איך בוחרים שמות לבנים איך בוחרים שמות לבנים

איך לבחור שם לבן

שמות לבנים (לפי א-ב)


בחירת שמות לבנים, לעומת בחירת שם לבת, היא משימה ממוקדת יותר. יש לכם שבוע אחד בלבד להחליט ובברית נהוג כבר לקרוא לילד בשמו. למעשה בדת היהודית נהוג לתת שמות לבנים ביום הברית עצמה ואם הברית נידחת מסיבה כשלהי כמו צהבת או לידת פג, נהוג לחכות עד חודש ימים ואז לתת שם לבן.

אצל בנות המצב מורכב יותר, אבל על זה תוכלו לקרוא בכתבה שמות לבנות

בחירת שם היא כנראה הדבר הכי מורכב ואמוציונלי אחרי הלידה. גם אם כבר בחרתם שם לפני, לא תמיד תישארו איתו כשם מועדף. פעם בחירת שמות לבנים הייתה קלה יותר, היו קוראים לילד על שם סב זקן או קרוב משפחה אחר, או משתמשים בשמות הקלאסיים מהתורה – יצחק, דוד שלמה. היום המגוון גדול יותר והתחושה היא שבחירת השם משקפת גם את ההורות שלנו, סגנון החיים וכו.

 איך בוחרים שמות לבנים?

שמות לבנים היא כאמור משימה מוקצבת בזמן לרובנו. בחירת השם מחייבת החלטה של כשבוע, עד למועד הברית. בחירת השם קשורה לדברים שאתם אוהבים, מתחברים אליהם וגם קצת לתקוות שלכם לגבי התינוק שרק נולד. שמות לבנים ומשמעותם היא חלק ממגוון השיקולים שלכם בבחירה. כדי להקל קצת הכנו מדריך לשמות וניתן גם להיעזר במחולל השמות האוטומטי.

ספר שמות: ניתן למצוא בחנויות הספרים מספר ספרי שמות וכמובן גם באתרי אינטרנט ישנם מאגרי שמות. זה הזמן להתחיל לחפש, לקרוא להבין מה המשמעות של כל שם. ניתן באתרי אינטרנט, כמו במאגר השמות של האגיס, להגדיר תחומי עניין כמו טבע, שמות כלי נגינה וכו, ולבחור לפי הנושא האהוב עליכם.

בחירת שם מהתנ"ך: תמיד אפשר לחזור למקורות ולחפש שם מעניין או כזה שאתם אוהבים, מהתנ"ך. שמות של בנים מהתנך הם בחירה קלאסית ולא מחייבת דווקא שמות כמו זרובבל, ישנם שמות אהובים כמו נועם ועידו, שהם שמות לבנים מהתנ"ך. למעשה התנ"ך מספק לנו השראה לשמות ובעיקר שמות מוכרים ואהובים, עם משמעות או אופי. הידעתם למשל שיובל היה הנגן הראשון בתנ"ך ונמרוד לוחם.

בחירת שם על ידי התייעצות עם נומרולוג: אם לא הצלחתם למצוא שם או שאתם מתלבטים תמיד אפשר להגיע לאיש מקצוע ובשנים האחרונות יש רבים כאלה, ולהתייעץ לגבי שם לתינוק. הנומרולוג הוא אופציה אחת אבל יש עוד אנשים שישמחו לעזור לכם לבחור

שם בינלאומי: אם חשבתם לעבור למדינה אחרת או לאפשר לילד ניידות אז שמות לבנים בינלאומיים כמו רוי, דין, תום, שהם שמות בינלאומיים יכולים להיות חלק מהבחירה. אם אתם מתלבטים תמיד תוכו לבחור בשמות לבנים בינלאומיים, שמשנעים טוב גם בישראל, בן או דיויד.

התייעצות משפחתית: לפעמים כיף לשתף את ההורים, הדודים או סבא וסבתא בשאלות על שמות. אם היחסים במשפחה טובים ואין חשש מבחינתכם שילחצו עליכם לבחור שם מיושן בסגנון מתושלח, אולי כדאי לבקש מכולם להציע שמות לבייבי החדש

התייעצות באינטרנט: בעידן בו אנחנו מתייעצים על כל דבר בקבוצות פייסבוק ניתן למצוא גם לא מעט שאלות לגבי שמות. תוכלו לספר בקבוצות מה שמות הילדים הגדולים יותר, או לספר מה ההשראה שלכם, ולקבל טיפים ושמות מעניינים.

מה כדאי לזכור לפני שבוחרים שמות של בנים

איך זה נשמע? אמרו רגע את השם ביחד עם שם המשפחה. האם זה מסורבל? אולי מצחיק? האם זה מתחרז ויכול לייצר אחר כך בעיות לילד?

האם השם מתאים לתקופה– למשל לקרוא לילד שנולד בקיץ  סתיו או לילדה שנולדה באוגוסט – מאי.

אתם מתחברים לשם: אולי בחרתם או התייעצתם והחלטתם על שם אבל כדאי להסתכל על התינוק שרק נולד ולחשוב ולהרגיש אך הכל מתחבר

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת