אהבה ממבט ראשון אהבה ממבט ראשון

על אהבה לתינוק לאחר לידה

מה קרה לנו מיד אחרי הלידה והאם כל אמא מתאהבת מיד בתינוק שלה? הכל על אהבה ממבט ראשון לאחר הלידה

אחרי השלב של הריון ולידה את נמצאת סוף כל סוף אחרי. בסרטים הכל נראה מושלם, האמא מחייכת ומאופרת, התינוק נקי ורגוע ומה שנשאר זה להתחבק ולהצטלם. במציאות המצב בדרך כלל מורכב יותר – הלידה היא חוויה מרגשת אך כואבת, העייפות אחריה גדולה וההורמונים משתוללים. ואת? מחפשת חבילת ממחטות נייר לנגב את הדמעות ולהבין מה לא בסדר בתחושות שלך.

הלידה יכולה להיות חוויה מרגשת מאד אבל גם מתישה וכואבת. לפעמים העייפות והכאבים גוברים על הכל וכל מה שהיולדת הטרייה רוצה הוא לנוח ולישון. התינוק החדש והמתוק נראה פתאום כמשימה בלתי אפשרית ורגשות האהבה שכולם מדברים עליהם לא מורגשים בכלל.

התאהבות ממבט ראשון בתינוק מתרחשת לפעמים בחדר לידה אבל יש פעמים שמדובר בתהליך ולא באהבה ממבט ראשון. יותר מ 50 אחוזים מהאמהות לאחר הלידה, נתקפות בדכדוך בימים הראשונים ומרגישות הצפה של רגשות.

סקר מקיף שערכה NCT קרן הצדקה בבריטניה, מגלה כי כמעט שליש (32%) מהאמהות הטריות "נאבקו כדי ליצור היקשרות עם התינוק", ו-12% מהאמהות הודו כי היו זקוקות לעזרה רגשית לאחר הלידה אולם התביישו לבקשה. הנתונים האלה מראים עד כמה המצב שכיח וכמה אמהות חשות קושי בשלבים הראשונים לאחר הלידה.

הקושי נובע מסיבות רבות כגון עייפות כאבים אבל גם להורמונים המציפים ולעומס הגדול יש חלק בקושי להתחבר לתינוק. למעשה כל תחושה מאהבה גדולה ועד לאכזבה או קושי ודכדוך היא לגיטימית ומוכרת, גם אם הם יכולים להפתיע את היולדת עצמה.

דאגה וחששות

9 חודשים התינוק מוגן בבטן ופתאום כשהוא נולד וזקוק לטיפול, הטיפול יכול להלחיץ. ההנקה, שעות השינה והטיפול בתינוק זעיר יוצרת אצל חלק מהאמהות קושי ופחד- איך כדאי לטפל? האם אני מטפלת נכון בתינוק ואיך אני יודעת מתי הוא רעב או עייף? כל אלו יכולים לגרום לאמא להתעמק יותר בחשש ולא להרגיש את ההתאהבות הגדולה.

הקושי יכול להעיד על הקשר בהמשך?

חשוב לזכור כל הזמן שדכדוך, עייפות  ומהירות ההתאהבות בבייבי החדש והקטן לא מעידה על איכות הקשר שיתפתח ובוודאי שלא מרמזת על טיב האמהות או ההורות. לכל אחד יש קצב היקשרות שונה ויכולת שונה להתחבר ויש רגשות שעוד יגיעו בהמשך.

מה קרה בגוף בהתאהבות?

האוקסיטוצין הוא הורמון האהבה, הוא מופרש בעיקר בזמן ההתעוררות המינית והאורגזמה, ויש לו גם השפעה רגשית עמוקה. הוא נחשב להורמון שמקרב בין בני אדם ומפיק את ההתאהבות. גם בזמן חיבוק שלנו לתינוק מופרש אוקסיטוצין. אבל ההורמון לא מופרש אצל כולם באותה הכמות והוא מחייב רוגע וסביבה בטוחה גם ליולדת. לעתים אחרי לידה קשה, קשה לייצר אינטימיות ולהתאהב.

מה כדאי לעשות?

כדאי להבין לפני הכל שזה בסדר להרגיש עצב או קושי ולדבר על כך

אם הקושי מפריע לתפקוד או מציף כדאי לדבר עם רופא המשפחה ולקבל עזרה

לחבק הרבה את התינוק, לשיר ולדבר איתו. ככל שיוצרים יותר קשר כך קל יותר לאהוב ולהרגיש.

נסו לייצר לכן סביבה נעימה – לבקש עזרה ולהצליח לישון ולאכול ארוחות בריאות ומסודרות. רעב ועייפות רק מקשים

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה