איך מתנהלים בימים חורפיים עם קטנטנים איך מתנהלים בימים חורפיים עם קטנטנים

10 טיפים לחורף נעים

החורף כאן ואיתו ימים גשומים סוערים. מה שבמדינה אחרת זה שגרה, אצלנו זה אירוע שכולכם מתכוננים ומתרגשים ממנו. גילה רונאל, המנהלת המקצועית של דיאדה, בעצות למשפחה לימים סוערים

מי שלא חייב לצאת – שלא יצא. מובן למה, נכון? בימים מאד סוערים מומלץ להשאיר את הקטנטנים בבית ולהימנע מיציאה לקור ולסופה.

בחוץ: ואם יוצאים, כי צריך להמשיך את החיים – לחשוף כמה שפחות את הצעירים ובמיוחד את הקטנים, לקור ורוח. זאת אומרת בגדים חמים אבל לא מסרבלים, כובע ולתינוקות איזו שמיכה שעוטפת ומגינה מרוח ישירה.

בבית: הטמפרטורה המומלצת לתינוקות 22-24 מעלות. אם הם כבר לא כל כך קטנים, אפשר להסתפק ב – 22. תינוקות עד גיל חודש-חודשיים, לא מסוגלים לשמור על חום הגוף שלהם לבד, לכן צריך לעזור להם.

נשיקות וחיבוקים: נשיקות וחיבוקים תמיד מומלצים אבל לא חייבים לתת לכל מצונן לנשק את התינוקות או את ילדים שלכם, גם אם אלו סבא וסבתא.

לפתוח חלון: לפתוח לפחות חלון אחד בבית שיאוורר את מה שמצטבר. שלא תהיה רוח ישירה ממנו.

שמנים אתריים:  אפשר להדליק מבער עם שמנים אתרים, שנלחמים בווירוסים או בחיידקים שמסתובבים בבית ובגוף, טובים לנשימה ולנפש. יש שתי תערובות מוכנות שאנחנו אוהבים: "בריאול" של בייבי טבע ו"בייבי וינטר" של שלוס (את שתיהן ניתן לרכוש בדיאדה)

רגלים חמות- גוף חם: לשמור על רגליים חמות. גם הסבתות מפולניה וגם הסבתות ממרוקו הזהירו תמיד. רגליים קרות, מזמינות מחלות חורף. קור הוא פתוגן חיצוני שעלול להיכנס לגוף להתיישב שם. אז – גרביים חמות, נעלי בית, נעליים שמתאימות לגשם ולקור. קחו אתכם, וציידו את הילדים בזוג גרביים נוסף. ואם חדרו מים לנעליים ונרטבו לכם הגרביים מהבית לאוטו, לגן, לעבודה וחזרה הביתה – החליפו גרביים ליבשות.

מה עושים בבית?: חישבו מראש על פעילויות לילדים בבית. ציור, הדבקה, גזירות, קריאה ביחד ולחוד, בישול משותף (תיכף תקבלו מתכון). למה לחשוב ולתכנון מראש? כי ברגע האחרון, הכול בורח מהראש, הילדים משתעממים, אתם אולי (?) הופכים לחסרי סבלנות… אז מראש לחשוב ולתכנן.

מרק שורשים:  נדמה לי שאני לא טועה. מרק הוא המאכל האולטימטיבי של החורף. יש מי שיערער על קביעה זו? לפי הרפואה הסינית, ירקות שורש מחזקים את הגוף מבחינה אנרגטית ומעלים את היכולת של מערכת החיסון להתמודד עם תחלואים שונים. לנשים הרות ובמיוחד לאלו שאחרי לידה חשוב מאוד להתחזק. מכינים סיר גדול וחותכים בטטות, תפוחי אדמה, גזר, שורש פטרוזיליה, שורש סלרי. מוסיפים אליהם צרור פטרוזיליה, כוסברה ושמיר. ניתן להוסיף תבלינים שונים ובכללם כורכום שנותן צבע וידוע כאנטיביוטיקה של ההודים, קינמון, פלפל אנגלי, ג'ינג'ר (טרי או יבש), כמון, כוסברה יבשה ומה שאתם אוהבים. ניתן לכסות ולבשל כמות שזה וניתן להוסיף כוס קטניות מונבטות שיעלו את הערך התזונתי ויתנו למרק מירקם עבה יותר. מלח ושמן, עדיף להוסיף לאחר הבישול וגם – לא צריך להתלהב. במתינות.

לא לקטר (אני אומרת קודם כל לעצמי) על הגשם והקור, אלא להודות על הברכה. ימים חמימים, לפחות בלב.

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של דיאדה

למאמרים נוספים באתר דיאדה

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת