מתי מותר לטוס בהריון מתי מותר לטוס בהריון

המדריך לטיסה עם בטן הריונית

על הסושי האהוב עליך וויתרת וגם על הג'ינס שהוחלף בבגדי הריון, ומה עם טיסה לחו""ל? מותר לטוס בהריון? כולנו חולמים על הרגע בו מתיישבים על הכיסא במטוס ומהדקים את חגורת הבטיחות וממתינים להמראה. אז במקרה של נשים בהריון רוב הרופאים יאפשרו טיסה לחו""ל בהריון, בהנחה שההריון תקין, עד סוף חודש שמיני. אולי את חגורת הבטיחות לא תהדקי חזק לבטן, אבל אין סיבה, שתוך הקפדה על הכללים, לא תיהני מחופשה בחו""ל.

עד איזה שבוע אפשר לטוס?

רוב הרופאים יאפשרו טיסה לאישה עם הריון תקין עד שבוע 35, אבל שימי לב, ההנחיות יכולות להשתנות בין חברות תעופה שונות ולכן אם בחרת טיסה, כנסי לפני ההזמנה לקרוא את כל האותיות הקטנות ולהבין מה הסטטוס שלך בחברה הספציפית שבחרת. באל על לדוגמה מאפשרים לאישה הרה לטוס עד 4 שבועות לפני הלידה הצפויה (עד היום האחרון של שבוע 35, כולל), בהנחה שמצבה הבריאותי תקין ושהיא אינה סובלת מסיבוכי היריון או מבעיה רפואית אחרת.

רוב חברות התעופה לא יעלו לטיסה אישה בשבוע 38 להריון ואפילו לא יעלו אישה בשבוע מוקדם יותר אבל כשטיסת החזרה שלה לארץ, תתקיים בשבוע 38 או אחריו. כשקונים כרטיס טיסה כדאי לבדוק את הטיסה חזרה ובאיזה שלב היא בהריון, כדי להימנע מאי נעימות.

מה כדאי להכין לטיסה?

בכל שלב בהריון חשוב לטוס עם כל המידע הרפואי הקיים על ההריון, כולל בדיקות שנעשו. רצוי להדפיס את כל מעקב ההריון ולקחת אותו איתך. ברוב חברות התעופה יבקשו מכל אישה בהריון כבר בשבוע 28 אישור מהרופא המטפל המאפשר טיסה ומידע על מצבה הרפואי. כדאי לשים לב שהאישור חייב להיות עדכני ולא משהו ישן מהטיסה הקודמת שלך משבוע 8, אלא ממש סמוך לזמן הטיסה. זה אישור שתופס ברוב המקרים גם לטיסה חזרה.

פוליסת ביטוח מאימה להריון:

פוליסת ביטוח של אישה בהריון שונה מפוליסה רגילה ולמעשה חלק מחברות הביטוח מציעות גם פוליסת ביטוח ללידת פג ולפג. לפני כל טיסה דאגי לפוליסה מתאימה. הפוליסה לא תמיד זולה אבל גם טיפול רפואי, אפילו קטן, בחו""ל יכול להיות יקר יותר.

כדאי לדעת שישנן חברות ביטוח שלא מכסות נשים בהריון מעל גיל 40, ולכן חשוב לבדוק מה חברת הביטוח מעניקה לכל זמן השהייה שלך בחו""ל.

לאן כדאי לטוס בהריון:

ברור שאין תשובה מוחלטת לשאלה לאן לטוס. חלק מהנשים טסות לטיסות עבודה, בהן בוחרים להן את היעד מראש וההחלטה היא של מקום העבודה. אבל אם מדובר בחופשה כדאי לבדוק מספר דברים לפני בחירת היעד, שיעזרו לכם לקבל החלטה. ההתייחסות כוללת למדינה, לשירותי הבריאות וגם למצב התברואה בה.

  • האם במדינת היעד יש שירותי בריאות טובים?

  • מחלות ומקומות בסיכון – לא רק קורונה יכולה להדביק יש מחלות כמו זיקה, הפוגעות בנשים בהריון, שכדאי להכיר ולהימנע מבילוי במדינות בסיכון.

  • היגיינה במדינת החופש – כל חופשה יכולה להיהרס עם קלקול קיבה שנובע מתנאים ירודים, אבל בהריון זה קשה יותר. חפשו מקום שכיף לבלות בו וקל להתנהל בו מבחינת אוכל, לינה ותנאים.

  • אורך הטיסה – רגע לפני קבלת ההחלטות כדאי לזכור שלא תמיד נוח לשבת שעות ארוכות עם בטן הריונית, בכיסא צר. חשוב לשאול לפני בחירת היעד עד כמה טיסה ארוכה תהייה חוויה ועד כמה יש לנו כוח לטוס הרבה שעות.

מתי לא מומלץ לטוס בהריון?

הריון של תאומים או כל הריון מרובה עוברים, הוא הריון מורכב יותר ולכן כדאי לחשוב שוב ולהתייעץ לגבי טיסה.

כל סיבוך ואפילו קטן כמו צירים מוקדמים, סכרת הריונית, דימום וגינאלי, לחץ דם גבוה, ימנע בדרך מהרופא המטפל לאשר טיסה לאישה.

כמה דברים שכדאי לזכור בטיסה:

  • מומלץ ללבוש גרביים תומכים כדי לסייע בזרימת הדם ובטיסות ארוכות לעסות את הרגליים מדי פעם. טיסות יכולות ליצור לחץ ולכן חשוב להיות ערים לגבי זרימת הדם.

  • רצוי להזמין מושב מעבר כדי שתוכלי לקום ולהסתובב מדי פעם.

  • במהלך הטיסה, מומלץ לשתות מים ולהימנע ממשקאות מוגזים.

  • האוכל במטוס לא תמיד מותאם לך בשעות ובסוג האוכל, כדאי לקחת חטיף בריאות או כריך.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת