שינת תינוקות שינת תינוקות

4 טיפים לשינת תינוקות טובה יותר

אנחנו מחפשים את מי שהמציא את הביטוי ישן כמו תינוק, יש לנו תחושה שאף פעם לא היה לו תינוק בבית שבילה את הלילות בהתעוררות כל שעתיים או שלוש לארוחות, או לבכי מכאבי בטן, שינים וסתם הרגלים.

שינת תינוקות היא כנראה הנושא הכי חם בשיחת הורים, והשינה בלילה גוררת לא מעט סיפורים וטיפים איך לייעל את הלילות ואיך לגרום לתינוק לישון לילה שלם או לפחות כמה שעות רצופות. ניסינו לרכז את הטיפים הנבחרים שאולי יעזרו לכם לישון רצוף. חשוב לציין שתינוקות קטנים ממש לא יכולים לישון לילה שלם ולרובם יש צורך למשל בהאכלה נוספת. לפני שאתם מנסים ללמד את התינוק לשון לילה שלם, חשוב שתבינו אם אין לו צורך לאכול או כל צורך אחר בגללו הוא מתעורר.

חשוב להבין ששינה איכותית היא לא בהכרח שינה ארוכה וחשוב שהתינוק יישן שינה איכותית. מדובר בשינה בה שלב השינה העמוקה במחזור השינה הוא הכי ארוך. בשלב השינה העמוקה והאיכותית התינוק ישן טוב יש לו נשימה רגועה, הוא לא זז ולא ממלמל מתוך השינה. התינוק מתעורר רגוע ולא בבכי ולא נראה עייף.

איך משפרים את שינת תינוקות ומה ניתן לעשות? המלצות וטיפים לשינת לילה טובה

סדר יום ברור

אין ספור כתבות נכתבו על סדר יום ומסתבר שסדר יום הוא הטיפ הכי חשוב שתקבלו- תינוקות רגילים לשעות קבועות של האכלה ושינה. אם תצליחו ייצר סדר יום, אשר מתחיל בבוקר ושבסיומו כולל גם טקס שינה מובנה, תעזרו לתינוק להבין מתי הולכים לישון ומתי לילה. סדר יום אמור לכלול שעות האכלה קבועות ושעת אמבטיה קבועה. בסיום הערב בו מתכוננים לשינה מומלץ לא הרדים את התינוק על הידיים או בעגלה אלא ללמד אותו להירדם לבדו. כמובן שבגילאי לידה עד חצי שנה קשה ולא מומלץ להניח לתינוק להירדם לבדו וניתן להרדימו. בהמשך כדאי למד אותו להירדם בלי עזרתכם.

לא לשכוח – שינה גוררת שינה

נכון שהמליצו לכם לדלג על שינת בוקר או למשוך את התינוק עוד שעה בלילה לפני השינה. מסתבר שדווקא ההיגיון שלנו שתינוק עייף יישן טוב ותינוק שכבר ישן יתעורר, לא עובד כאן. תינוקות רגועים ישנו עוד ותינוקות עייפים יבכו ויתעוררו יותר ויותר פעמים. אל תחזיקו את התינוק ער ותנו לו לישון כשהוא רוצה, כך יש סיכוי טוב יותר שהוא ילמד להירדם או יישן טוב יותר.

לא להתעלם מסימני עייפות

לכל תינוק יש סימני עייפות שרק צריך ללמוד ולזהות אותם ותצליחו להשכיב את התינוק בשעות העייפות שלו, יש סיכוי שהוא יישן טוב יותר. סימנים מוקדמים לעייפות יכולים להיות שפשופי עיניים, משיכות שיער ומשיכות אוזניים, עיניים מבריקות ולפעמים גם סוג של בהייה בחלל. אצל תינוקות בני שנה ומעלה נראה גם סרבול בתנועות וניסיון למצוא מקום להניח בו את הראש ולנוח.  בכל מצב כזה כדאי לאפשר לתינוק לישון ולא לחכות עוד. כך הוא יישן שינה איכותית יותר ולא יגיע לרמות עייפות שיקשו עליו להירדם.

יועצת שינה

אם ניסיתם הכל ואתם מרגישים שהלילות ארוכים ללא שינה והדבר קשה לכם וגם לבייבי שלכם אולי כדאי התייעץ עם רופא המשפחה או יועץ שינה ולהבין אם יש משהו שניתן לעשות אחרת בתהליך השינה בלילה. תמיד כדאי להתייעץ ולא להישאר בתחושה של עייפות גדולה.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת