מחלות חורף משפיעות על שנת לילה? מחלות חורף משפיעות על שנת לילה?

אף סתום לתינוק – איך מטפלים?

לא משנה בן כמה התינוק ומה חומרת הצינון – אף סתום לתינוק היא בעיה שמדירה שינה מעינינו ההורים וגם מעיניו. איך מתמודדים עם אף סתום לתינוק. מתרופות ועד עצות סבתא.

התינוק מצונן. אנחנו נוטים לחשוב שצינון קיים רק בחורף. נכון ששהייה ממושכת בחדרים סגורים מעלה את הסיכוי לחלות במחלות חורף שונות, אבל צינון קיים גם בקיץ וכך גם נזלת. מדובר בדרך כלל במחלה ויראלית מדבקת, הנובעת מזיהום האף והגרון – דרכי הנשימה העליונות.

לא תמיד נוכל למנוע את ההדבקות אבל חדרים מאווררים יכולים לעזור וכמובן להשתדל לא להיות בחברת אנשים מצוננים, כיוון שמספיקה התעטשות אחת או שיעול של ילד במעון כדי להדביק את חבריו.

 

למה אף סתום אצל תינוקות בעייתי?

תינוקות נושמים מהאף כל נזלת או אף סתום יוצרים קושי. כשלתינוק יש אף סתום תראו מספר סימנים
התינוק עצבני, מתקשה לישון ומתעורר מהר
התינוק נוחר בזמן שינה
נזלת וליחה 

 

מה ניתן לעשות כאשר יש לתינוק אף סתום?

לפני הכל אם התינוק נראה פחות עירני ומאד עצבני, או אם הוא נושם בצורה פחות טובה, מומלץ להגיע לרופא ולבדוק. ישנם תרופות רבות שיכולות להקל עליו. חלק מהתרופות מיבשות את הנזלת וחלק מונעות אותה, אם מדובר בנזלת אלרגית. ההמלצה היא לא לתת תרוות כאלה וגם לא טיפות אף לתינוק קטן, לפני התייעצות עם רופא. עד ההגעה לרופא ניתן להתייעץ בטלפון או להקל על אף סתום בעזרת כמה דברים פשוטים:

מי מלח לאף סתום לתינוק

מי מלח הם תרופה מצוינת להמסת הנזלת. יש היום תרסיסים מוכנים בבתי המרקחת שיכולים לעזור להקל על הסבל של התינוק ולעזור להתמודד עם הנזלת. ימו לב שמדובר במי מלח ולא תרופות וטיפות שמיבשות נזלת, להם צריך מרשם.

 

אינהלציה ללא חומרים מיוחדים

מכשירי אינהלציה פשוטים נמצאים גם הם בכל בית מרקחת. ניתן להכניס למכשיר האינהלציה מי מלח שנקנים גם הם בבית המרקחת (נסו לקנות ולא לעשות לבד, כדי לייצר משהו שלא מעמיס על התינוק מדי. לעיתים גם רק מים סטריליים יעזור באינהלציה, להקלה על הנשימה של התינוק.

אדים קרים בחדר:

חשוב להדגיש שעד לפני מספר שנים השתמשו בארץ במכשירי אדים חמים וקרים בשנים האחרונות ההמלצה היא רק למכשיר אדים קרים, אותו ניתן לשים בחדרו של התינוק ליד המיטה. האדים מרככים את הנזלת ועוזרים לה לצאת.

 

הנזלת לא עוברת?

הנזלת המרובה יכולה לגרום גם לאודם סביב האף, בעקבות הניגוב הרב. הקפידו לנגב במגבונים מיועדים לתינוקות, יש כאלה מעושרי לחות מיוחדים לניגוב האף ואם צריך גם למרוח משחות שיקלו על האודם סביב האף.
במקביל ניתן לבקש מרופא הילדים תכשירים להקלה על הנזלת או שמנים מיוחדים שיכולים לעזור לנשימה קלה.

 

תרופות סבתא להתמודדות עם אף סתום לתינוק:

בצל עוזר להכל - לא אוכלים את הבצל וכמובן לא נותנים אותו לתינוק - חותכים בצל לפני השינה ומניחים בקערה ליד מיטת התינוק. יש הטוענים שדבש ביחד עם בצל יכול לעזור יותר. 

אקליפטוס, עלי מרווה ועוד צמחים -  כמה טיפות של שמן אקליפטוס על הכרית או בחדר יכולות לעזור, אבל כדאי לדעת שיש תינוקות הרגישים לאקליפטוס ולכן חשוב לבדוק את הנושא כמה פעמים לפני בשעות היום. גם עלי מרווה מבושלים ואדים שלהם יכולים לעזור עם אף סתום לתינוק.

כרית - הגבהת המיטה בחלק של הראש, שימת כרית מתחת למזרון או כרית לתינוק גדול יחסית, יכולה לעזור גם לנזלת.

חלב אם – טוענים שחלב אם עוזר להכל, אז אם את מניקה – כמה טיפות לאף כנראה יעשו פלאים. 

טפיחות על הגב – ניתן להשכיב תינוק מצונן על הבטן ולתפוח קלות על גבו. טוענים שכך הנזלת יוצאת בקלות יותר ומקלה על האף הסתום של התינוק.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת