ללדת בקלות: מתכוננים ללידה ללדת בקלות: מתכוננים ללידה

רגע לפני הצירים: איך תבחרי איפה ללדת?

היי בייבי, עוד מעט ניפגש. הלידה מתקרבת ואיתה ההחלטה הכי חשובה, לפחות לשבועות הקרובים – איפה ללדת? הבחירה קשה ולכן ריכזנו כמה נקודות שאולי יעזרו לך להתמקד.

בתיאוריה הריון מתמשך 40 שבועות. בפועל בשבוע 36 מתחילה ספירה חדשה ומותחת ביותר, שכוללת את ההמתנה ללידה והמון מחשבות על הלידה.
בשבועות עד הלידה אנחנו בטוחים שאין סוף להתלבטויות – איך לקרוא לבייבי? (כאן יש לנו המון רעיונות לשמות לבנים ולשמות לבנות) מה לארוז לתיק הלידה וגם איפה ללדת ובאיזו שיטה.

בארץ יש מרכזי לידה בכל בית חולים, אבל לא כל מרכז דומה לשני. אז איך בוחרים? כמה שאלות שכדאי לענות עליהן, שאולי יעשו לך סדר בבחירה.

בית חולים קרוב

המיקום יכול להיות משמעותי, בעיקר אם יש לך עוד ילדים בבית או שהלידה מתקדמת מהר. שווה להכיר את בית החולים או בתי החולים הקרובים אליך ואיתם להתחיל. כמובן בדקי את זמני ההגעה לבית החולים בשעות שונות (היי פקקים, תאמיני לנו שאת לא רוצה להמתין בהם עם צירים)

מלונית בבית החולים

בחלק מבתי החולים ישנן מלוניות. המלונית מאפשרת לעבור אליהן לאחר הלידה, לחדר משלך ולשהיה עם בן זוג והבייבי. המלונית עולה כסף, לעומת חדר בבית היולדות, ולכן לא כולן רוצות להיות שם או לבלות עוד ימים בבית החולים ולא לחזור מהר הביתה.

 חדרי לידה

כדאי לברר מה יש בכל חדר לידה ומה הוא מאפשר. האם יש מקלחת צמודה? יש חדרי לידה טבעיים, האם בית החולים מאפשר הליכה ליד החדר עם צירים וכו. 

מה עושים עם הכאבים?

כנראה שאנחנו לא ניתן על השאלה הזאת תשובה, אבל בבתי החולים יש כמה פתרונות – החל מאפידורל ועד גז צחוק. עכשיו נשאר לך לברר מה השיטה הקיימת בבית החולים ומה הם אוהבים לתת. כמובן שאם את רוצה אפידורל, כדאי לבדוק כמה מרדימים יש במשמרת ואם את מחפשת עזרה טבעית, שווה לברר גם על זה.

מי יכול ללוות אותך?

יש בתי חולים המאפשרים ליותר ממלווה אחד ללוות בלידה ויש כאלה שמאשרים רק למלווה אחד. נכון שבעידן הקורונה ההנחיות משתנות מפעם לפעם, אבל שווה לשאול ולברר. כדאי לברר במקבל גם מה מתאפשר במחלקת יולדות. האם יש ביקורים כל הזמן? מי יכול לישון איתך? לפעמים זה חשוב כי את רוצה ביקורים ולפעמים – הפוך- לא תרצי הרבה ביקורים וגם לא תרצי לראות מבקרים רעשניים של אחרות.

מה האקסטרה שלהם?

אנחנו יודעים מה האקסטרה שנו בהאגיס – זה חיתולי אקסטרה קר😊אבל השאלה היא מה האקסטרה של בית החולים שבחרת? יש בתי חולים בהם חדרי לידה מיוחדים, שיטות להקלה על כאבים או גישות טבעיות במקביל למה שמקובל. בדקו מה האקסטרה של בית החולים

הטיפול בתינוק

אחרי הלידה מגיעים החיים עצמם ואיתם הטיפול בתינוק. בכל בית חולים מדיניות קצת שונה לגבי אפס הפרדה או הדרך בה את תטפלי בתינוק. יש בתי חולים שמעודדים אפס הפרדה ויש כאלה שיתנו את התינוק לביות חלקי. גם המדיניות לגבי קבלת התינוק מיד אחרי הלידה להנקה, יכולה להשפיע על נשים מסוימות בבחירה.

סיור מקדים

הכי חשוב – לערוך סיור ולראות בעיניים מה קורה ואיך הכל נראה. ככה תוכל לפגוש אנשי צוות ולהתרשם באמת מחדרי הלידה

המלצות מחברות

בסופו של דבר כנראה שהמלצות מחברים וחברות הם הדבר הטוב ביותר, הקשיבי לחברים, שמעי סיפורי לידה (רק את הטובים כמובן 😊 וחשבי מה מתאים לך.

וקבלי טיפ מאיתנו – את יכולה לנסות לתכנן הכל, לבחור בית חולים ואפילו מילדת, אבל לעיתים ללידה יש את הקצב שלה וגם את המקום. לעיתים הצירים מהירים ויחייבו אותך להגיע לבית חולים קרוב יותר. נסי להתגמש ולזכור שזו בחירה מועדפת, אבל לפעמים הבייבי בוחר בשבילך גם את המיקום.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת