התפתחות תינוקות התפתחות תינוקות

התפתחות תינוקות: הכל על החודש הראשון

אוצר חדש הצטרף למשפחה שלכם. בלי ששמתם לב, נולד איתו גם שק ענק של שאלות, תהיות וייסורי מצפון. למה הוא בוכה? האם אני עושה נכון? איך יודעים?

כולנו היינו שם, הורים טריים. אפילו אם יש עוד ילדים בבית ואנחנו בטוחים שאת עניין הטיפול בתינוקות כבר פיצחנו – סימני השאלה יגיעו. אז אחת ולתמיד – למה לצפות בכל שלב ומה אנחנו יכולים לעשות?

רפלקסים והכנה לעולם הגדול

היצור הקטן הזה שחזר אתכם הביתה מבית החולים הוא עדיין על תקן עובר. המוח שלו עוד לא בשל לחלוטין והוא מונע בעיקר על ידי הרפלקסים והצרכים הבסיסיים שלו. הוא בילה 9 חודשים ברחם – סביבה נעימה, חמימה, עוטפת, בתנועה כמעט מתמדת. ההסתגלות למצב החדש מחוץ לרחם היא קשה ולא פשוטה! לכן, אמירות פופולריות כמו "הוא יתרגל לידיים" "היא צריכה ללמוד לישון במיטה שלה" הן פשוט לא רלוונטיות בשלב הזה. אין יצירת הרגלים רעים ואין מניפולציות. להיפך, ככל שתספקו להם בשלב הראשוני הזה את כל צרכם כך הם יגדלו להיות תינוקות בטוחים בעצמם, סקרנים, שנהנים לחקור ולבדוק את העולם. אם תחבקו אותה עכשיו זה לא אומר שהיא תרצה שתחבקו אותה 24 שעות ביממה עד גיל 7 (לפחות). אז הוא נרדם רק על הידיים, אז מה. אין לו דרך אחרת להירדם כרגע, וזה בסדר. אחר כך זה ישתנה. כן, אני מוכנה לחתום על זה. ואפילו לדבר עם החמות ולהסביר לה.

מה הם צריכים? אוכל, אוויר, וגם מגע ותנועה. כן כן, הגוזלים האלה זקוקים לחיבוק שלכם כמו שהם זקוקים לאוכל. אז תחבקו! המון! בלי חששות.

מה כדאי לעשות ולדעת?

סימטריה: ביד חזקה ובזרוע נטויה

לכולנו יש צד מועדף. אפילו לגוזל שלנו. יש תינוקות שנולדים עם א-סימטריה מאד ברורה ויש כאלה שפחות. נסו להתנהל איתם בצורה סימטרית: להחזיק על שתי הכתפיים, להאכיל משני הצדדים גם אם זה מבקבוק, להשכיב על הבטן, הגב וגם על הצדדים. אני יודעת שלפעמים זה קשה להחזיק עם היד החלשה. תנסו, זה בריא גם עבורכם!

תנועה ולמידה מבוססת על מגע ורפלקסים

הגוזל הקטן שלכם עדיין לא יודע שהוא ישות עצמאית. הוא לא יודע איפה הגוף שלו מתחיל ואיפה הוא נגמר ומה אפשר לעשות איתו. הרפלקסים שלו יעזרו לו ללמוד וגם אתם.

הניחו אותו על משטח או עליכם, על הבטן ותנו לדחוף עם הרגליים. געו בכל גופו ותנו לו מגע עדין וגם עמוק – דגדגו, לטפו, מעכו ועסו. תגלו שהגוף מגיב בתנועה לכל מיני סוגי מגע –השרירים לומדים להתכווץ ולשחרר.

מגע- המון על הידיים

תנועה מחזקת, מסייעת לרכישת בטחון ואפילו עוזרת לטיפול בגזים וכאבי בטן. קרוב לוודאי שהגוזל שלכם ירצה לבלות את רוב זמנו על הידיים (זקוק למגע ותנועה כמו שזקוק לאוויר, זוכרים?) אז אני מציעה למצוא מנשא שנוח לכם (רצוי מנשא בד ולא קשיח). ככה הידיים יהיו משוחררות, הגב יגיד תודה, והגוזל יקבל את המגע, החום והתנועה שכל כך חשובים עבורו.

ערסול: תנוחת הפלא

בערסול הראש והרגליים נמצאים באותו הגובה, הפנים במרחק מצוין לקשר עין ותקשורת ראשונית, הבטן שוקעת ונרגעת והתחושה מאד קרובה לרחם. אני מציעה לערסל על הידיים לכמה דקות לפני האוכל (מה שיעזור להפחית פליטות), ובעיקר לערסל הרבה בשעות ה"שקטות", אלה שבהן אין גזים. זה מצוין למניעת הטירוף של הערב, אבל לא מומלץ לערסל בזמן כאבי בטן. זה פשוט כואב מאד…

הכי חשוב – תהינו מכל רגע! החודשים הראשונים הללו חולפים בלי שנשים לב.

אתר חיוכים: www.babysmiles.co.il

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה