איך בוחרים שמות לבנות איך בוחרים שמות לבנות

איך לבחור שם לבת

הבדיחה טוענת שלא חשוב איזה שם תבחרו לתינוקת שרק נולדה העיקר שיתאים לשם המשפחה של הבעל שתבחר היא. אבל כיוון שאין לנו יכולת לדעת, כנראה שנצטרך לנסות לבחור שם שיתאים לנו ואנחנו נאהב אותו.

איך בוחרים שמות לבנות?

שם הוא יותר מהכל, חלק מאופנה ותקופה. אם הנשים שנולדו ב-1948 נקראו בעיקר רחל, שרה, אסתר, חנה, מרים ורבקה הרי שהיום השמות נועה ואדל, שירה ומאיה תופסים את המקומות הראשונים בשמות לבנות הפופולאריים ביותר.

בחירת השם מתחילה בדרך כלל לפני הלידה וממשיכה אחריו. בחירת שמות לבנים חייבת להיות מהירה יותר ולבחור את השם בשבוע הראשון עד לברית. בחירת שם לבנות אין מחויבות לבחירת שם בזמן קצוב, כך שתוכלו לראות הורים שממשיכים לקרוא לתינוקת פשוט פיצי או תינוקת ולהתלבט.

אך מתחילים לבחור שם?

ספר השמות לבנות:

כמעט כל הריונית מקבלת בזמן זה או אחר ספר שמות לבנות וכיוון שאין דבר יותר מעניין בהריון מאשר ההריון עצמו, כולנו קוראים בו בהנאה. הספרים הללו מחולקים לפי נושאים וניתן לנסות לחשוב למה אנחנו מתחברים ולחפש שם שיתאים.

אפשר לחפש שמות לבנות באתרים שונים, כמו כאן בהאגיס, ולבחור שם לפי בחירת נושאים. בנוסף, באמצעות מחולל השמות האוטומטי תוכלו לסמן את מה שאתם אוהבים או מחפשים ולקרוא על משמעות השמות.

בינלאומי או ישראלי: ניתן לבחור שם ישראלי ואפשר גם בינלאומי, ואפשר כמובן לחפש שם שהצליל שלו מתקבל בכל מקום כמו ליאה, מיה, קרן. בבחירת שם בינלאומי ניתן למצוא שמות מיוחדים אבל גם שמות בינלאומיים המקובלים בארץ כמו אלכס או בן. יש שיבחרו 2 שמות לתינוק שאחד מהם עם צליל בינלאומי.

שמות של בנים או של בנות? יש היום מבחר שמות יוניסקס רבים. יש הורים שיתעקשו לחפש שם שהוא רק נשי ויש שיחפשו יוניסקס. גם ההחלטה הזאת עוזרת בצמצום מאגר השמות והחיפוש.

מיוחד או כמו כולם? הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מוציאה בכל שנה רשימת שמות נפוצים לפי השכיחות שלהם באותה השנה. אם אתם מתעקשים על שמות מיוחדים לבנות ולא רוצים שם נפוץ מדי – כדאי לעיין ברשימת השמות לבנות ולראות מה השמות לבנות הנפוצים בשנים האחרונות. אנחנו יכולים לספר לכם שנועה, עדן, מיכל ושירה הם שמות נפוצים, אבל אנחנו בטוחים שאתם כבר יודעים את זה. גם נועם הוא אחד השמות הנפוצים לבנות ולבנים.

קשר משפחתי: אם יש עוד אחים בבית לפעמים נחמד לחשוב חיבורים. יש הורים שקוראים לילדים לפי נושאים כמו שמות של ים או שמות של כלי נגינה. יש כאלה שיבחרו לקרוא לכולם באות פותחת זהה וכו. אם אתם שם קל יותר לבחור שם כי אתם מצמצמים את הבחירה.

לא מצליחים? זה הזמן להתייעץ בקבוצות ווטסאפ, פייסבוק ועם חברים. לפעמים לאנשים אחרים יש רעיונות שאתם תאהבו ותתחברו אליהם. אל תפחדו לשאול ולספר מה אתם אוהבים, חוכמת ההמונים יכולה לעזור, ובטח לא להזיק, מקסימום תחשפו לשמות מוזרים שלא הכרתם.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת