עגלת תינוקות: לבחור נכון עגלת תינוקות: לבחור נכון

טיפים לרכישת עגלת תינוק

הרכישה המשמעותית ביותר לקראת התינוק שבדרך הוא רכישת העגלה. בדרך כלל בוחרים עגלה מתוך כוונה שהיא תשמש אותנו גם לילד הבא, לכן ההחלטה היא חשובה וקריטית.

רוב ההורים מקדישים זמן רב לבחירת עגלת התינוק. הבחירה היא סובייקטיבית ותלויה בהעדפות של בני הזוג, בשימושים של העגלה, בסגנון החיים שבני הזוג מנהל ועוד. לא כל מה שמתאים לשכנה או לחברה מתאים לכם.

אז איך בוחרים עגלה ? מהם הדברים החשובים המצריכים תשומת לב במעמד רכישת העגלה לתינוק:

בחרו עגלה משולבת עם סל שכיבה: סל שכיבה מגן על התינוק בימיו הראשונים ומאפשר לתינוק לישון בנוחות, להתאמן בשכיבה על הבטן, לחוות את העולם ממקום סגור ובטוח. אמנם הסל שכיבה משמש את התינוק רק למספר חודשים אך ההמלצה היא לא לוותר עליו היות ויש לו ערך משמעותי לתינוק בפרט בעונת החורף. קיימים היום בשוק עגלות אשר מאפשרות שכיבה של 180 מעלות, אם בכל זאת אתם בוחרים עגלה ללא סל שכיבה שימו לב שהזוית היא באמת 180 מעלות. במידה והזוית מגיעה רק ל 175 מעלות, רכשו בנוסף מזרן מרופד וקשיח יותר אשר יאפשר להתגבר על הזוית. ההמלצה הרפואית בשבועות הראשונים של התינוק היא משכב של 180 מעלות.

חיבור לסלקל: עגלה אשר תאפשר לכם לחבר אליה סלקל ולשמש כטרוול סיסטם תקל על ההתנהלות שלכם עם התינוק בנסיעות ובטיולים. במהלך החודשים הראשונים תתקלו בהמון מצבים בהם התינוק נרדם ברכב, עם סלקל המתחבר לעגלה תוכלו להעביר את התינוק לעגלה מבלי להפריע למנוחתו. היום קיימים סלקלים המאפשרים אף תנוחת שכיבה במצב בו הסלקל מחובר לעגלה, פונקציה זו מאפשרת לתינוק לישון בנוחות לאורך זמן.

איך בוחרים עגלה לתינוק?

איך בוחרים? העגלה צריכה להתאים לסגנון החיים אותו אתם מנהלים, אם אתם חיים באזור עירוני בחרו עגלה צרה יחסית, עם גלגלים קטנים, שנעה בקלות ומהירות. אם אתם גרים באזור כפרי בחרו עגלה עם גלגלים גדולים המתאימים לכל שטח.

משקל: השתדלו לבחור עגלה שהיא קלה לנשיאה עד 9 ק"ג, אולי עכשיו זה נראה לכם קל ופחות מהותי אבל אל תשכחו שלעגלה תגיע תוספת של כ 5-9 ק"ג ועוד משקל תיק שנע בין 3-4 ק"ג. ישנם מקרים אשר מתווסף לעגלה טרמפיסט לילד נוסף כך שכל ק"ג נוסף הוא מהותי בפרט אם אתם גרים בבית רב קומות ותצטרכו לעלות את העגלה לדירה מדי יום.

גודל: בדקו טרם הרכישה שהעגלה נכנסת לתא המטען של הרכב ושהקיפול של העגלה נוח לתפעול. הכוונה היא כבר בחנות עצמה, לקחת את העגלה, לקפל אותה ולנסות להכניס לתא מטען. יכול להיות שתגלו שיש צורך לפרק את הגלגלים בכדי להכניס אותה לרכב,. יכול להיות שבכדי לקפל את העגלה תצטרכו להפעיל המון כוח. לאורך זמן זה יקשה על ההתנהלות היומיומית. העדיפו עגלות שנוחות לכם לקיפול ושנכנסות בלי מאמץ מיותר לרכב.

סל אחסון: שימו לב שלעגלה סל אחסון גדול ומרווח. הסל ישמש אתכם ביציאה מן הבית לאחסון משחקים, חפצים אישיים ושמיכת פעילות בגינה הציבורית. סל אחסון צריך להיות מסוגל להכיל את המוצרים הללו וגם להיות נגיש מהצד האחורי של העגלה כך שלא תתאמצו להוציא משם דברים בכל עצירה.

כיוון העגלה: ישנם הורים אשר נותנים משקל רב לפונקציה של כיוון הטיולון: נגד ומול כיוון הנסיעה. קחו בחשבון שברגע שתינוק עובר מסל שכיבה לטיולון הוא כבר בגיל שהוא סקרן לגבי הסביבה לכן רוב הפעמים הוא יישב עם הפנים עם כיוון הנסיעה. אין צורך אמיתי לתינוק בגיל הזה להיות עם הפנים כלפי ההורה.

מזג האוויר: במדינה כמו שלנו שחם רוב ימות השנה, יש חשיבות בגגון גדול במיוחד עם מסנן קרינה אשר עוטף את העגלה ומגן על הילד מפני השמש ומפני רוחות חזקות.

עגלה מתכווננת: במקרים בהם יש הבדלי גובה בין ההורים יש לתת את הדעת על עגלה בעלת ידית טלסקופית אשר מאפשרת לאנשים בגבהים שונים להתנהל בנוח עם העגלה.

אחריות: ודאו כי יש אחריות לעגלה מחברה מוכרת וידועה. העגלה משמשת את המשפחה לאורך שנים ולכן חשוב שאם ישנה תקלה שיהיה לכם למי לפנות.

ועוד כמה דברים שכדאי לדעת:

אתם בטח שומעים על הורים אשר רכשו עגלה ואחרי 6 חודשים רכשו טיולון פשוט כי העגלה לא התאימה לצרכים שלהם. זה לא צריך להיות המקרה שלכם !

אל תבחרו עגלה כי לכולם יש, או בגלל שהמשפחה לוחצת, או בגלל שחברה טובה המליצה. לכו לחנויות, בדקו את העגלה בעצמכם, תתייעצו עם אנשים, תשוו מחירים ובחרו את מה שהכי טוב עבורכם.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת