איך צמים עם ילדים איך צמים עם ילדים

לצום עם ילדים: איך עושים את זה?

יום כיפור חל עשרה ימים אחרי ראש השנה. לפי היהדות זהו יום של חשבון נפש  צום תפילה ותשובה, על חטאים שבין אדם לאלוהים ובין אדם לחברו. המנהג המוכר ביותר הוא צום ותפילה. הדת מתייחסת לכל בני מצווה כחייבים לצום. הימנעות מקיום המצווה מותרת רק ליולדת עד 3 ימים אחרי הלידה, או למי שקיבל הוראה מפורשת מהרופא שלא לצום. אנשים חולים, נשים בהריון ומניקות, צריכים לפעול על פי ההיגיון והוראות הרופא. מומלץ, אם אתן מעויינות לצום ואתן בהריון או מניקות, להתייעץ ולהבין מה המנה המותרת של שתייה שמותרת בהריון או בהנקה.

לפני הצום מומלץ להינע ממזונות ומשקאות עם קפאין או הרבה מלחים.

מניקות

לא פשוט להניק כשצמים. הגוף תשוש ולעיתים כמות החלב יורדת קצת. חשוב לשתות הרבה לפני ב 24 שעות לפני הצום ולנסות לנוח על מנת לא לפגוע בייצור החלב. שתו לפני מים ולא משקאות מוגזים או משקאות עם קפאין.

בליגת לה להצ'ה מייעצים לנשים להתייעץ לפני הצום ולהדגיש בן כמה התינוק היונק והאם הוא יונק הנקה מלאה. שתייה ואכילה במשורין, המותרת לחלק מהאנשים, יכולה להועיל, בעיקר אם ניתן לשתות מיץ, שיחזיר את כמות הקלוריות או יעזור באנרגיה זמינה, לנשים מניקות.

הכינו אוכל לילדים:

יום כיפור הוא זמן לוותר על עקרונות תזונה נכונה וארוחות מסודרות ואם מדובר על ילדים קטנים, פשוט להכין מנות של אוכל אהוב עליהם. כדאי להכין את האוכל במנות קבועות בקופסאות ולחתוך מראש פירות וירקות כדי להימנע מהעיסוק באוכל דווקא כשאתם צמים.

לתינוקות קטנים הכינו מחלק מנות את מנות האוכל ואם התינוק רק החל בטעימות או אוכל ארוחות טחונות, הכינו הכל מראש בקופסאות סגורות היטב. אם רק התחלתם בטעימות כדאי לוותר על טעימות ליום אחד ולחזור אחר כך לשגרה.

ניתן לחמם את האוכל שהכנתם לילדים על פלטת שבת או בעזרת מיחם מים חמים ולילדים קצת יותר גדולים פשוט ניתן להכין כריכים או אוכל שלא חייבים לחמם. זה בסדר שביום אחד הם יאכלו פחות מסודר ובלי מנה רגילה.

מה עושים עם הילדים בבית?

יום כיפור מזמן לכולם יום שקט. אם אתם הולכים לבית הכנסת תוכלו לנצל את ההליכה עם העגלה לטיול. אם אתם בבית הכינו לילדים הקטנים משחקים שניתן לשחק בהם.

אם שני בני הזוג צמים נסו לייצר תורנות בה אחד פעיל והשני נח אם מדובר בבני זוג בהם אחד לא צם, כדאי שהוא יבלה עם הילדים בעוד בן הזוג השני ינוח יותר.

נצלו את מזג האוויר היותר נעים בערב גם לטיולים עם העגלה, כך גם נהנים וגם הזמן עובר מהר יותר.

צום קל ומועיל לכל הצמים

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת