בחירת שם לתינוק בחירת שם לתינוק

רעיונות לבחירת שם מוצלח לתינוק?

לא פשוט לבחור שם לתינוק. למעשה, זוהי ההחלטה הגדולה הראשונה שתעשו עבורו. כה גדולה, עד שמדי פעם שומעים על הורים שבגיל 3 עדיין קוראים לילד/ה בכינוי הלידה – בייבי, או פשוש למשל, כי טרם החליטו איזה שם יתאים לכל חייו/ה.

ומה אתכם? בוודאי כבר גלגלתם בראש כמה וכמה אפשרויות מאז שגיליתם שאת בהיריון. אם עוד לא החלטתם על שמות לבנים, הנה 6 דרכים שיעזרו לכם בבחירת השם המושלם לתינוק שבדרך

מקורי או מסורתי

שם התינוק צריך להתאים לאופי המשפחה. אם אתם אנשים מקוריים וייחודיים, חפשו שמות שיפתחו בפני התינוק את האפשרות להיות יחיד ומיוחד בסביבתו. באינטרנט תמצאו אתרים רבים שעוסקים בשמות לתינוקות, בעברית וכמעט בכל שפה ידועה לאדם – זהו מקור בלתי נדלה לשמות שמעולם לא שמעתם, ושלעולם לא יהיו כמותם בכיתה של הילד שלכם.
לעומת זאת, אם משפחתכם נושאת אופי מסורתי ושמרני, בחרו מבין השמות המקובלים, כאלה ששמעתם ואהבתם, או שמות שנהוג לקרוא בהם לתינוקות במשפחה. שמות שעוברים מדור לדור עוזרים לתינוק להתחבר לשורשי המשפחה ולהרגיש שייך למסורת ארוכת שנים.

 ישן כמו חדש

ישנם לא מעט שמות מודרניים, שמצד אחד מעוררים תשומת לב מרובה ומצד שני ספק אם יאריכו ימים. לעומתם, ישנם שמות שנשמעים ארכאיים, אבל מדי פעם עושים קאמבק והופכים לפופולריים.

ֿכמו בכל תחום גם בשמות לתינוקות ניתן לזהות טרנדים. למשל בתקופת שון, דון וכדומה, וכן טרנד השמות התנ״כיים כמו גבריאל, רפאל ורחל.  נסו להבין האם השם יחזיק מעמד גם בפני עצמו, או שמא יוותר כתזכורת לטרנד שאיננו.

תינוק מחפש משמעות

אם יש דבר שאתם מחוברים אליו, למשל טבע, מסורת, או אפילו תרבות רחוקה, נסו לחפש שמות שמשמעותם קשורה אליו. במשפחות רבות אפשר למצוא סדרות של שמות בהם נקראים כל הילדים. למשל תבור, גלבוע וכרמל או אלמוג, אדווה וגל.

אם אתם בוחרים בשם לועזי בעל משמעות שחשובה לכם, נסו לחקור ולוודא שהגיית השם אכן תואמת את המשמעות שחשבתם שהשם מביע.

 א-ב׳ של שמות לתינוק

לפעמים השם המתאים מסתתר באותיות. למשל בחיבור שם האב והאם – ליאור ושרון =  לירון. אם שמותיכם מתחילים באותה האות, אולי תרצו לבחור גם לתינוק שם שמתחיל באות זו, למשל אלינור ואוהד וביתם אורית.

הורים רבים אף מחליטים לתת לכל ילדיהם שמות שמתחילים באותה האות (מתן, מיקה, מור)  או מסתיימים באותו צליל (שלי, לילי, יהלי). במקרה כזה תוכלו אפילו להכין רשימה שתשמש אתכם בעתיד.

בנים בנות

שמות יוניסקס, כלומר שמות יוניסקס, כלומר שמות של בנות, המתאימים גם לבנים ולהפך המתאימים גם לבנות ולהיפך, הם טרנד די ותיק שעדיין מככב ברשימת השמות המועדפים לתינוקות. תוכלו למצוא ביניהם שמות כמו טל, ליאור, יובל, עמית, רוני ואחרים.

בהרחבה של הטרנד הזה נמצאים שמות בעלי שיוך מסורתי לבנים שניתנים לבנות ולהיפך, והפיכתם על ידי זאת לשמות יוניסקס – למשל לבת: עופר, אורן, או עמרי, או לבן: שיר, יעל, נטע. כאן כבר ממש תלוי האם אתם מקוריים או מסורתיים בנטייתכם.

 שם מעבר לקשת

אמהות רבות מספרות שהיה להן שם מוכן, אך לקראת סוף ההיריון חלמו על התינוק ופגשו אותו בשם אחר, ולכן נבחר השם החדש. כמו כן, יש הורים שמספרים שלאחר הלידה הבינו כי השם שהכינו לא התאים, ובמבט אחד על התינוק מצאו את השם הנכון. יש לכם עוד כמה שבועות לחשוב על הנושא, תשאירו מקום לשנות את דעתכם. לפעמים החיים עולים על כל דמיון.

שמות לפי הקבלה
בקבלה מייחסים משמעות גדולה לשם האדם והאותיות של השם והשם עצמו משפיעים על חיי התינוק ולכן בחירת השם משמעותית. ככל שהשם יהיה איכותי יותר כך ההשפעה הטובה והחיובית שלו על התינוק תהייה גדולה.

יש די הרבה הסברים איך בוחרים שם לתינוק לפי הקבלה ובעיקר איזה שמות לא לבחור. אם אתם בעניין כדי לדעת שלפי הקבלה רק לכם ההורים יש זכות בחירה לגבי השמות.

שמות לפי הומרולוגיה

שמות לפי הנומרולוגיה גם הוא טרנד לכל ספרה בנומרולוגיה יש משמעות, אפיון וסוג מסוים של אנרגיה. סיכום המספרים הנומרולוגיים (מספרי תאריך הלידה מצומצמים לספרה אחת), מורה לנו את הייעוד שהאדם. הנומרולוגיה מנסה לעזור לשייך בין שמות נבחרים לבין תאריך הלידה. סכום הספרות של תאריך הלידה מכונה בנומרולוגיה "שביל הגורל" והוא מסביר מה התכונות של תינוק שנולד.

שמות בינלאומיים או שמות ישראליים?

שמות בינלאומיים לבנות ולבנים הפכו לאחרונה ללהיט. למה לא לבחור שם שיסתדר גם ברלוקשיין הקרוב? אם תתאמצו תראו שיש שמות ישראלים שנשמעים בינלאומיים כמו תום וטום למשל או דניאל. 

שמות נפוצים או שמות פחות נפוצים?
אם אתם אוהבים שמות ייחודיים המשימה פשוטה והשמיים הם הגבול. תחשבו על כל עולם תוכן ותתפרעו. יש כבר פאי ולייק ועוד שמות מיוחדים ונדירים, וכן גם נדיר זה שם נדיר. בכל שנה מתפרסמת רשימת שמות נפוצים ביותר על ידי הלשכה לסטטיסטיקה, אז אם אתם מעוניינים בשם שלא יהיה נפוץ בגן, תציצו ברשימה ותראו מהם 50 השמות הכי נפוצים של השנה

 

 

 

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת