בוונציה, ואפילו פסטיבל ההולי בהודו. בכולם תחפושות ומסכות ומכולם ילדים מפחדים.

חג פורים מקצין את הפחדים הללו כיוון שביום אחד מופיעות המפלצות והגיבורים מהחלומות והדמיון.  בשלב בו ילדים מתקשים להבדיל בין דמיון למציאות קשה להם להבין מתי מדובר בילד מחופש ומתי במכשפה מסוכנת.

איך להקל על ילדים שחוששים או מפחדים לקראת פורים?

מי בוחר את התחפושת? תנו לילד לבחור את התחפושת. גם אם יש לכם תחפושת ישנה מהחברה או מהאח הגדול בדקו אם הילד רוצה אותה או לא מפחד ממנה.

דמויות מעולמו של הילד: אם לילד קשה לבחור או שהוא עדין מסרב ומפחד, נסו לחשוב על דמויות שהילד מתחבר אליהם והציעו לו תחפושת ידידותית.

נוחות ובדים נעימים: דאגו לתחפושות נוחות ולא מסורבלות. תחפושת שהילד יכול לנשום בנוחות, בלי איפור רב ובדים לא נוחים.

לא מסכות ולא איפור: ילדים רבים  מפחדים יותר מהכל מאיפור או מסכות.

לנסות בבית: תנו לילד להתחפש כשבועיים שלושה לפני פורים בתחפושת. הפכו את התחפושת  למשהו מוכר ושיגרתי.

הדרגתיות: אם אפשר לקבוע עם הגננת ימים בהם מתחפשים בצורה מינורית. מגיעים עם כובע או בגד שונה. ילדים מתקשים להתמודד עם שינוי פתאומי ושיגרת שיגרה מאיימת.

רק בגדים: אפשר להציע לו להתמקד בבגדים בלבד ולא במסכות. למשל תחפושת של כלב או עכבר בלי האזנים והזנב

להירגע ולא ללחוץ: גם אם הילד מסרב להתחפש הניחו לו. הוא בהחלט לא עושה לכם דווקא או בכוונה. הוא מפחד וזה יעבור לו כשיגדל

 איך שומרים על בטיחות?

אנדרי מטיאס, מנהל אגף הסברה, פרסום והוצאה לאור במוסד לבטיחות ולגיהות, מתייחס גם הוא לבחירת תחפושות: "אם אתם מכינים את התחפושות לעצמכם יש להימנע משימוש בחומרים דליקים כגון בד סינטטי, נייר, קרטון, צמר גפן או נוצות. במידה ובחרתם לקנות תחפושות כדאי שתוודאו שהן תהיינה מבדים ומחומרים שהם חסיני אש או לפחות כאלו שעברו טיפול כנגד התלקחות. חפשו את התווית 562 המציינת שהתחפושת עומדת בתקן ישראלי".

מטיאס ממליץ לבחור בתחפושות פשוטות, ללא כמויות גדולות של בד, לא רחבות מדי ולא נפוחות מדי – היכולות להקשות על התנועה החופשית של הילד. יש להימנע מתחפושות שכוללות שרוכים, חבלים וחוטים שהם ארוכים יותר מ-20 ס"מ, ועלולים להיכרך סביב הצוואר ולגרום לחנק.

מסיכות הן בדרך כלל צוהלות ושמחות, אך אם בוחרים להוסיפן לתחפושת רצוי לוודא גם שהן אינן מסתירות את שדה הראייה ושהתחפושות עצמן אינן מקשות על התנועה.

אם בחרתם להוסיף גם צבע פנים או גוף, עדיף שהצביעה תיעשה אך ורק בצבעי איפור שאינם חוסמים את נקבוביות העור ואינם גורמים לאלרגיה במגע איתם.

בתחפושות לפעוטות יש להקפיד שהתחפושת איננה כוללת אביזרים קטנים אשר עלולים להיתלש ולהגיע לפיהם של הקטנים.

אביזרים: מומלץ לא להשתמש בכלי ירייה ואביזרי תחפושות אחרים, כגון חרבות או סכינים, עדיף שיהיו מחומרים רכים שאינם עלולים לפצוע את המשתמשים בהם. אין להשתמש באביזרי ירי המעיפים כדורי פלסטיק קשיח, חיצים בעלי חוד או כל כלי ירי אחר שיכול להוות סיכון לסובבים ולבעל האביזר.

משלוחי מנות: חשוב ש"משלוח מנות" המיועד להגיע לבתים בהם יש ילדים קטנים יש להקפיד שלא יכיל ממתקים קטנים כגון סוכריות קטנות, פיצוחים או גרעינים.

חג שמח מהאגיס!

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת