ימים ראשונים אחרי לידה ימים ראשונים אחרי לידה

תינוק חדש בבית: מה עושים עכשיו?

הימים הראשונים בבית מלווים בהתרגשות גדולה. כל פעולה נראית מרגשת החל מהחלפת חיתול ועד לנסיעה ראשונה במכונית. לפעמים יש דברים מלחיצים ולפעמים פשוט מופלאים. מה הדברים שכדאי לכם לדעת על תינוקות ועל הטיפול בתינוקות, בשבועות הקרובים?

איך מארגנים את הבית?

במהלך השבועיים הראשונים אחרי הלידה מומלץ שהתינוק ישן בעריסה קטנה ליד מיטת ההורים, או במקום נגיש. מיטת התינוק צריכה להיות צמודה לקיר פנימי ולא חיצוני, כדי למנוע קור או חום. חשוב לא לחמם את החדר יותר מדי או לא לקרר אותו. ארגון הבריאות העולמי ורופאי הילדים ממליצים על טמפרטורה של 22 מעלות בחורף. טמפרטורה חמה יותר יכולה לגרום לבעיות..

משרד הבריאות גם ממליץ להקפיד לשמור על כללי בטיחות ליד התינוק ולהימנע מעישון בסביבתו תמיד.

 שינה:

בתקופה הראשונה תינוקות מרבים לישון, למעשה בתקופה הראשונה לחייו, ישן התינוק  16 שעות ביום בממוצע. משרד הבריאות ממליץ להשכיב את התינוק על הגב בשינה, למניעת "מות עריסה". המזרון צריך להיות  קשיח ולמרות שקניתם דובים ובובות המיטה עצמה צריכה להיות ריקה מעצמים שונים העלולים לגרום לחנק. משרד הבריאות ממליץ גם על נתינת מוצץ לתינוק כבר בגיל צעיר, למניעת "מוות בעריסה". את המוצץ יש לתת לפני השינה ולתינוקות יונקים רק לאחר ביסוס ההנקה, בגיל 4-6 שבועות.

איך מארגנים את האמבטיה?

יש לשמור על טמפרטורה מתאימה של המים (37°) ולהקפיד להחזיק את התינוק באופן בטוח במשך כל זמן הטיפול. מקובל לרחוץ את התינוק פעם אחת ביום. יש לרחוץ אותו באמבטיית תינוקות מומלץ עם מתקן מיוחד המאפשר שכיבה במים. הכינו מראש מגבת גדולה, בגדים, סבון, אלכוהול לניקוי וחיתול. על המים להיות בגובה מקסימלי של 10 ס"מ, לא יותר ואין להשאיר את התינוק לבד באמבטיה. כדאי לחם את חדר האמבטיה בחורף.

טבור: אחר היציאה מבית החולים נשאר לתינוק גדם בטבור, שאמור להתייבש וליפול. התהליך הזה קורה לרוב בממוצע בתוך שבועיים עד חודש. חלק מהמטפלים ממליצים  לייבוש הטבור  להשתמש באלכוהול בכל החתלה ולאחר הרחצה. גם אחרי שהטבור נפל מומלץ לנקות אותו באלכוהול. במקרה של אודם, הפרשה סביב הטבור או הופעת ריח חזק יש לפנות לרופא ילדים. אם הטבור אינו נושר מעבר לשבועיים מומלץ להתייעץ עם רופא. כדי לחתל את התינוק ולאפשר לטבור להישאר מחוץ לחיתול. להאגיס ישנם חיתולים מיוחדים עם פתח לטבור.

איך מחתלים?

חיתול הוא אחד הדברים אותו לובש התינוק ממש מרגע הלידה. על מנת למנוע תפרחת חיתולים, מומלץ להחליף חיתול לעיתים קרובות ולבחור חיתול הסופג היטב. הקפידו שהחיתול לא יהיה מהודק או לוחץ מדי על הירכיים ולחתל את התינוק כשהתחושה היא שנוח לו והחיתול לא משאיר סימנים.

אחיות טיפת חלב ממליצות שהחלפת החיתול תעשה לפני כל ארוחה, כדי למנוע פליטה של התינוק. אנחנו ממליצים להכיר את התינוק – אם הוא נוהג לעשות קקי לאחר הארוחה, כדאי קודם כל להאכיל אותו, ואחר כך להחליף לו בעדינות.

איך מארגנים את הרכב?

ברכב יש להושיב את התינוק במושב בטיחות בעל תו תקן. אסור להשאירו לבד במכונית אפילו לשנייה  לבדו!

איך מאכילים?

הבחירה היא בין הנקה לבין תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות). הסברים איך להאכיל מבקבוק תוכלו למצוא בכתבה שלנו כאן והסברים על הנקה תוכלו למצוא בכתבה שלנו על הנקה. שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ממליצים על מתן ויטמין D3  במינון אחיד של 400 יחידות בינלאומיות לכלל התינוקות ללא קשר לסוג המזון שהם מקבלים, החל מהלידה ועד לתום השנה הראשונה לחייהם.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה