על ארוחת בוקר לילדים ולפעוטות על ארוחת בוקר לילדים ולפעוטות

בייבי, כמה מים אתה צריך לשתות?

כמה צריך לשתות ומאיזה גיל ואיך יודעים שהתינוק שותה מספיק? האם להוסיף מים גם לקטנטנים ומה עושים בימים מאד חמים? הכל על שתיית מים אצל תינוקות, פעוטות וילדים

תמיד אומרים לנו לשתות מים והרבה, ואז נולד הבייבי ואנחנו מגלים שלא משנה כמה חם בחוץ, לא מומלץ לתת לו לשתות עד גיל חצי שנה. מבולבלים? ננסה לעשות לכם סדר בעולם השתייה של תינוקות ובעיקר בכל מה שקשור לשתיית מים.

אחת הסכנות השכיחות בימי הקיץ היא התייבשות. התייבשות הנגרמת כאשר מופר מאזן הנוזלים בגוף, בעיקר בדרך של הזעה. ככל שהפסד הנוזלים יעלה על 2% ממשקל הגוף, תחל ירידה תפקודית וקוגניטיבית. אצל תינוקות שמשקל הגוף קטן קל יותר להתייבש. נכון שהם לא מבצעים פעילות גופנית אבל מספיק שהחדר חם מאד, או כמה דקות ברכב סגור ולא ממוזג. 

במשרד הבריאות מדגישים שבהפסד נוזלים מעל 5%, תחל ירידה בקצב ההזעה וגם זרימת הדם העורית תרד ותיפגע היכולת לפזר את עודפי החום המצטברים בגוף. מדובר על סכנה אמיתית שכדאי למנוע על ידי שמירה על חום הגוף וגם על ידי שתיה מספקת במהלך כל היום.

מאיזה גיל מותר לתת מים לתינוק?

מותר לתת מים לתינוק מהגיל שבו התינוק מתחיל לאכול מזונות מוצקים. מומלץ החל מגיל שישה חודשים ולא לפני גיל ארבעה חודשים.
יש להציע מים בכמויות קטנות, בהדרגה ובמקביל למתן מזונות משלימים. כל עוד התינוק ניזון מחלב אם או תחליף חלב אם (תמ"ל) בלבד, אין צורך בתוספת נוזלים נוספים. במידה והתינוק יונק תחליף חלב אם, המים ישמשו להכנת התחליף.

כמה מים צריך תינוק לשתות?

ורד יפה חאיק, דיאטנית קלינית ופסיכודרמטיסטית, אשר מתמחה בטיפול בהשמנת ילדים מסבירה: לתינוקות היונקים וניזונים מחלב אם אין צורך בתוספת מים. כדאי לדעת שסמיכות חלב האם משתנה בהתאם לטמפרטורת הסביבה. החלב בסביבה מאד חמה החלב יהיה דליל יותר ויכיל יותר מים, ובסביבה פחות חמה יהיה סמיך יותר. התינוק מאזן את כמות הנוזלים אותה הוא צורך. בימים חמים יש לאפשר לו לינוק באופן חופשי".

חשוב לציין שאם מדובר ביום חם או בתינוק משלשל ומקיא, מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי האפשרות לתוספת נוזלים 

מה מומלץ לילדים מגיל חצי שנה?

משרד הבריאות מדגיש כי עד גיל שנה יש להרתיח מים לפני כל שתיה של תינוקות. אין הגבלה לגבי מקור המים – ניתן לתת את כל סוגי המים, כלומר מים מהברז או מים מינראליים. חשוב לזכור שעד גיל שנה חייבים להרתיח את המים. תינוקות רגישים יותר לזיהומים שונים והרתחת המים נועדה לדאוג שהמים יהיו נקיים ובטוחים לשתייה. הרתחת המים היא לשתי דקות והיא מחייבת את כל סוגי המים שתבחרו לתת לתינוק.

איך מרתיחים מים לתינוק?

על פי משרד הבריאות חובה להרתיח את כל סוגי המים במיכל מכוסה למשך שתי דקות רצופות ולקרר לטמפרטורת החדר. כמובן שיש לקרר את המים לפני שנותנים אותם לבייבי.

למה דווקא מים?

ורד יפה חאיק מוסיפה: "מים הם הבחירה הטובה ביותר. חליטות תה למיניהן אינן מוכחות כבטוחות לקטנטנים, גם שתיה מתוקה מכילה כמות גדולה ומיותרת של סוכר וקלוריות מהווה בעיה. שתיית משקאות מתוקים עלולה לגרום לתינוק לצמצם צריכת מזונות מזינים יותר וכמו כן לגרום לעששת. לא מומלץ להוסיף ממתיק מכל סוג שהוא ולתת לילדים להתרגל לטעמם הטבעי של המים".

בייבי, כמה מים צריך לשתות?

גילאי 3-1 שנים זקוקים לכמות של כ-4 כוסות מים ביום.
גילאי 8-4 שנים זקוקים לכמות של כ-5 כוסות מים ביום.
נשים מניקות זקוקות לכמות של כ- 13 כוסות מים ביום.
נשים בהריון זקוקות לכמות של כ- 10 כוסות מים ביום

איך לעודד תינוק לשתות מים?

יפה חאיק מנסה לעשות סדר עם טיפים לעידוד שתייה של תינוקות וילדים

 להציע מים: להציע מים במהלך ארוחה או בסיומה ולהקפיד על זמני שתיה קבועים (מיד כשחוזרים מהגן, ברגע שנכנסים הביתה ממגרש המשחקים, על הבוקר וכו') ולדאוג למים זמינים ונגישים
טמפרטורה: להציע מים בטמפרטורות שונות.
סרבני מים: ניתן לבצע טקסים שונים, כגון סימון במדבקה בכל פעם שהילד שותה או  להכין טבלה המסמלת את מספר כוסות המים שנשתו ביום. לקטנטנים ניתן להציע  מים בכפית.
כוס מתאימה: להתאים את הכלי לגיל הילד ודאוג לכוסות מעניינות וצבעוניות
 להסביר: חשוב להסביר לפעוטות את חשיבות השתייה, חשוב שההסבר יותאם לגיל.
 דוגמא אישית: אל תשכחו לתת דוגמה אישית ולשתות גם.
 לא להתייאשלהתמיד ולהציע מים, גם אם הילד מסרב.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת