סדר יום לתינוק סדר יום לתינוק

בונים סדר יום לתינוק

חזרתם הביתה מבית החולים ונדמה שהתינוק שלכם בג'ט לג מוחלט. הוא מתעורר בלילה וישן במשך היום, את כבר לא מצליחה לזכור מתי הוא אכל ומאיזה צד ינק ואפילו מתי החלפת לו חיתול.

מסתבר שזה לא ייחודי לתינוק שלכם. רוב התינוקות מגיעים מבית החולים וזקוקים לסדר יום והכוונה. חלקם ישנים היטב בימים הראשונים שלאחר הלידה ואז מתגלים כערניים בלילה ועייפים במשך היום.

מה ניתן לעשות כדי למנוע את הבלבול ובאיזשהו שלב גם ליצור סדר יום ברור לתינוק שיאפשר לכם לישון קצת יותר בלילה או לפחות לדעת מתי אוכלים ומתי ערים.

אור וחושך: שלב ראשון כדאי ליצור הבחנה ברורה ביום יום ללילה. רצוי לדאוג לחדר מואר במשך היום מהרגע שהתינוק מתעורר וחדר חשוך בלילה. במהלך הלילה מופרש ההורמון מלטונין אצל תינוקות וגם אצל מבוגרים. המלטונין משרה שינה עמוקה. ככל שניצור הפרדה בין לילה ליום יהיה קל יותר לארגן את סדר יומו של התינוק.

טיפים  צאו לטייל עם התינוק בחוץ, פתחו חלונות בבית ובלילה השאירו חושך בחדר והשתמשו במנורה קטנה לאור או אור בחדר אחר, כדי לא להאיר את החדר כשאתם מתעוררים.

טקס שינה קבוע: טקס שינה קבוע, שהסדר שלו תלוי בכם ובתינוק, חשוב מאד להרגלי שינה ולסדר יום רגוע. טקס שינה צרך לכלול אמבטיה ואוכל. יש תינוקות שלאחר האמבטיה הנעימה יהיו עייפים מאד ויתקשו לאכול ולכן בדקו מה מתאים לתינוק שלכם. בהמשך מומלץ להוסיף לתינוק שירים או סיפורים או מוזיקה רגועה.

טיפים: קבעו את שעת האמבטיה מוקדם ולא כשהתינוק ממש עייף, ארגנו לפני האמבטיה את הכל בהישג יד כמו מגבת, סבון חיתול, מגבונים, קרם החתלה ואם התינוק אוכל אחרי האמבטיה דאגו שהבקבוק יהיה מוכן אם התינוק אוכל תמ"ל.

טקסים במשך היום: כדאי לבנות טקסים המתאימים לכן וליום שלכם. אפשר לבנות טקס משחק או טקס קבוע בו יוצאים לטייל בחוץ ולהסתובב באוויר הפתוח. חשוב לחשוב על סדר קבוע של דברים לדוגמה החלפת חיתול לפני כל ארוחה וכו'.

טיפים: נסו לחשוב על הדברים שאתם אוהבים או חשובים לכם ולשלב אותם בסדר היום לדוגמה אתם מעוניינים לשלב הליכות עם התינוק בחוץ או ללכת לחוג קבוע.

בסבלנות: למרות הרצון שלנו ליצור שגרה ברורה מהשלב הראשון, לתינוקות יש קצב אחר ולפעמים לוקח הרבה זמן עד שתמצאו ביחד את לוח הזמנים הנכון לכל דבר. תינוקות קטנים אוהבים לחוש קירבה להורים, להיות מוחזקים על הידיים ולהרגיש חום. עד שהארוחות מתקבעות לשעות קבועות ואתם לומדים להכיר את התינוק שלכם וצרכיו מומלץ לחבק הרבה ולנסות למצוא קצת עזרה.

טיפים: אל תרגישו לחץ אם התינוק של השכנים כבר ישן לילה שלם ואוכל בשעות קבועות, לכל תינוק קצב שלו. המשיכו להקפיד על סדר יום ולהכיר את התינוק.

מה עושים כשהכל נראה הפוך? מומלץ להתחיל לכתוב כל דבר שהתינוק עושה. מתי הוא אכל ומתי החלפתם חיתול. בדרך כלל אחרי שלושה ימים בהם כותבים מגלים דפוס דומה ומאתרים שעות בהם התינוק עייף או אוכל. הכתיבה עוזרת לארגן את היום ולהבין טוב יותר מה התינוק רוצה לומר.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת