רעיונות לזמן איכות עם ילדים רעיונות לזמן איכות עם ילדים

בייבי, עשית צעד ראשון!

בייבי אתה כבר הולך? השלב הזה בו הבייבי עוזב את הספה ועושה כמה צעדים, פשוט מרגש. כמה דברים שכדאי לדעת על הצעד הראשון 

הוא כבר הולך? הוא עושה צעדים ראשונים? אלו כנראה שאלות שאתם שומעים כל הזמן כהורים. מסתבר, שגם בהליכה, לפעוטות יש קצב משלהם ויש ילדים שיתחילו לעשות צעדים ראשונים בסביבות גיל 9 חודשים ויש כאלה שגם בגיל שנה וחצי יפחדו לעזור את היד ולצעוד לבד. 

ההבדלים האלה גורמים להורים רבים לחשוש, לבדוק ולהבין אם הבייבי הפרטי שלהם מתפתח בסדר.

אנחנו כאן כדי להרגיע ולתת מספר סימנים שהבייבי בדרך נכונה ולהסביר קצת למה יש כאלה הבדלים בין תינוקות ופעוטות.

בייבי, מתי תתחיל ללכת?

הליכה היא מיומנות מורכבת, והיא משלבת מספר מיומנויות, שמושפעות משלבי ההתפתחות הקודמים. לדוגמה שכיבה על הבטן, זחילה ויכולת לעמוד מישיבה. כדי ללכת התינוק צריך להצליח לעמוד יציב, להחזיק את גופו ולהניע את רגליו וידיו בשיווי משקל. המיומנות הזאת משתכללת כל הזמן וכך בהתחלה נראה הליכה פחות יציבה, ולאט לאט ההליכה תהייה יציבה יותר. במילים אחרות בכל השלב הראשוני של ההליכה מומלץ להשגיח על הבייבי מנפילות ולדאוג לסביבה בטוחה מסביבו.

בייבי, שכבת מספיק על הבטן?

שכיבה על הבטן, הרמת הראש, התהפכות, זחילה (גם זחילת גחון וגם זחילה על שש), ישיבה וכמובן עמידה, הם מיומנויות ושלבי התפתחות חשובים בדרך להליכה. כל שלב כזה מחזק את השרירים. נכון שלפחות 10% מהילדים מתחילים ללכת לפני שהם זוחלים, אבל עדין רוב הילדים יזחלו, יחזקו את חגורת הכתפיים ורק אז יעברו לעמידה ולהליכה.

מתי התינוק מפסיק לזחול ומתחיל ללכת?

בסביבות גיל שנה בממוצע, התינוק יעשה את צעדיו הראשונים. זה מרגש ואנחנו מקווים שאתם תצליחו לתעד את הרגע המרגש הזה בסרטון וידאו קצר. הצעדים הראשונים, בהם הוא עוזב את היד שלכם או רהיט בבית, ומתקדם לקראת היעד הבא, הם תחילת תהליך בו הצעדים יהפכו להליכה מבוססת יותר.

אצל רוב התינוקות נראה הליכה מבוססת יותר בסביבות גיל 14-15 חודשים. הצעדים הראשונים הם חלק משורה של שלבי התפתחות שהבייבי כבר עשה-

בדרך להליכה – אבני דרך שהבייבי עובר

זחילה על 6 – בסביבות גיל 8 חודשים
עמידה – לקראת גיל 8-9 חודשים

איך לעודד תינוק ללכת?

אין ספק שכיף לראות את התינוק הולך ורוב ההורים רוצים לעודד אותו, אבל אין צורך לעודד את התינוק ללכת. התינוק יתחיל ללכת בקצב שלו וזה יקרה לבד. הליכונים שונים יכולים אפילו להפריע לו לנסות לעמוד וללכת לבד ולהישאר תלוי בעזרים חיצוניים.

כדאי לייצר סביבה נעימה לבייבי ובעיקר בטוחה. הכוונה לסלק מכשולים שונים, כמו שולחן חד או עציצים שפזורים על הרצפה. כדי שהתינוק יוכל להתהלך בבטחה.
אפשר לעודד את התינוק ללכת, אם נייצר גם גירויים ועניין מסביבו. אפשר לעלות צעצועים לגובה גבוה יותר כדי לחייב את התינוק לעמוד ולנסות לעשות צעד אל יעדים שיעניינו אותו.

תינוקות ינסו ללכת, אבל כדי שיעשו זאת, חשוב לא להלביש אותו בבגדים מסורבלים מדיי או להלביש בנות בשמלות שיכולות להפריע בעמידה או בצעדים.
כדאי לוותר על גרבים, שיכולות להחליק, ולתת לתינוק להרגיש את כל כף הרגל על הרצפה ולדרוך בצורה נוחה על הריצפה. אם קר או בחורף, ואתם לא רוצים שהתינוק ידרוך על ריצפה קרה, חפשו גרביים עם פסים מונעי החלקה.

מתי לקנות נעלים לתינוק?

נכון קניית נעלי צעד ראשון מרגשת מאד אבל מומלץ מאד לדחות את קניית הנעל הראשונה כמה שיותר זמן. כף הרגל משתנה וכדאי לרכוש נעלים ראשונות לאחר שההליכה יציבה.

מתי כדאי לדאוג?

בדרך כלל לא כדאי לדאוג, רוב התינוקות יתחילו לעשות צעדים ראשונים עד גיל שנה וחצי. אם הילד שלכם עדיין לא עומד יציב ומבצע כמה צעדים, תמיד אפשר להתייעץ עם רופא.ה הילדים

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת