התפתחות תינוקות התפתחות תינוקות

מה התינוק רואה?

התינוק נולד שחלק מחושיו בשלים, הוא שומע היטב, מרגיש ואפילו חוש הטעם והריח שלו בשלים ואפילו פועלים טוב יותר משל מבוגרים ועדיין חוש הראיה לא מפותח ותינוקות נולדים עם ראיה שונה משלנו המבוגרים. למעשה מגיל לידה ועד שלושה חודשים לתינוק יש יכולת לראות חפצים קרובים ובעיקר מודעות למקור אור.

החל מהלידה התינוק נולד עם מודעות למקור אור ויכולת לעקוב אחרי מקור האור, כמו כן הוא יכול לעקוב אחרי  חפצים זזים ימינה ושמאלה.

מה התינוק רואה?

התינוק הקטן רואה עצמים במרחק 20 עד 30 סנטימטר מפניו וגם אותם לא בצורה ברורה. דברים רחוקים יותר יראו מטושטשים. עוד יודעים שתינוקות מעדיפים להתבונן בדברים בצדי שדה הראיה כמו גם בדברים ניידים וזזים. מחקרים שנעשו על תינוקות בגלאי לידה על 3 חודשים הראו שתינוקות מעדיפים להסתכל בפנים אנושיות ובקווי מתאר עגולים. בסביבות גיל חודשיים עד שלושה חודשים ראיית התינוק משתפרת והוא רואה טוב יותר.

האם תינוק רואה צבעים?

מחקרים מראים שתינוקות רואים צבעים ומבדילים בין הצבע הלבן לצבעים אחרים. עדין מומלץ לקשט את העגלה או המובייל בצעצועים בעלי קונטרסט גדול כמו שחוק לבן ואדום או צבעים בוהקים וחזקים. ראיית הצבעים טובה יותר מתפתחת בצורה משמעותית רק בגיל 3 חודשים, עד אז הם רואים רק כתמים והצבע פחות משמעותי.

האם צריך לעשות לתינוק בדיקת ראייה?

בדיקת הראייה הראשונה נעשית לתינוק לאחר הלידה. התינוק נבדק על ידי רופא ילדים ונקראת 'בדיקת הרפלקס האדום'. הבדיקה בודקת, שאין גורם שממסך את הראייה וגורם לעכירות או בעיה במבנה העין כגון עכירות מולדת בקרנית, קטרקט מולד, כלי דם לא תקינים ועוד.

ניתן לעשות בדיקות נוספות אם יש חשש שהתינוק לא רואה היטב, אבל אלו חייבות להתקיים אצל רופא עיניים מומחה בתינוקות.

למה כדאי לשים לב?

  • התינוק עוקב אחרי הפנים של ההורים

  • גלגל העין תקין- לעיתים גלגל העין כאילו רוטט ואז יש צורך לבדוק את הראיה

  • התינוק בגיל 3 חודשים שולח ידיים לחפצים ומצליח לגעת בהם

  • התינוק מגיב לסביבה.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה