על ארוחת בוקר לילדים ולפעוטות על ארוחת בוקר לילדים ולפעוטות

בקבוק או דייסה: על ארוחת בוקר לילדים ולפעוטות

ארוחת בוקר ששמה  באנגלית – Breakfast – כלומר, שבירת צום היא כנראה הארוחה החשובה ביותר במשך היום. מלבד הדאגה לבטן מלאה מחקרים טוענים כי ארוחה מאוזנת בבוקר דואגת לרמת סוכר מאוזנת בדם, מונעת השמנה, בעיות לב וכולסטרול בעתיד, ועוזרת ליכולת ריכוז ולמידה. ההרגל לאכול ארוחה מאוזנת בבוקר בגיל צעיר, משפיעה על ההרגלים של הפעוט לאכילה נכונה בהמשך חייו.

הורים רבים מסתפקים בבקבוק, בהנחה שהילדים יאכלו בהמשך היום בגן. לפני שאתם עושים את זה כדאי לברר מתי אוכלים בגן ומתי מגיע לשם הילד. אם ישנו פער גדול מדי וארוחת הבוקר לילדים לא מוגשת מיד, מומלץ לדאוג שהפעוט או הילד יאכל בבית. בגנים העירוניים ארוחת הבוקר לילדים לא מוגשת לפני 9 ולכן אם הילד התעורר בשעה 6 וחצי עבר זמן רב ומומלץ כי יאכל בבית.

תרצה שני דיאטנית לילדים ממליצה לא ללחוץ ולא להכריח אלא להציע: " אם הילד לא רעב לא הייתי לוחצת עליו לאכול אבל כן מנסה שישתה לפני שהולך לגן חלב או משקה שקדים".

בקבוק או כוס?

אם רוצים להרגיל את הקטנטנים לאכול כדאי לעשות זאת סביב השולחן ולאט לאט לוותר על הבקבוק של הבוקר ולהחליפו בארוחה. זה לא מחייב לוותר על התמ"ל או על החלב. תרצה שני, מסבירה: "ניתן להעביר את התמ"ל מבקבוק לכוס. זה ידרוש מהילדים לשבת ליד שולחן ולשתות, וגם מההורים לשבת ליד ולוודא שהחלב לא נשפך". מצד שני מסבירה שני זאת יכולה להיות גם הזדמנות עבור ההורים לאכול משהו קטן כדי לפתוח את הבוקר נכון יותר".

שני מסבירה כי אפשר לוותר על הבקבוק ולהגיש במקום הבקבוק כוס חלב (לא חייבים חלב פרה אפשר גם חלב שקדים או חלב סויה), או לחלופין יוגורט, פרי או לחם עם ממרח שאינו מתוק. כל אלה יכולים להוות ארוחת בוקר לאחר שהפעוט התעורר.

לא תמיד פשוט לעשות את השינוי ולהעביר ילדים לארוחות במקום הבקבוק הנוח. תרצה שני מסבירה כי "השינוי דורש זמן התארגנות והתרגלות גם מצד הילדים, שמוותרים על הבקבוק וגם מצד ההורים שצריכים לארגן ארוחת בוקר. מומלץ לערוך את השינוי בימים בהם אתם ההורים פחות לחוצים. תקופת החגים והחופשים שבהם הילדים נמצאים בבית מתאימה לכך".

"בכל מקרה, מומלץ שאחד ההורים ישב גם הוא תמיד עם הילדים או הפעוטים ויאכל ארוחת בוקר קלה (יוגורט, פרי, או פרוסת לחם עם ממרח שאינו מתוק) כדי להוות מודל חיקוי עבור הילדה. כך גם הוא מרוויח התחלת יום תזונתית בריאה יותר".

קורנפלקס בבוקר – כן או לא?

תרצה שני מסבירה: "קורנפלקס מכיל בעיקר פחמימות (כ-82%) מתוכם כ- 8% סוכרים, כלומר יש במנה של 100 גר' קורנפלקס שזה בערך כוס וחצי מוצר יבש, כפית וחצי סוכר. לכן אם החלטת להגיש דגני בוקר השתמשו באלו המכילים יותר סיבים למשל יצא לאחרונה קורנפלקס מלא, יחד עם זאת כדאי לדעת שבתהליך היצור משתמשים בפרוקטוז או בסוכר ולכן הוא מתוק בבסיס. ממליצה לשלב אפשרויות נוספות ולגוון ולהמעיט בדגני הבוקר המתועשים כמה שניתן. אפשר להגיש בבוקר יוגורט עם פרי, דייסה+פרי (אפשר להכין ליומיים שלושה ולשמור במקרר) ניתן לאכול אותה גם קרה, מאפינס בריאות או פרוסת לחם עם ממרח שאינו מתוק".

מה כדאי שארוחת הבוקר תכיל?

בדיוק כמו ארוחת הבוקר שלכם- רצוי שארוחת הבוקר של הילד תכיל חלבון ומעט שומן, פחות סוכרים ויותר ירקות ופחממות, עדיף מקמח מלא.

  • כריך, עדיף מלחם מלא, עם אבוקדו, טחינה או גבינה

  • ביצה

  • דייסה בעיקר בחורף ניתן להכין דייסות חמימות וטעימות, שהן גם מזינות, משיבולת שועל למשל

  • סלט פירות, שיכול להיות מוגש עם שקדים או אגוזים טחונים

  • דגני בוקר (רצוי מסוג בראן פלקס או קורנפלקס פשוטים) עם מעט פירות חתוכים וחלב.

  • היכנסו לקריאה נוספת בנושא ארוחות ערב לילדים

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת