תזונת תינוקות תזונת תינוקות

כמה תינוק צריך לאכול ואיך להאכיל נכון את התינוק?

רווית שוחט היא אחות מוסמכת עם כישרון, ניסיון וידע בתחום התינוקות, מדריכה קלינית, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, מדריכה לשפת התינוקות ומרצה בנושאי הנקה ועולם התינוקות.

הורים רבים בוחרם להאכיל את התינוק בבקבוק או לשאוב חלב אם ולהאכיל מבקבוק. אחיזת הבקבוק והקשר בין האם לתינוק משמעותי, אולם כדאי להתחשב במספר גורמים וחוקים פיזיקאלים לפני שמאכילים את התינוק:

כוח הכובד:

כוח הכובד נשמע מונח משיעורי הפיזיקה אבל מומלץ להכיר אותו גם בהאכלה. בהשפעת כוח הכובד החלב בבקבוק זורם ישירות לגרונו של התינוק ללא מעצור. משמעות ההאכלה הנכונה מבקבוק הינה נטרול כוח הכובד במידת האפשר תוך העברת השליטה באכילה לתינוק. השאיפה היא שהתינוק יפעיל את שרירי המציצה, יישאר אקטיבי לאורך הארוחה כולה ויוכל להחליט מתי לנוח, לנשום או להפסיק ללגום.

כדי שהתינוק יהיה אקטיבי, יפעיל שרירים וישלוט באכילה עלינו להקפיד על מספר כללים חשובים:

אחיזת הבקבוק:

נחזיק את הבקבוק במקביל לקרקע ועד כמה שניתן ב 90 מעלות לפה התינוק.

תנוחת התינוק:

נחזיק את התינוק גבוה עד כמה שניתן (כאילו שהוא "עומד" או "יושב" זקוף)

זרימת החלב בפטמת הבקבוק:

החלב אמור למלא את פתח הבקבוק בלבד אולם פטמת הבקבוק הפונה מעלה ריקה מנוזל. לצורך העניין, אותנו לא מעניין אם בועות האוויר ממוקמות בחלקו התחתון או העליון של הבקבוק.

שפתי התינוק:

שפתיו של התינוק אמורות להיפתח ולא להישאר מהודקות וסגורות. הקפידו להכניס את הפטמה לפיו בתנועה סיבובית (הברגה עדינה בתנועות לשמאלה וימין לסירוגין) כך ששפתיו יגיעו עד לחלקה הרחב של פטמת הבקבוק

הפסקות בהאכלה:

יש לבצע הפסקות יזומות להוצאת אוויר ולא להאכיל באופן רציף את סך כל הכמות.

מתי התינוק שבע?

תחושת השובע מגיעה רק אחרי כ 10 דקות ואפילו 15 דקות. התינוק ינק הרבה מעבר לצרכיו במידה והארוחה היתה מהירה. בהאכלה מהירה גם בליעת האוויר תופסת נפח קיבה. ארוחה "שתיגרר" לפחות 15 דקות תאפשר לתינוק לקחת בדיוק את מה שהוא זקוק לו וכמה שהתינוק צריך לאכול.

ארוחה איטית והדרגתית תהיה מותאמת לגודל הקיבה, לתיאבון ולשובע של התינוק האינדיבידואלי והפרטי שלך ואחרי הכל, האכלה איטית היא מאבני היסוד להרגלי תזונה נכונה בהמשך הדרך.

כדאי לזכור:

תינוק לא "אמור לקבל" את מה שקובעים עבורו האחרים, אלא לקבל את מה שהוא עצמו זקוק לו. כמה תינוק צריך לאכול? תני לו את הזמן לאותת לך כי "בינגו, השובע כאן" על ידי האכלה איטית והדרגתית.

בחירת בקבוק:

רצוי שפטמת הבקבוק תהיה "רחבה" יותר מאשר צרה. החלק "הצר" תופס בה חלק קטן בעוד שהרחב דומיננטי. כמו כן, רצוי כי מדי פעם ייבדק החור של הבקבוק ונוודא כי אין קרע וכי עדיין מדובר בחור קטן בעל זרימה איטית.

כללים אלו יאפשרו לתינוק "לינוק" מן הבקבוק ולא רק לקבל את הארוחה, כמו גם ישמרו על ההאכלה הבריאה והנכונה עבור תינוקות: ארוחות קטנות וקצובות בתדירות גבוהה.

ואם התינוק עדיין רעב? אם תינוק מחפש להמשיך לאכול 5 דקות מתחילת הארוחה ולטעמנו הוא אכל מספיק, אז לאחר 10 דקות נוספות הוא יהיה רגוע ויירדם בלי לפלוט ובלי לישון 8 שעות אלא יקום לאחר 3-4 שעות כמו שהוא אמור.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה