כמה שעות תינוק צריך לישון כמה שעות תינוק צריך לישון

מהי קפיצת גדילה ואיך היא משפיעה על השינה של הבייבי?

קפיצת גדילה

היי בייבי, שוב לא ישנת בלילה וההורים הכינו עוד ועוד בקבוקים? אחרי לילה בלי שינה והרבה אוכל - אולי מדובר בקפיצת גדילה?

אין הורה שלא שמע את המשפט הזה "הוא עובר קפיצת גדילה". חייבים לציין שהורה שבילה את יומיים האחרונים עם תינוק בוכה ולא מרוצה על הידיים, לא מתרשם או מתעודד מההבנה שזה קורה לכולם ו"ככה זה". קפיצות גדילה מלוות בדרישה של התינוק לאכול יותר ולהיות עטוף בחיבוק הורי. זה יכול להתיש באמת כשמדובר על יומיים שלושה רצופים, בהם ישנים מעט.

זה קורה גם אצל תינוקות עם טמפרמנט נוח, כאלה שנרדמים בקלות ומצליחים לישון תקופה. זה קורה גם לתינוקות שעברתם איתם תהליך ולימדתם אותם לישון וכמובן גם לאלה שהתעוררו כבר בלילה ועכשיו מתעוררים יותר.

מהי קפיצת גדילה ומתי זה קורה?

רגע לפני שמדברים על הנושא כדאי להבין מהי קפיצת גדילה. מדובר בתקופה בה התינוק גדל וצורך יותר מזון וזקוק לקרבה שלנו ההורים. זה מורגש בעיקר אצל תינוקות יונקים, כיוון שאם התינוק רעב כאשר הוא אוכל תמ"ל, קל להגדיל את כמות המזון בבקבוק. בהנקה יש לתת לגוף עוד קצת זמן כדי לייצר את כמות החלב הנחוצה ומשביעה את התינוק.

קפיצת גדילה נובעת מגדילה מהירה של התינוק וגם לעיתים מקפיצה התפתחותית שהתינוק עושה כמו התהפכות מהבטן לגב, ישיבה או הליכה.

מתי מתרחשות קפיצות גדילה? אצל אמהות מניקות יש תחושה שקפיצות גדילה מתרחשות אצל רוב התינוקות בזמנים קבועים לאחר כשבוע עד עשרה ימים ובגיל 3 שבועות, 6 שבועות, 3 חודשים וחצי שנה. הזמנים המצוינים כאן אינם מדויקים, כיוון שלכל תינוק יש את קצב ההתפתחות שלו, אבל סביב הגילאים האלה ניתן לראות את השינוי בכמות המזון של התינוק, התעוררות בלילה לחיפוש מזון ורצון בקרבה.

מהם הסימנים לקפיצת גדילה?

הנקה תכופה יותר: אם מספר העמים בו מניקים או זמן ההנקה כבר התבסס, קל לראות את השינויים ואת הצורך של התינוק לינוק עוד ועוד. התינוק עצבני יותר, התחושה היא של שדיים מרוקנים ללא חלב. חשוב לזכור שהגוף ייצר יותר חלב בעוד יום או יומיים והשדיים לא באמת מרוקנים.

התעוררות ושינה קלה: נכון, רוב התינוקות לא ישנים לילה שלם, בעיקר תינוקות קטנים עד גיל 3-5 חודשים. אבל בקפיצות גדילה התינוק מתעורר מספר רב יותר של פעמים בלילה ודורש לאכול או מראה סימנים של חוסר נוחות.

"על הידיים": המהלך היום תקבלו בתקופת קפיצת גדילה, תינוק עצבני יותר שרוצה להרגיש מוגן ולא ממש יורד מהידיים שלכם.

כמה זמן אורכת קפיצת גדילה?

מסתבר שקפיצת גדילה מסתיימת לאחר יומיים שלושה. ההסבר לכך הוא שהגוף מייצר מספיק חלב כדי שהתינוק יאכל שוב ארוחות מסודרות יותר ולא יתעורר בלילה כשהוא מחפש שוב ארוחה.

מה אפשר לעשות בקפיצת גדילה כדי להקל על התינוק?

חיבוקים וסבלנות: אין הרבה מה לעשות מלבד חיבוק התינוק, ערסול שלו וניסיון להרגיע אותו. כדור פזיו ומנשא יכולים לעזור.

הנקה ותמ"ל – אם התינוק אוכל תמ"ל קל יותר להציע לו כמות מזון גדולה יותר. כדאי נסות להציע עוד מזון ולראות איך הוא אוכל והאם מסיים את הבקבוק. אם כן זה הזמן לנסות למצוא את הכמות החדשה שמשביעה.

תינוקות יונקים פשוט ממשיכים להניק לפי דרישה. תוך יומיים או שלושה כמות החלב תגדל ותתאים לדרישת התינוק מהר.

אם אתם מבינים שהתינוק נמצא בתקופה זו, כדאי לחשוב על עזרה של סבתא או סבא או חברה טובה, עזרה נקודתית יכולה לאפשר לכם לנוח קצת כי הימים האלה יכולים להיות אינטנסיביים מאד ומתישים.

חשוב לציין שאם יש חשש אצלכם ההורים שהתינוק לא רגוע מסיבות אחרות, רעב או סובל, תמיד ניתן וכדאי להתייעץ עם רופא ילדים. חשוב לא להישאר עם תחושה שמשהו אחר קורה. רופא ילדים יוכל לאבחן האם מדובר במצב שדורש התייחסות או שמדובר באמת בקפיצת גדילה שתחלוף בעוד יומיים.

 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה