הארכת חופשת לידה וחל"ת הארכת חופשת לידה וחל"ת

איך מאריכים חופשת לידה

רק נשים יכולות או גם גברים? מה קורה כשאתם רוצים להישאר בבית עוד קצת ומתי ניתן לקבל תשלום על הארכת חופשת לידה. הכל על הארכת חופשת לידה וחל"ת

חופשת לידה מקבלת כל אישה שעבדה לפחות שנה אצל מעסיק או באותו מקום העבודה. האישה זכאית ל 26 שבועות של חופשת לידה שרק חלק ממנה הוא בתשלום, כלומר חלק הוא הארכת חופשת הלידה. עובדות שעבדו פחות מ – 12 חודשי עבודה אצל אותו מעסיק, זכאיות לחופשת לידה של 15 שבועות (שחלקה או כולה בתשלום, בהתאם לתנאי הזכאות של דמי הלידה).

חשוב לציין כי לפי חוק עבודת נשים, רשאית כל עובדת, וללא כל קשר לתקופת הוותק שלה במקום העבודה, להאריך חופשת הלידה המקורית שלה ולקחת חופשה ללא תשלום – חל"ת, עם סיומה של החופשה המקורית.

גם בן הזוג של היולדת זכאי לצאת לחופשת לידה במקרים מסוימים, וגם הורים מאמצים, הורי פונדקאות או ילדי אומנה.

הארכת חופשת לידה – איך עושים את זה?

בהתאם לחוק עבודת נשים ,רשאית כל עובדת, וללא כל קשר לתקופת הוותק שלה במקום העבודה,  להאריך את משך חופשת לידה המקורית שלה ולקחת חופשה ללא תשלום –חל"ת, עם סיומה של החופשה המקורית.

ניתן להאריך את חופשת הלידה עד שנה מהלידה, לפי ותק העבודה של האישה לפני הלידה.

מי זכאית להארכת חופשת לידה

כל אישה שיולדת או גם כזאת שאימצה תינוק או ערכה הליך פונדקאות, זכאית כמובן לחופשת לידה וגם להארכת חופשת הלידה. ועדיין החוק מתייחס למספר מקרים בהם ניתן להאריך חופשת לידה או לפצל כדי לעזור לאישה היולדת:

לידה רב עוברית – אם ילדת לידה רב עוברית או בשם המוכר יותר – "מגיע לך מזל טוב כפול ילדת תאומים או שלישייה" 😊 חופשת הלידה יכולה להיות ארוכה יותר.

אשפוז ילד – לעיתים בלידת פג או מסיבות אחרות, התינוק שנולד מתאשפז בבית החולים וחופשת הלידה של האם מתחילה כשהתינוק עדיין לא בבית. גם כאן התוספת האפשרית משתנה בין היולדות ותלויה בתקופת העבודה של האישה לפני הלידה. אשפוז ילד גם מאפשר לפצל את חופשת הלידה ולהתחיל חלק ממנה לאחר תקופת האשפוז. החוקים לכך מוסברים באתר של הביטוח הלאומי ומומלץ לקרוא על כך או להתייעץ לפני הפיצול.

כיצד מתבצע התשלום על חופש לידה?

אישה עובדת זכאית לתשלום דמי לידה מהמוסד לביטוח לאומי, בהתאם לתקופה ששולמו עבורה דמי ביטוח לאומי. בפועל יש שינוי בין מי ששילמה ביטוח לאומי תקופה ארוכה לעומת מי ששילמה רק חצי שנה. כלומר אישה ששילמה 15 חודשים ביטוח לאומי תקבל חופשת לידה בתשלום של 15 שבועות. חשוב להתעדכן תמיד באתר של הביטוח הלאומי, כיוון שהתשלום והחוקים עלולים להשתנות.

גם מי שלא זכאית לתשלום מלא עבור כל חופשת הלידה, יכולה ליהנות ממנה, פשוט בלי תשלום אבל עם צבירת זכויות סוציאליות שמקורן בוותק במקום העבודה במהלך השבועות הללו.

תשלום חופשת לידה לאישה עצמאית

נושא התשלומים לנשים עצמאיות הפכו לעניין משמעותי בשיח הציבורי. חישוב התשלום מורכב יותר ומתייחס כמובן רק למי ששילמה ביטוח לאומי בתקופת העצמאות שלה. דמי הלידה, מחושבים לפי  3 החודשים שקדמו ללידה או ב-3 החודשים שבתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה