שינת תינוקות שינת תינוקות

בייבי, אתה בוכה מתוך שינה או חולם?

הבייבי מתחיל לבכות מתוך שינה, הוא לא לגמרי ער אבל נראה מוטרד ומפוחד. מה עושים ואיך יודעים מתי מדובר בסיוטים ומתי בביעותי לילה

נושא השינה בלילות, או אם נדייק חוסר השינה בלילות, הוא אחד הנושאים שמעסיקים הורים לתינוקות. שאלות כמו מתי התינוק יישן לילה שלם, האם התינוק רעב ולכן מתעורר ועוד שאלות על שינה, מלווים את השנה וחצי הראשונות, לפחות.

מסתבר שגם כשהתינוק או הפעוט ישן ולא מתעורר לאכול או לינוק, יש מקרים של בכי לא מוסבר. לפעמים התינוק נראה מפוחד מחלום רע ועובר סיוט לילה, ולעיתים הוא נראה לגמרי בתוך שינה, לא מודע לצעקות שהוא משמיע, וזה לעיתים מלחיץ יותר.

ביעותי לילה וסיוטי לילה הם שני דברים שונים וחשוב להבין מה ההבדל וכמובן לפי זה גם להתייחס לבכי או למצוקה שנראה לכם שאתם רואים, אצל הבייבי.

מה הם סיוטי לילה

כאמור סיוטי לילה וביעותי לילה הם לא תופעה זהה אבל שתי התופעות לא מתרחשות אצל תינוקות קטנים, אלא גדולים יותר.

סיוטים מתחילים סביב גיל 3 ונראה שהילד חולם או מתעורר בחרדה. הוא מזהה את הסביבה שלו ואת ההורים. ניתן להרגיע את הילד ולדבר איתו וגם לשמוע מה גרם לסיוט או לפחד.
כדאי לשים לב לעובדה שלעיתים צפייה בטלוויזיה, בשעות הערב המאוחרות או משחקי מחשב, יכולים לעודד סיוטים. כדאי לנסות למנוע את הצפייה בטלוויזיה לקראת השינה או בערב ולראות אם יש השפעה על השינה.

אם הסיוטים מתרחשים לילות רבים או אם הם משפיעים על התפקוד של  הבייבי, כדאי להתייעץ עם רופא ילדים ולנסות להבין ממה הם נובעים.

מה הם ביעותי לילה

ביעותי לילה מופיעים בגיל צעיר יותר ונראים שונה מסיוטים. הילד או תינוק נראה ער אבל הוא לא מזהה אתכם. אם התינוק גדול יותר הוא יכול להתיישב על המיטה ולצעוק, אבל גם אם תדברו איתו, תראו שהוא לא מזהה או מחובר לסובבים אותו.

סיוטי לילה יסתיימו כשתרגיעו את הילד. ביעותי לילה בדרך כלל נמשכים כמה דקות, שאחריהן התינוק או הילד יחזרו לישון, אבל יכולים גם להימשך יותר זמן.

הסימנים לביעותי לילה הם:

בכי חזק ולפעמים גם צעקות
לעיתים העיניים פקוחות הפעוט נראה ער
הפעוט נראה במצוקה אבל לא מזהה אתכם, כי הוא למעשה ישן
הפעוט או הילד לא זוכרים בבוקר דבר מהלילה.

מתמודדים עם ביעותי לילה

קשה להתמודד עם ביעותי לילה ואם הדבר לא חוזר על עצמו באופן תכוף, אין הרבה מה לעשות. אצל חלק מהילדים מדובר משהו גנטי, כלומר אחד ההורים או בני המשפחה חוו ביעותים גם הם.

לעיתים מדובר על תופעה כשמתרחשת כשהתינוק או הילד חולים או לאחר מחלה והיא עוברת לאחר כמה לילות.

חלק מהילדים ישנים מאוחר מדי או מעט מדי שעות וגם לכך יש השפעה על איכות השינה.

אם אתם מרגישים שהדבר חוזר על עצמו לילה אחרי לילה והתינוק או הפעוט ישן גרוע או קם עייף בבוקר, כדאי להתייעץ עם רופא או מעבדת שינה.

מה עושים כשהילד סובל מביעותי לילה?

לא מומלץ להעיר את התינוק או את הילד
מומלץ לבדוק אם הביעותים מתרחשים בשעות קבועות
כדאי שהסביבה של הילד תהייה בטוחה והוא לא יפצע במהלך הביעותים.

הילד מתעורר כל לילה בבכי ורוצה להגיע למיטה של ההורים

כדאי לעשות סדר ולהבין שתינוקות וגם ילדים עד גיל 6 בערך, יכולים להתעורר בלילה מסיבות שונות. הם רעבים או חלמו חלום רע, המוצץ נפל להם והם מחפשים אותו או צריכים לעשות פיפי. לאחר שהתעוררו חלק לא ירצו לחזור למיטה שלהם או לחזור לישון. 
במקרים כאלה זו החלטה שלכם איך לפעול והאם להחזיר את התינוק למיטה שלו ובאיזו שיטה. חשוב לזכור שלא כל התעוררות נגרמת מסיוטי לילה או ביעותי לילה. לעיתים התינוק או הפעוט פשוט רוצה להיות אתכם.

 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת