למה תינוקות מצוננים למה תינוקות מצוננים

נזלת, אף דולף והצטננות אצל תינוקות

השפן הקטן שכח לסגור הדלת אבל לא רק הוא הצטנן וחזר עם נזלת. פעוטות ותינוקות סובלים גם הם מהמטרד וחוזרים הביתה מהפעוטון עם אף דולף ונזלת.

נזלת היא מחלה נגיפית הקשורה לזיהום בדרכי הנשימה העליונות. למעשה תינוקות ופעוטות נראים לעיתים מצוננים תמידית ואתם לא טועים. מחקרים מציינים כי פעוט בגילאי שנה סובל מנזלת בין 8 ל 12 פעמים בשנה אחת.

נזלת יכולה להוות מטרד לא פשוט לקטנטנים כיוון שהתקררות בדרכי הנשימה העליונות משפיעה על התיאבון ועל השינה שלהם. תינוק מקורר הסובל מנזלת מתקשה לישון בלילה וסובל מחוסר תיאבון.

איך מונעים נזלת?

קשה מאד למנוע הדבקות בעיקר בגילאים בהם ילדים הולכים לגן. הווירוסים עוברים דרך טיפות הרוק והנזלת עצמה מאחד לשני. פעוטות בגיל הזה נוטים להכניס דברים לפה ובכך מגדילים את טווח ההדבקות במהירות מאחד לשני.

גם התעטשות היא דרך להפצת הווירוסים ולהגדלת הסיכוי לנזלת. התעטשות אחת יכולה לגרום להפצה של למעלה מ- 3000 חיידקים, לכן השתדלו להתעטש לתוך מגבון-אף. התעטשות לתוך כפות הידיים עלולה להביא להידבקות הסובבים. נסו ללמד את הילדים, גם הקטנטנים להתעטש לתוך מגבון אף ולא לאוויר. כמו כן מומלץ ללמד את הילדים לנטול ידיים באופן קבוע לפני הארוחה למשך 20 שניות ולנגב את הידיים במגבת נקייה על מנת להוריד את הנגיפים והווירוסים מגופינו ולמנוע הידבקות

איך להקל על התינוק או הפעוט המקורר?

הגביהו את מזרון המיטה מעט, על ידי הכנסת מגבת או כרית קטנה מתחת למזרון עצמו.

אמבטיה חמה: אמבטיה חמה מקלה על הנזלת והאדים עוזרים ל"פתיחת האף"

תרסיס מי מלח: מי מלח עדינים בתרסיס עוזרים להמסת הנזלת באף.

שתיית מים: מומלץ להקפיד על שתייה מרובה של מים, שכן כמות הנוזלים בגוף חשובה מאוד לתפקודו וכשכל שיהיו יותר נוזלים בגוף כך הגוף יוכל להילחם בווירוסים.

ויטמין C : צריכת ויטמין C ממקורות טבעיים יכולה להקל על צינון

קרם להרגעת העור: אם עור התינוק הופך למגורה בעקבות הקינוח או הנזלת מומלץ למרוח קרם שיקל עליו.

שתו חליטות תה היעילות לשיעול: השיעול הוא תגובה טבעית רצויה הפועלת להגנת דרכי הנשימה, על מנת להקל על השיעול , כדאי להכין חליטות תה מצמחים מכייחים כמו אקליפטוס, קורנית ושומר

קינוח עדין של אף התינוק: נסו להשתמש במגבוני אף קלינקס, המתאימים לעור העדין.

פנייה לרופא: כאשר הנזלת נראית לכם מפריעה לתפקוד היומיומי ומקשה מאד על התינוק מומלץ לפנות לרופא הילדים להתייעצות. ישנם בבתי המרקחת תכשירים שונים ליבוש נזלת והקלה על הנזלת, לעיתים הרופא ימליץ על אחד מהם.

איך לקנח את האף?

חשוב לקנח את אפו של התינוק או הפעוט בעדינות ולדאוג למגבון אף רך שלא יגרה את עורו העדין של הפעוט.

המלצה שלנו לפינוק חורפי:

פנקו את עצמכם ואת הפעוט במגבון אף מלטף: בעיצומה של עונת החורף, המאופיינת בהצטננות ובתחושת חולי, המותג "קלינקס" – מותג הטישו הגדול בישראל, עוזר לנו לעבור את תקופת החורף והצינון בצורה נעימה יותר.

קלינקס שכדאי שתחזיקו בבית, לניגוב אפם של הקטנטנים הוא קלינקס לושן. מדובר מוצר טישו איכותי, המועשר בתמצית אלוורה ומכיל קרם לחות וויטמין E. אלו מסייעים בהגנה על עור האף ויעילים במיוחד במניעת גירוי ואדמומיות בזמן הצטננות. קלינקס לושן מצטין ברכות ייחודית שניתן לחוש בה מייד בעת השימוש לתחושה מלטפת בכל קינוח, בעיקר בעור עדין כמו של תינוקות או ילדים.

פנקו את עצמכם במרק טעים ובריא: לא סתם טוענים שמרק הוא הפניצילין של הטבע. דאגו לארוחות מזינות של מרק טעים. מתכונים קלים למרקים מזינים, גם ללא בשלנים, אפשר למצוא כאן.

פנקו עצמכם ואת הפעוט בתה מחמם ובריא: מתכונים לתה מחמם:

תה תפוחים: בשלו קוביות תפוחים בסיר לכ- 10 דקות והוסיפו דבש (לילדים בני שנה ומעלה) או מעט סוכר חום ומקל קינמון. לקטנים סננו את הנוזל ולגדולים יותר ניתן לתת לאכול את התפוחים המבושלים.

תה גינגר לימון: השלו למספר דקות מעט גינגר טרי, חצי תפוז או לימון חתוך עם הקליפה וקינמון. המתיקו לפי הטעם ושתו.

מוזמנים להוסיף טיפים משלכם להתמודדות עם צינון. 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת