הכל על משאב לידה הכל על משאב לידה

הכל על יחסי מין אחרי לידה

לפעמים זה מלווה בפחד ולפעמים החשק משתנה ויורד לאחר לידה. כל מה שלא סיפרו לך על יחסי מין לאחר לידה


בין הנקות להחלפת חיתולים, בין קניית מגבונים ללילות בלי שינה, איך מוצאים זמן לזוגיות אחרי לידה ואיך חוזרים לעשות סקס? אולי ירגיע אתכם שאתם לא לבד, זוגות רבים מתלבטים בשאלה הזאת ונשים רבות חשות קושי ופחד מ"הפעם הראשונה" לאחר הלידה.

מתי אפשר לחזור ולקיים יחסי מין לאחר לידה?
האישה נמצאת לאחר לידה בתקופה הנקראת משכב לידה. הגוף מתאושש מהחוויה הגדולה, הרחם חוזר למקומו. לעיתים יש תופעות שונות אחרי הלידה כמו טחורים או תפרים וכמובן דימום לאחר לידה. לאחר כשישה שבועות, שזהו הזמן המקובל להחלמת גוף האישה, ניתן לחזור לקיים יחסי מין.

כל זה נכון כמובן אם הכל בסדר. ישנן נשים שחוות כאבים גם אחרי, תפרים שהמקום שלהם עדיין מציק או טחורים. ולא דיברנו עוד על קושי פיזי של עייפות גדולה ולילות בלי שינה שלא תורמים לאווירה נינוחה ורומנטית.

אילו קשיים יש ביחסי מין לאחר לידה?
לעיתים יש כאבים שונים הנגרמים ממספר גורמים ולעיתים זה מצב הרוח או קשיים אחרים:


דלקת וזיהום בנרתיק

דלקת או זיהום בנרתיק: לעיתים אחרי לידה וגם בלי קשר ללידה, נשים סובלות מפטרייה או דלקת בנרתיק. דלקות מלוות בדרך כלל בכאבים או הפרשות חריגות, גרד או כל תחושה שונה. 
כמובן שאם את חוששת שיש לך פטריה או דלקת חשוב להגיע לרופא/ה ולקבל טיפול

יובש בנרתיק: 
נשים עוברות שינויים הורמונליים בתקופה שלאחר הלידה. לעיתים השינויים האלה גורמים ליובש נרתיקי ובגלל יובש זה גם כאבים בזמן קיום יחסי מין. הנקה וההורמונים המופרשים בזמן ההנקה, יכולים להגביר מצב זה. 
אם יש לך יובש נרתיקי תוכלי להשתמש בג'ל מסכך על בסיס מים או להתייעץ עם רופא/ה הנשים.

כאבים בתפרים 
מה לא סיפרו על התפרים, אבל עברו כמה שבועות ואת עדין מרגישה את המקום. לפני הכל נעשה סדר. בשבוע הראשון התפרים שנעשים כואבים והכאב יורד בהדרגה. למרות שהכאב נעלם לעיתים המקום רגיש יותר ובזמן יחסי מין התפרים מורגשים.
אם את מרגישה שהמקום כואב מומלץ להיבדק שוב על ידי רופא/ה. לעיתים עיסויים במקום יעזרו להפחתת הכאב.

מצב רוח ודיכאון
הגוף עבר חוויה ושינויים גדולים. הבטן עדיין גדולה וסביר להניח שאת מסתכלת במראה ומשווה את המצב עכשיו לחודשים לפני ההריון. אנחנו יודעים שלא משנה מה נאמר, התחושות האלה קיימות כמו לפעמים דיכאון או בלוז. הדימוי העצמי וההורמונים יכולים ליצור חוסר חשק. את חייבת לתת לעצמך זמן ולדעת שדברים משתנים.

אם מצב הרוח משתלט עליך ואיתו מחשבות קשות כדאי לספר לרופא/ה או לחברה ולהתייעץ ולקבל עזרה.

קושי בקיום יחסי מין לאחר ניתוח קיסרי:
נראה שניתוח קיסרי, בו התינוק לא יוצא וגינאלית, אמור להשאיר את הווגינה הנשית ללא תפרים ולכן ללא כאבים. מסתבר שגם אחרי ניתוח קיסרי לא קל לקיים יחסי מין.
גם בניתוח קיסרי יש צורך חשוב לחכות 6 שבועות, לראות שהרחם חזר למקומו ולגודלו וכמובן שהתפרים בבטן החלימו והגלידו. חשוב לבדוק שהתפרים לא הזדהמו והכל הבריא.
בנוסף, לרחם לוקח זמן להתכווץ לאחר ניתוח, לעיתים יותר מאשר לאחר לידה רגילה. מלבד הרחם גם צוואר הרחם חייב להיות סגור ולכן חשוב להגיע לרופא לבדיקה ולמעקב לפני שמקיימים יחסי מין לאחר ניתוח קיסרי.

מתי לבקש עזרה?
לפני הכל כדאי לדעת שיותר מ- 30% מהנשים מרגישות כאב או חשש ולכן את בחברה טובה ולא כדאי לך להתבייש. לעיתים שיחה עם חברה טובה או איש מקצוע, יכולים לשפר את המצב ולהפיג את החשש.

אם את מרגישה שהפחד או החשש לקיים יחסי מין לא עוברים או אם יחסי מין כואבים לך, תנשמי ותבקשי עזרה. אין שום סיבה לעשות דברים שאמורים להיות נעימים ומענגים ולסבול מהם. יש כיום שיטות רבות שמלמדות את הנשים להרפות וגם לעיתים ג'יל או טיפ קטן מהגניקולוג/ית יכול לעזור.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה