איך שומרים על עור התינוק איך שומרים על עור התינוק

בייבי, כך נשמור על העור העדין שלך!

EmptyView

בייבי, כך נשמור על העור העדין שלך!

נעים, נעים מאוד! בייבי, נולדת עם עור מושלם, הנה מה שההורים שלך צריכים לעשות כדי לשמור עליו ככה. "רך כמו טוסיק של תינוק" הוא לא במקרה ביטוי שאוהבים לצטט. העור של תינוקות באמת רך, ודורש אקסטרה טיפול. איך שומרים עליו ככה? הנה הדרך לעשות את זה. 

בעבר הלא רחוק, מי השפיר עטפו את הבייבי שלך בתוך הרחם, והזינו את העור העדין והרך בכל הלחות שבעולם. ברחם העור של הבייבי לא היה זקוק לשום לחות חיצונית, משחות, שמנים או הגנה מהשמש. אבל אחרי הלידה הכל השתנה. מזל שהבייבי שלך בידיים טובות ואוהבות. 

לא משנה מה היה  המשקל המדויק של הבייבי שלך בזמן הלידה, אם זו הייתה לידה טבעית או קיסרית, אפשר להיות בטוחים בדבר אחד: לתינוקות יש עור רך ועדין, שהוא האיבר הכי גדול בגוף שלהם, והאחד שאנחנו זוכים לגעת בו וללטף בכל יום, כמה פעמים ביום. 

מה שמעניין לדעת הוא שלעור של תינוקות יש יותר מריח נעים ומיוחד, והוא לא רק נעים. העור שלהם גם חיוני לבריאותם: הוא מווסת את הטמפרטורה של גופם, מגן מפני התייבשות ואפילו מפני מזיהומים, אבל אל תסתכלו עליו ככה – אפילו שהוא מוצלח ומוכשר מגיל 0, העור של הבייבי גם עדין ורגיש, ויכול לסבול מתופעות לא נעימות – מפריחה , דרך "אקנה תינוקות", תפרחת חיתולים ועד לאסטמה של העור. מגוון בעיות העור שתינוקות סובלים מהם הוא עצום, ואנחנו ההורים אחראים לשמור עליו במיטבו. לפני שניגש לפתרונות (ויש בכמויות), למה העור של התינוקות כל כך עדין, בעצם?

מדוע העור של התינוקות עדין כל כך? הגיע הזמן להבין:

  1. השכבה החיצונית של העור עדיין דקיקה:

    לנו, המבוגרים, וגם לתינוקות, יש מבנה עור דומה: שכבה חיצונית – השכבה הקרנית, והשכבה הפנימית, שנקראת שכבת הנביטה. ההבדל המשמעותי בינינו הוא שאצלנו, המבוגרים, השכבה החיצונית עבה יותר, ומגינה על עורנו מפני שלל בעיות, שעלולות להופיע אצל התינוקות.

  2. העור לא מספק לעצמו את כל הלחות הנדרשת:

    בגוף שלנו, המבוגרים, יש רכיבים מלחחים טבעיים, ולכן באופן טבעי הוא מפיק לחות בקצב מהיר יותר מאשר אצל תינוקות. זו הסיבה שבגללה בעיות יובש נפוצות יותר בקרב תינוקות.

  3. תאי העור עדינים יותר:

    גם תאי העור של התינוקות, כמו יתר החלקים בגופם, צריכים לגדול. בינתיים, כשהם קטנים, הם עדיין פגיעים יותר

השילוב בין כל אלו לבין העובדה שקצב איבוד המים מהעור אצל תינוקות גבוה יותר בהשוואה לעור שלנו, המבוגרים, הופך את העור של התינוקות למה שהוא – רך ועדין. עכשיו אנחנו נכנסים לתמונה, בתור אלה שאמורים לשמור עליו במיטבו. איזה מזל שיש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות.

איך לשמור על העור של הבייבי שלך? 5 דברים שכדאי לעשות

#1 מהחיתול הראשון ועד לאחרון: חשוב לבחור בחיתול הנכון

נכון, יש המון דברים שאפשר לעשות כדי לשמור על העור של הבייבי שלך, אבל אם יש דבר אחד שעוטף אותו 24/7, מהיום הראשון באוויר העולם – אזור החיתול הוא המקום הטוב ביותר להתחיל. חשוב לעטוף את הישבן העדין בחיתול הנכון, שיגן על העור מהלחות ומהחומציות שהיציאות שלו יוצרות. 

סוף סוף יש דרך להגן על הישבן העדין של הבייבי בצורה חכמה, שבאמת מתאימה לצרכים שלו (והיא אפילו מאושרת דרמטולוגית!). 

נעים (מאוד!) להכיר, האגיס Extra Care. כן, הוא באמת נעים ורך במיוחד, אבל רק אם מסתכלים עליו היטב, רואים מה הסוד שלו: לחיתול יש 2 אזורי ספיגה ייחודיים – כל אחד מהם מותאם ליציאה אחרת (כן... פיפי וקקי). 

החיתול המחודש רק הושק בישראל, אך הורים מעבר לים שכבר זכו לחתל בו דיווחו על שביעות רצון גבוהה – 64% דיווחו שהעדיפו את האגיס אקסטרה-קר החדש על פני המתחרים. למען האמת, אנחנו לא מופתעים. 

למה הורים אוהבים את האגיס Extra Care החדש?

  • רך: מגע נעים זה החיים. עדיין לא מיששתם? אתם חייבים
  • סופג: ספיגה חיונית כדי לשמור על העור העדין של הבייבי יבש
  • אוורירי: חומרים אווריריים, רכים ועדינים שמאפשרים לעור לנשום
  • היפואלרגני: בדיוק כפי שהורים בוחרים עבור הבייבי תכשירים היפואלרגניים, גם החיתול שלו צריך לעמוד בסטנדרט

נכון, כבר אמרנו שעור התינוק הוא האיבר הגדול ביותר, ושצריך לשמור עליו במיטבו, אז נכון – החיתול החדש עושה בדיוק את זה, אבל גם הרבה מעבר:

  • כיס פנימי אחורי: ללכידת יציאות רכות באזור הגב.
  • סמן רטיבות: משנה את צבעו כשרטוב. הכי פשוט לדעת אם הגיע הזמן להחליף.

#2 מבחירת הסבון ועד לניגוב בסיום הרחצה: ככה עושים מקלחת חכמה

גם בקיץ וגם בחורף, גם בימים שיש תחושה שהלחות באוויר מקסימלית, גם אם מזמן חגגתם לבייבי חצי שנה, צריך לזכור שהסביבה שבה אנחנו חיים יבשה מאוד עבור תינוקות. 

המטרה שלנו במקלחת, מעבר לניקיון, היא לשמור על רמת הלחות של העור, ולא לפגוע בה בתהליך הרחצה. 

  • לשים לב לרמת החומציות: PH 5.5 נחשב לבחירה מעולה עבור תינוקות עדינים. זוהי רמת החומציות של מרבית התכשירים לרחצת תינוקות, וחלקם מציינים אותה במדויק. 
  • כדאי לבחור במוצרים היפואלרגניים: אלרגיה היא בעיה נפוצה בקרב תינוקות, בחירה במוצרים היפואלרגניים מסייעת לשמור על העור במיטבו. 
  • רחצה קצרה, ניגוב קל: כדאי לוודא שלא "נמרחים" זמן רב באמבטיה, לא לשפשף את העור בספוג, ולנגב אותו בקלילות אחרי שיוצאים ממנה.

#3 עדינה? בטמפרטורה גבוהה? זו הדרך לעשות כביסה

יש הורים שטוענים שאפשר לכבס הכל ביחד, כרגיל. לעומתם, יש מי שממליצים להפריד בין הבגדים והמצעים של תינוקות לאלה של שאר בני הבית, ולהשתמש עבורם רק בתכשירים המותאמים לתינוקות. הבחירה היא שלכם, אך בכל מקרה כדי להימנע ממבשמי כביסה, שעלולים לעורר אלרגיה בעור. רוצים לבשם? קיימים מרככים ומבשמים המותאמים במיוחד לתינוקות. 

ומה בנוגע לטמפרטורה? הג'לים החדשים לכביסה שנמכרים כיום אמורים לנקות את הבד בצורה אפקטיבית גם בטמפרטורה נמוכה של 30 או 40 מעלות. להרתיח? ממש לא חייבים, ולמעשה, זה עלול לגרום לבלאי מהיר יותר של הבגדים. בדקו את ההמלצות על התוויות עבור הוראות מדויקות. 

#4 לחות היא חברה

קרם לחות או תחליב רחצה אחרי מקלחת יסייעו להשיב לחות לעור התינוק ולהאט את קצב איבוד המים מהעור. כדאי למרוח את הקרם כשהעור עדיין לח, מה שמסייע "לנעול" מולקולות מים בעור. 

#5 חשיפה לשמש – בעדינות ובזמן הנכון

אין כמו לצאת עם הבייבי לגינה, לפארק ולטיולים שכונתיים, אך חשוב להקפיד על שהייה וטיול באזור מוצל. הסיבה לכך פשוטה: שירותי הבריאות הבריטיים, NHS, ממליצים שלא לחשוף תינוקות עד גיל חצי שנה לשמש ישירה, שהיא לא רק מזיקה לעור, אלא יכולה גם לגרום להתייבשות או מכת חום. 

הבייבי שלך כבר חגג חצי שנה? זה הגיל שאפשר להתחיל לחשוף לשמש (במינונים קטנים), ולא לשכוח שעדיין צריך להגן על העור העדין בעזרת קרם עם מקדם הגנה של SPF 30 לפחות. 

ועכשיו כמה מילות סיכום בשבילך, בייבי.

העור שלך הוא ההגנה שלך מפני כל מה שנמצא בחוץ. הוא עוטף את הגוף המתוק שלך בעטיפה חלקה ורכה. כדי לשמור עליו כזה, צריך להתגונן מפני קרינת השמש, לשמור על מידה מספקת של לחות ולהקפיד על אמבטיות חכמות עם תכשירים שמתאימים לחומציות שלו. ומה עוד? לשמור על הניקיון באזור החיתול עם חיתול שיספוג, ברכות. במיוחד בשביל העור העדין שלך נולד האגיס Extra Care  החדש. אנחנו מקווים שתהנו יחד.

EmptyView

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה