איך לקנות בקבוקים ומשאבות הנקה איך לקנות בקבוקים ומשאבות הנקה

בקבוקים, משאבות הנקה ותמ"ל: מדריך להורה המאכיל

כמה בקבוקים כדאי לקנות, מה זה תמ"ל ומי צריך בכלל סינר האכלה.

בקבוקים

יש עשרות סוגים וגדלים! הבקבוקים הקטנים (120/160 מ"ל) יספיקו לארוחה שלמה של התינוק בחודשיים הראשונים. לאחר מכן תצטרכו לרכוש בקבוקים גדולים יותר (260/300 מ"ל) אז החליטו אם לחסוך ולקנות מראש את הגדולים.

מבחינת המותגים – תבחרו איזה בקבוק שתרצו, אבל חשוב שתדעו: יכול להיות שהתינוק לא יתחבר לבקבוק שקניתם. אולי פטמת הבקבוק לא נוחה לו, אולי זרם האכילה מהיר מדי. ההמלצה  היא לנסות 2-3 סוגים  לא למהר בהכרזת "התינוק שלי סרבן בקבוקים" ולקנות את הסוגים היקרים ביותר, תנו לתינוק צ'אנס, נסו כמה פעמים ואולי תופתעו! הסברים נוספים על בחירת בקבוקים כאן

פטמה מתאימה לבקבוק

התינוק הקטן יאכל לאט, מאד לאט! לכן וודאו שהבקבוק שאתם בוחרים מגיע עם הפטמה בעלת החור הקטן ביותר שאותו מותג מציע (שלב 1). ברוב המותגים מוכרים את הבקבוקים עם פטמה שלב 2 כי זו באמת הפטמה שתצטרכו לתקופה ארוכה יותר, אבל לא עכשיו! לכן צריך לקנות בנפרד את הפטמות של שלב 1.

משאבת הנקה

ניתן להשתמש בשני סוגי משאבות חלב: ידנית וחשמלית. שני הסוגים ישאבו חלב אם אבל יש ביניהן מספר הבדלים: משאבה ידנית: מדובר במוצר זול יחסית, ערכת המשאבות הידניות קלות ופשוטות לתפעול והן אינן מרעישות. משאבה חשמלית: מופעלת באמצעות חשמל או סוללות ולכן מחייבת מקור כוח.

לפני רכישת משאבת חלב כדאי לחשוב לאיזה צורך אתם זקוקים למשאבה וגם לברר פרטים בקופות החולים שלכם ובארגונים המשכירים. הסברים נוספים על משאבות הנקה כאן

תמל- תרכובת מזון לתינוקות

כל עוד תשמרו על האריזה סגורה, היא יכולה להישאר על המדף זמן רב. גם בחירת התחליף תושפע מתגובת התינוק: לפעמים התחליף שקניתם יגרום ליותר גזים או פליטות מהרגיל. רק חשוב לזכור שלתינוקות כדרך טבע יש גזים ופליטות ( ולא תמצאו תחליף שיעלים את התופעות האלה לחלוטין. בארץ ישנו מבחר של תמל, החל מחלבי, על בסיס צמחי וכמובן לרגישים.

מברשת לניקוי בקבוקים

המברשת נכנסת בקלות לתוך הבקבוק ומנקה את התחתית בצורה יסודית. לכל מותג יש מברשת משלו, אבל בדרך-כלל זה לא באמת משנה, רצוי לקנות מברשת מספוג או מסיליקון כי הן שורטות פחות את הבקבוק. בנוסף וודאו שהמברשת מתאימה גם לניקוי של פטמת הבקבוק.

מתקן לייבוש בקבוקים

מתקן פלסטיק עם פינים שעליו מלבישים את הבקבוקים לייבוש. האם הכרחי? לא חובה אפשר להמיר במגבת פשוטה ועליה לייבש את הבקבוקים ללא המתקן המיוחד, אבל נוח.

סטריליזטור

מכשיר שמיועד לעיקור בקבוקים. בדרך-כלל חשוב להקפיד על העיקור בחודשיים-שלושה הראשונים, יש כאלו שמקפידים לעקר לפני כל שימוש ויש כאלה שמעקרים רק פעמיים בשבוע. ההמלצה לעקר בקבוקים בכל שימוש! אם אתם רוצים לחסוך – אפשר לוותר על הקניה ולעקר את הבקבוקים וכל האביזרים במשך 3 דקות בסיר עם מים רותחים. התוצאה תהיה זהה

סינר האכלה

בחודשים הראשונים התינוק לא אוכל מכפית ומתלכלך, אבל בכל זאת הסינר עוזר לשמור על הבגדים נקיים מהפליטות. שימו לו סינר בסיום הארוחה וגם אם יפלוט – זה יהיה על הסינר ותחסכו עוד סט בגדים לכביסה.

מגבות פליטה

מגבות קטנות ומרובעות שאיתן מנקים את הפליטות של התינוק. לפעמים זה פשוט קצת יותר נעים על הפנים מאשר חיתול טטרה.

מחלק מנות

קופסת פלסטיק המחולקת ל-3 תאים, בכל תא מכינים את כמות התחליף שצריך כדי לערבב במים ולהכין ארוחה בבקבוק. מחלק המנות יעיל כשרוצים לצאת מהבית בלי לקחת את כל אריזת התמ"לאיתכם בתיק. זה גם נוח בבית על השיש, ישר שופכים לבקבוק מבלי להתחיל במדידות כשהתינוק בוכה ומלחיץ.

נרתיק שומר חום לבקבוק

ממש כמו שהיינו קטנים והיינו מכניסים את המימייה לכיסוי צבעוני שנתלה על הכתף, הנרתיק יעזור לשמור על חום הבקבוק כשתצאו לטייל. שימו לב לא למהר ולקנות, לרוב הנרתיק מגיע כחלק מהאביזרים של תיק לעגלה.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה