עיסויים לפני לידה עיסויים לפני לידה

לפני לידה – עיסויים שיקלו עלייך

את לא צריכה להגיד את זה בקול רם, זה בסדר, אנחנו ממש מבינים מה עובר עלייך – היה נחמד, נחמד שהיה, אבל אפשר כבר לסגור על תאריך?
בשבועות האחרונים של ההיריון הגוף מתחיל לאותת שהמשא והמסע עשו את שלהם, הגב כואב, הרגליים מורגשות וייתכנו גם כאבי ראש שמקורם בחוסר השינה והדאגות האופייניות.
בתחילת ההיריון מומלץ להימנע מעיסויים, בעיקר מחשש ללחיצות באזורים שיכולים לגרום להתכווצויות או השראת לידה, אבל עכשיו, כשגם ככה הלידה מתקרבת, את יכולה להתפנק על כמה סוגי עיסויים שיעזרו להרפיה ולשחרור בדיוק במקומות שכואב.

*טיפ- לא מדובר על עיסוי רפואי כאן, אלא על הרפיות קלות. לין אין צורך בהזמנת תור לספא. תוכלי להדריך את הפרטנר שלך ולהרוויח גם פינוק זוגי באותו מחיר.

עיסוי קרקפת

כאבי הראש יכולים לשגע פילים. לפעמים אפילו יש תחושה שהקרקפת עצמה כאובה. נו, ההורמונים. עיסוי הראש והקרקפת יכול לעזור מאוד.
איך עושים את זה?
כשאת שוכבת על הגב, כווני את הפרטנר שלך להעניק לך עיסוי בלחץ עדין של הקרקפת בעזרת כריות האצבעות ובתנועות מעגליות מכיוון המצח אל העורף. לחיצה עדינה ביותר בעזרת האגודלים על הרכות. עיסוי החלק התחתון של הגולגולת, עד המפגש עם הצוואר. עיסוי בלחיצות עדינות מהמצח במורד האף ואל עצמות הלחיים. לסיים בהנחת שתי כפות ידיים על האוזניים למשך כמה שניות יעזרו לך להתנתק מהרעש שבחוץ ולהתמקד פנימה. אם תעשו את זה בחדר חשוך יש סיכוי שתצליחי לנמנם רבע שעה.

עיסוי שכמות
המתח המצטבר מורגש מאוד מהכתפיים אל מרכז הגב. עיסוי יכול לעזור לגוף להיזכר בתנוחה זקופה ובריאה, ולהקל על המתח.

איך עושים את זה?
בישיבה הפוכה על כסא (הבטן את המשענת והראש מונח על הזרועות) או על שטיח למרגלות המעסה. כווני את הפרטנר שלך לאל המקום הכואב. הנחי אותו לטייל בלחיצות על קו המתאר של השכמות בעזרת כרית כף היד. אין צורך להפעיל לחיצות חזקות. עיסוי בתנועות לישה עדינות של השרירים שבין הכתפיים לצוואר יהיה נעים מאוד לרוב הנשים. זכרי לנשום עמוק לאורך העיסוי, זה יעזור למתח להשתחרר.

עיסוי הבטן
השרירים והעור המתוחים מאוד מציקים להמון נשים הרות בסוף ההיריון. עיסוי בשמן יכול להקל על התחושה הלא נעימה.

איך עושים את זה?
תוכלי לעסות בעצמך או לשכב על הגב ולבקש מהפרטנר שלך למרוח את הבטן בשמן בסיס (כמו שמן שקדים, שמן זרעי ענבים). מריחת השמן תיעשה בצורה מעגלית מן החלק החיצוני של הבטן אל החלק הפנימי, עד למעגל קטן סביב הטבור וחזרה החוצה. יש להקפיד על מגע עדין, אין תורך להפעיל לחץ כלל. אפשר לחזור על הפעולה במשך כמה דקות. אם תתמידו בכך מדי ערב העור יתרכך והתחושה המגרדת והמתוחה תוקל די מהר.

עיסוי ידיים
כפות הידיים מגיבות למתח וגם עשויות להתנפח בסוף ההיריון. לפעמים ממש יש תחושה שקשה לאגרף את כף היד. עיסוי עדין במים פושרים יכולים להקל מאוד.

איך עושים את זה?
השרי את הידיים בקערה עם מים חמימים. נגבי ומרחי קרם ידיים או מעט שמן בסיס. לחצי יד אחת בעזרת היד השנייה והחליקי משורש כף היד אל האצבעות. עסי את שורש כף היד בתנועת לפיתה עדינה. משכי את האצבעות, מהאגודל עד הזרת. אחזי בשורש האצבע בלחיצה עדינה והחליקי לכיוון הציפורן. חזרי על כך ביד השנייה. שלבי את אצבעות הידיים זו בזו , סגרי אותן בחוזקה והרפי. חזרי על התנועה האחרונה 3-4 פעמים.

 עיסוי גב תחתון
כאן מצטבר מתח רב, שיורגש יותר ויותר לקראת הלידה. ניתן להקל על הכאב בעזרת עיסוי בלחיצות עמומות.

איך עושים את זה?
שבי על כסא כשהבטן אל המשענת, או על כדור גדול. הניעי את האגן מעט מצד אל צד. בקשי מהפרטנר שלך לשבת על הברכיים סמוך אלייך וללחוץ העזרת כריות כפות הידיים על השקעים שבגב התחתון. לחץ עדין שמופעל בתנועות מעגליות מן השקעים אל צדי המותניים, והחלקה עד לניתוק מגע. ניתן לעלות עם הלחיצות עד למרכז הגב ולרדת עד לחיבור עם הישבן. עיסוי זה יכול להקל מאוד גם על כאב הצירים בלידה עצמה.

עיסוי רגליים
הרגליים נושאות את כל משקל גופך, ובחודשים האחרונים גם את התוספת המבורכת. כעת הן עשויות לחוש מותשות, צורבות או נפוחות, ומגע עדין יכול להקל עליהן.

איך עושים את זה?
השרי את הרגליים במים נעימים. נגבי ומרחי קרם או שמן בסיס. נסי למתוח את כף הרגל ל׳פוינט׳, כדי לשחרר מהכיוון שבו מופעל עליהן משקל משך כל היום. לחצי על גב כף הרגל בעזרת היד, וטפסי בלחיצות עדינות ותנועות סחיטה אל השוקיים, עד הברכיים וחזרה מטה. אין להפעיל לחץ ממוקד בשקע כף הרגל עצמה, אך ניתן להחליק על כל כף הרגל עם כריות כף היד בלחץ מתון כדי לפזר את תחושת הגודש והנפיחות.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת