תרופות סבתא לאחר לידה תרופות סבתא לאחר לידה

איך להתמודד עם תפרים אחרי לידה?

הפחד של כל יולדת, לסיים את הלידה עם תפרים. מסתבר שגם אם תפרו לך או נוצרו חתכים – יש מה לעשות כדי להקל על הכאבים והכי חשוב – הכאבים עוברים.

תפרים אחרי לידה הם לעיתים חלק ממהלך הלידה לחלק מהנשים והכאבים מהווים חלק מתופעות שכיחות לאחר לידה. התפרים נועדו לתפור קרעים קטנים או קרעים גדולים ולעיתים חתך שנעשה בכוונה באזור הפירנאום, המטרה בחתך מבוקר שנעשה, לאפשר לתינוק יציאה נוחה יותר החוצה ובעיקר כדי שהיציאה שלו לא תגרום לקרע לא מבוקר.

לא כל הנשים יחוו קרעים ותפרים אחרי הלידה. חלק מהקרעים הקטנים לא יתפרו, הכל תלוי בצורת הקרע והגודל שלו. אם את מנשים שהמילדת או הרופא קבעו שיש לתפור, אין מה להילחץ. המטרה של תפרים אחרי לידה הם בעזרה בהחלמה נכונה של מקום החתך ומניעת זיהומים ובעיות.

יש נשים שינסו לבצע עיסוי פרינאום כדאי להתחיל בשבועות הריון מאוחרים, בטרימסטר השלישי, סביב שבוע 34 , כדי למנוע את היווצרות הקרעים בלידה וכך גם תפרים.
נכון לא מדובר על חוויה נעימה. את התפרים אחרי לידה לא תרגישי במהלך התפירה בדרך כלל, אבל כנראה שכן תרגישי אי נוחות וכאבים בימים שלאחר הלידה.

התפרים עצמם הם באזור עדין ורגיש שעבר לחץ גדול מאד בלידה. מלבד הכאב הנקודתי של האזור עצמו ולעיתים גם טחורים, התפרים עצמם יכולים להציק בעיקר בימים הראשונים. לאחר כשבוע המקום נרגע יותר.

אם הכאבים ממשיכים או שהאזור מפריש הפרשות שונות מלוות בריח רע או לא, חשוב לגשת לרופא לבדיקה, כדי לוודא שהתפרים לא הזדהמו.


כמה זמן נשארים התפרים?

התפרים אחרי הלידה הינם תפרים שאינם זקוקים להוצאה מיוחדת. חוטי התפרים נושרים בערך אחרי שבוע וברוב הפעמים הרופאים יעדיפו לתפור בתפרים נמסים שייעלמו לבד לאחר כעשרה ימים. 
כן זה לא נעים ולעיתים כואב אבל הכאב יעבור די מהר וכבר אחרי 3-4 ימים תחושי הקלה רצינית. אם את מרגישה כאב בישיבה שימי כרית או אפילו גלגל ים ושבי עליו, זה יעזור גם עם הטחורים, אם את סובלת גם מהם.

עד אז כדאי לא לשכוח לשטוף את האזור והרבה, זה גם מקל על הכאבים וגם דואג למקום נקי ללא זיהומים. 
את השטיפה כדאי לעשות עם הרבה הרבה מים וגם ובשלב הזה לוותר על אמבטיות אלא רק שטיפות בטוש.
אחרי כל יציאה והליכה לשירותים כדאי לחזור ולשטוף את המקום. 
אם הכאבים בתפרים מתגברים ואיתם ההפרשות, יש לפנות לייעוץ רפואי.

איך ניתן להקל על הכאב של תפרים אחרי לידה?
יש לא מעט תרופות סבתא שכוללות בעיקר קומפרסים, ופדים עם מגנזיום ויש גם צמחים ומשחות - רובן מתחום הרפואה המשלימה. לפני כל קנייה או מריחת מוצרים חדשים אנחנו ממליצים להתייעץ עם רופא או אחות.

פדים קפואים – טוענים שהקור עוזר ופדים קפואים יכולים לעזור ולהפחית את הנפיחות הקשורה לקרעים ומפחיתים כאב. כדאי להקפיא במקרר פדים ולהשתמש בהם לפי הצורך

פדים עם מגנזיום – בבית החולים תוכלי לבקש ולקבל פדים עם מגנזיום שעוזרים לנפיחות ולכאב.

מנוחה – הלידה היא משימה לא פשוטה והגוף זקוק למנוחה, שכיבה תעזור גם ללחץ על חתך החיץ ועל הכאבים.

טראומיל  - מדובר על משחה הומאופטית הנמכרת בבתי מרחקת וניתן למרוח ישר על האזור. לפני השימוש מומלץ לדבר עם רופא או אחות ולהבין אם המשחה יכולה להיות מומלצת גם לך.
פרחי באך וצמחי מרפא – בהתייעצות עם איש מקצוע אפשר לשלב צמחי מרפא כגון הממליס, ארניקה וקלנדולה  או פרחי באך להקלה על הכאבים

והכי חשוב – להבין שסבלנות עוזרת והכאבים יחלפו תוך כשבוע עד עשרה ימים.


עוד כדאי לקרוא
על תרופות סבתא לאחר לידה
הכל על משכב לידה


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה