ספרי הורות שכדאי להכיר ספרי הורות שכדאי להכיר

ספרי הורות שכדאי להכיר ולקרוא

הורות בעידן המודרני מסובכת ומאתגרת. אם בעבר הורים צעירים קיבלו תמיכה והרבה עצות מהשבט המורחב היום הורים מסתובבים בפורומים וקבוצות פייסבוק. ועדיין לספרים על הורות יש מקום חשוב ומשמעותי לידע ולהכרת מושגים וגם תתפלאו, לתמיכה בהורים.

הלוחשת לתינוקות

"סודותיה של הלוחשת לתינוקות", "סודותיה של הלוחשת לפעוטות", ו"הלוחשת לתינוקות פותרת את כל הבעיות". סדרת ספרים מאת טרייסי הוג, אחות מיילדת מבריטניה שהפכה לאגדה בינלאומית בחינוך פעוטות וסדרת טלוויזיה. את הספר כתבה בעזרתה של מלינדה בלאו.

הספרים עוסקים בחינוך וגידול תינוקות ופעוטות מגיל לידה ועד גיל שלוש. תוכלו למצוא שם מדריך מעמיק, טיפים ועצות ובעיקר התייחסות של הוג למישה סוגי תינוקות (תינוק מלאך, מצוי, רגיש, נמרץ ורטנוני). אחרי שתוכלו להחליט מהו התינוק שלכם תוכלו לפעול  לפי השיטות ודרכי התמודדות של הוג.

המדריך הישראלי להורות

הילי כוכבי ופרופ' עמירם רביב, פסיכולוגים, כתבו את המדריך הישראלי להורים. המדריך מקיף ונועד לסייע להורים להתמודד עם השנים הראשונות לחיי הילד: מלידתו ועד כניסתו לכיתה א´.

המדריך הישראלי להורים מתייחס לשינויים העוברים על התינוק ועל שלבי ההתפתחות ושונים וגם לשינויים הרבים החלים אצל ההורים כמו שינויים בזוגיות לאחר הלידה, התמודדות עם דכדוך ודיכאון לאחר לידה, רגשות אשם הוריים, השפעת הילדוּת של ההורים, גירושים, תאומים, משפחות חד-הוריות, ועוד.

המדריך הישראלי להורים מותאם היטב למציאות החיים הישראלית, הכולל התייחסות להמלצות על תזונה ועל המעקב בטיפת חלב בארץ

מלידה עד גיל שנה

את הספר כתבו שתיים ענת בר לב-אפרתי, סגנית עורכת "לאשה" ועורכת מדור ילדים (ואמא של גילי וזהר) ומור אסאל, כתבת ותיקה ובכירה במדור הילדים ב"לאשה" (ואמא של יונתן, אביטל ויואב), בהתייעצות עם מומחים, רופאים ואנשי מקצוע. שתיהן עוד זוכרות מצוין איך זה לא לישון בלילה ולהתייסר כשהתינוק מסרב לזחול ואיך להתמודד עם טעימות ראשונות והערות בטיפת חלב. הספר מארגן באופן מסודר ומקצועי כל מה שצריך לדעת מגיל לידה על התינוק ועל גידולו. בספר תמצאו גם מדריך צבעוני מצולם ויעיל במיוחד על אופן הטיפול בתינוק, הנקה נכונה, עיסוי התינוק, שימוש נכון במנשא, עזרה ראשונה ועוד.

אין ילדים רעים

מיכל דליות -סופר נני, מדריכה משפחות כיצד יוכלו לפתח סמכות הורית שמגיעה מתוך שיתוף והבנת צרכי הילד. בספר מובאים שמונה עשר סיפורים מהקליניקה שלה. כל מקרה מייצג תופעה רחבה ומוכרת: ילדים סרבנים, ילדים שמתעקשים לישון עם ההורים, אחים שרבים כל הזמן, ילדים שמשקרים, ילדים שפוחדים ועוד. כל פרק מציג בעיה ומפרט את דרכי הטיפול בה, בצירוף שלל עצות המאפשרות להורים התמודדות יעילה עם הקושי. תפיסת העולם שעומדת בבסיס הספר מבוססת על שיטת אדלר.

הורות ללא רגשות אשם

הורות ללא רגשות אשם, של פרופ' עמוס רולידר, מומחה לניתוח וטיפול בקשיי התנהגות של ילדים, מעלה  נושאים מחיי המשפחה הישראלית – מגיל צעיר ועד השחרור מצה"ל.  נוכחות דלה בבית ורגשות אשם המתורגמים לניסיון לפצות ולשרת את הילדים ויוצרים את הבעיו המוכרות לנו. בספר הוא מנחה את ההורים כיצד ליטול, ללא רגשות אשם, את הסמכות ההורית הטבעית לידיהם ותוך כך לפעול למען הילדים. פרופ' רולידר מציע המלצות לדרכי התמודדות עם מצבים שונים שכל הורה מכיר ומנחה כיצד להיות החלטי ועקבי, ובו בזמן להשקיע בילדים את הזמן הנחוץ להם.

"לא שומרים בבטן "

הספר שמספר על תינוקות, הורים ומה שלא באמת מספרים…

"לא שומרים בבטן", הינו ספר חדש שכתבו הורים למען הורים טריים ומטרתו לחשוף את מה שפחות נוהגים לספר להורים טריים, בצורה קלילה והומוריסטית.  הספר החדש, שהינו מתנת הלידה האולטימטיבית, משלב טקסטים קצרים ושנונים ואיורים הומוריסטיים שמדברים על הורות ללא מסכות. צוות היוצרים  מאמין שהומור הוא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם האתגרים שמזמנת חווית ההורות. במקום אימהות קורנות, ילדים מדושני עונג וכל שאר הקלישאות שמוכרים לנו, ימצאו בו ההורים הטריים אמת אחרת על חווית ההורות החדשה, הנעה בין אהבת אין קץ לתינוק הקטן, עייפות וקשיי הסתגלות לשגרה החדשה.

למה תינוקות בוכים?

את המדריך כתבו סיון אופירי ואירית שקד ביחד כמדריך להורים (נ)בוכים. מדובר במדריך להורים טריים הסוקר את כל הסיבות לשאלה למה באמת תינוקות בוכים. למעשה תינוקות בוכים תמיד אבל המדריך עצמו מתייחס לסוגי בכי החל מהבכי הראשון עם הלידה, דרך הבכי במתן החיסון ועד לבכי כשהפעוט נפרד מההורים בפעם הראשונה עם הכניסה למשפחתון.

הספר מתייחס לסיבות לבכי אבל גם מעניק טיפים איך להקל על המיחושים ועל כאב.

ילדים זה שמחה

ד"ר  אלי שגיא, דוקטור לפסיכולוגיה (Ph.D), פסיכותרפיסט העוסק בטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, מתייחס בספרו לגידול ילדים ולקשיים מוכרים שעוברים על הורים.

מטרת הספר היא לעזור להורים להתמודד עם האתגרים הכרוכים בגידול הילדים. הפרקים בספר מתייחסים לנושאים כמו: גמילה מחיתולים וממוצצים, הקניית הרגלי שינה נכונים, הצבת גבולות, מריבות בין אחים, השגת שיתוף פעולה מהילדים, תכונות אופי, בניית ביטחון עצמי ודימוי עצמי, פרידה בגן, התמודדות עם פחדים, חרדת נטישה ומוכנות לכיתה א.

אמנות ההורות

כל אחד מאיתנו צריך לדעת את זה צריך להיות מסוגל להכין את הילדים שלו לחיים, למימוש עצמי ולהגשמה.
מה שיש לילדים זה את היכולות והכישורים והאיכויות שלהם ואנחנו אחראים לעזור להם להכיר בכך, ולחבר אותם לכל אותם משאבים חיוביים שיש בתוכם. בספר תמצאו הדרכה מפורטת איך לחבר ילדים לעוצמות ולחוזקות שבהם! מה לעשות כבר מחר בבוקר, מאיפה מתחילים, עשרות דוגמאות, טכניקות ורעיונות איך להצליח לגדל ילדים בטוחים בעצמם, ילדים שמחוברים לרגשות חיובים כלפי עצמם, טכניקות איך להציב גבולות מתוך מודעות, איך לייצר הקשבה ושיתוף פעולה מצד הילדים, איך להתמודד עם התנהגויות ""שליליות"" של הילדים, ובעיקר איך לחבר אותם להתנהגות ""חיובית"".
הספר אינטרקטיבי ומפנה לסרטוני השראה ותרגול, הספר כולל דפים לתרגול וכתיבה.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת