function OptanonWrapper() { } טעימות לתינוק: איך מתחילים ומתי? | האגיס
טעימות ראשונות לתינוק טעימות ראשונות לתינוק

טעימות לתינוק: איך מתחילים?

עד גיל 4 חודשים התינוק יונק או שותה מבקבוק. הכל פשוט, הצלחתם להבין מתי הוא רעב ואילו כמויות מזון הוא אוכל ועכשיו השתנו הכללים ואתם צריכים להתחיל עם טעימות. הורים רבים מרגישים מבולבלים מהמושג: מה זה בכלל טעימות? מה עושים שהתינוק לא רוצה לטעום, במה מתחילים ומתי מתחילים טעימות לתינוק.

עד גיל חצי שנה, הנקה או תמ"ל הם התזונה העיקרית של התינוק. מזון זה מכיל את החומרים ההכרחיים לגדילתו ולהתפתחותו של התינוק. מגיל 4 חודשים ניתן לחשוף את התינוק בהדרגה ובמינון מאד קטן של כפית או שתיים, לטעמים ולמרקמים שונים.

חשוב לזכור – למרות שאתם מאד רוצים לראות את התינוק אוכל "כמו גדול" לא מדובר על טעימות שמחליפות ארוחה מבקבוק או הנקה, אלא חשיפה במנות קטנות

איך נותנים טעימות לתינוק קטן?

טעימות לתינוקות ניתן לתת בכפית קטנה, שאינה נוגעת בלשון, או אפילו בעזרת יד נקיה, טפטוף לפה וכו'. חשוב לא לתת לתינוק חתיכות גדולות ולהשגיח עליו.

תרצה שני, דיאטנית קלינית, מומחית בתינוקות ובילדים, מסבירה מהם התנאים שצריכים להתקיים על מנת שתדעו מתי הזמן הנכון לתינוק להתחיל:

שליטה טובה בראש: שרירי הצוואר מחוזקים מספיק והתינוק מצליח לשלוט בראש ובגו.

התינוק מתעניין באוכל שלנו, מסתכל או מעוניין לגעת

מיומנויות בליעה: מיומנויות אלו חשובות וקשורות להתפתחות שרירי הלסת. תינוק שיש חשש שאינו בולע היטב, יכול לשאוף את האוכל.

התינוק רוצה או לא רוצה לאכול?

לעיתים התגובה של התינוק מבלבלת הוא דוחף את האוכל מפיו החוצה בעזרת הלשון או "עושה פרצוף" ונראה לנו שהוא פשוט לא רוצה לאכול. כדאי להכיר את התינוק ואת הרפלקסים לפני שאתם קובעים בייאוש שהוא לא רוצה.

בין גיל 4-5 חודשים נעלם רפלקס דחיקת לשון. מדובר ברפלקס שבו הלשון דוחפת כל חפץ שממוקם בין השפתיים, החוצה. ברור שכאשר הרפלקס הזה חזק התינוק ידחוף את האוכל החוצה ואתם לא תבינו למה. תרצה שני מסבירה "גם כשהרפלקס לא חזק הוא לעיתים יוציא את האוכל כיוון שמיומנות האכילה היא מיומנות שהוא עדיין לא מכיר. לכן מומלץ להיות סבלנים ולהבין שלא כל הוצאת המזון החוצה משמעותה "אני לא רוצה לאכול"".

שני מדגישה שכדאי להכיר שני פרצופים שהתינוק עושה כשהוא טועם את האוכל. "הפרצוף הראשון הוא פרצוף מופתע. הטעמים הללו חדשים לפעוט והוא צריך להתרגל או להכיר. הפרצוף השני הוא פרצוף "לא טעים לי" וזה יכול להתלוות לסגירת פה, הפניית ראש או אפילו בכי. חשוב כהורים להכיר את הפרצופים ואת הבעות הפנים ולהיות רגישים מתי התינוק ממשיך לפתוח פה לאוכל ומתי הוא פשוט לא רוצה".

שני מדגישה כי כדאי לחשוף את התינוק למגוון מאכלים כמו סלק וברוקולי ולצאת מהמעגל של תפוח אדמה, גזר וקישוא. לכל טעם התינוק יכול להתרגל, "אבל כדי שיתרגל עלינו לחשוף אותו כ 12 עד 16 פעמים לכל טעם"

התינוק לא רוצה לאכול:

חשוב לא להיבהל, לפעמים תינוקות לא בשלים עדיין לטעימות ואם נחזור אחרי שבועיים או חודש הם יטעמו בשמחה. תרצה שני מדגישה כי "יש תינוקות שלא אוהבים את המרקם הטחון ויעדיפו אוכל מוצק יותר, להם ניתן למעוך במזלג או לנסו אפילו קוביות" כל האכלה חייבת להיות בהשגחה מלאה ולדאוג לתת לתינוק רק מה שהוא יכול ללעוס ולא חתיכות גדולות מדי. עוד כדאי לזכור כי שמעבר לארוחת מוצקים מלאה לפני גיל חצי שנה אינה עונה על הצרכים התזונתיים של התינוק בגיל זה".

מתי הוא כבר יאכל ארוחה מלאה?

גם כאן הסבלנות עוזרת, מסבירה שני, לאט לאט התינוק יאכל עוד כפית . בהתחלה הוא יאכל 2-3 כפיות וישלים בתמ"ל או הנקה ואח"כ הוא יוריד את כמויות ההנקה או התמ"ל ויגדיל את כמות האוכל המוצק. מדובר בתהליך לפעמים איטי, שדורש סבלנות"

והטיפים שלנו:

  • השגיחו כל הזמן על התינוק בזמן האכלה

  • דאגו למשטח אכילה נקי תמיד

  • אם התינוק כבר אוחז בידו כפית תנו לו אחת בזמן שאתם מאכילים מהכפית השנייה

  • אל תפחדו לתת לתינוק לגעת במרקמים עם הידיים

  • ואל תשכחו להשאיר מצלמה בסביבה- תמונות של טעימות הן תמיד תמונות חמודות

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת