התנהלות כלכלית לקראת לידה התנהלות כלכלית לקראת לידה

משפחה בהרחבה – התמודדות כלכלית

החיים, כפי שאתם מכירים אותם, עומדים להשתנות. טוב, זה לא שגילינו לך כאן משהו שלא ידעת, אבל לשינוי המבורך הזה מצטרפים גם שיקולים ותופעות נוספים, שלא תמיד חושבים עליהם מראש. למשל, עלויות גידול תינוק שיש לקחת בחשבון, היערכות לחופשת לידה, שאלות על חזרה לעבודה- מתי וכמה, וגם למה לא כדאי לבלות את חופשת הלידה בשופינג מתמשך.

כדי לעזור לכם בתכנון נכון לקראת המעבר מזוג למשפחה, או ממשפחה מצומצמת למורחבת, ליקטנו 6 עצות מהורים מנוסים שיועילו לכם בחודשי ההסתגלות.

1. התחילו לחסוך לפני הלידה – מרגע שהתינוק יצא יהיו לכך משמעויות כלכליות, למה לחכות לרגע האחרון כשאפשר להתכונן מראש? יש לכם עוד חודשיים להתרגל לעובדה שלא כל הכסף שאתם מרוויחים מושקע בכם. תתחילו מעכשיו לחסוך כל חודש סכום קטן, שאותו תוכלו להשקיע ברכישות הראשונות לתינוק, זה מאוד יקל על התקופה הראשונה.

2. קצבת קטנה, חסכון גדול – קצבת הילדים שתקבלו לאחר לידת התינוק משתנה בהתאם למיקום הילד במשפחה (ראשון, שני וכו׳ ), אך בכל מקרה מדובר בסכום לא גדול במיוחד. נסו לקבל החלטה מראש כי סכום זה יופקד לחיסכון עבור התינוק. טיבם של סכומים קטנים בחיסכון, שהם מצטברים לכדי סכום גדול בתום 18 שנים.

3. בלי קניות רגשיות – כמו רעב רגשי כך גם בקניות. ההתרגשות והציפייה הגדולה שלפני הלידה או האהבה הגדולה שיציפו אותך כשהתינוק יהיה בידייך יגרמו לך לחוש שאת רוצה לתת לו ה-כ-ל. עשי זאת. אבל נתינה לא באה לידי ביטוי דווקא בקופת חנות הצעצועים. היו צרכנים חכמים וקנו רק מה שנחוץ.
(*אגב, בחופשת הלידה אם לא שמים לב לכך בזמן זה הופך לממש ממכר. נסי להיות מודעת לכך כדי שתוכלי לבחור לבלות את זמנך עם התינוק ולא ברכישות.)

4. משומש במצב חדש – דברים שניתן להעביר מילד ליד, לקבל מחברים או מאחיינים הם יקרי ערך. פעמים רבות זוגות נורא רוצים ׳הכל חדש׳ ולא מבינים כמה מהר ה׳חדש׳ שקנו במיטב כספם יראה בדיוק כמו ה׳יד שנייה במצב מעולה׳ שיכלו לקבל מקרוביהם. ישנם מוצרים שמשמשים פרקי זמן כל כך קצרים שחבל לרכוש חדשים. חישבו על כך, זה חיסכון ענק.

5. חופשת לידה שווה זהב – ראשית תקבלי דמי לידה מביטוח לאומי, סכום שתוכלי לנצל להוצאות הראשונות. לאחר מכן, במהלך השבועות בהם תהיי בחופשה מהעבודה עם התינוק כדאי להתנהל בחכמה עם דמי הלידה. נשים רבות רוצות להישאר עם התינוק גם מעבר לחופשת הלידה המגיעה להן, והחוק מאפשר זאת ללא תשלום. צמצום ההוצאות בחופשת הלידה יוכל לאפשר לך בילוי שבועות נוספים עם התינוק שלך בטרם תחזרי לעבודה.

6. בילוי זה לא בזבוז – ולסיכום ההצעות לחסכון גם טיפ חשוב לזוגיות שלכם. מאוד קל להיקלע למערבולת השגרה החדשה. העייפות, ההתרגשות והצורך להתנהל בחכמה כלכלית ינסו להגיד לכם שבילוי זה בזבוז. אז זה לא! קיבעו לכם תקציב ולו״ז לבילוי זוגי, כדי לא לאבד את עצמכם ואת זוגיותכם בשגרת ההורות החדשה. יודעת מה? עדיף להתחיל גם בזה כבר מעכשיו.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת