כאבי ראש בהריון כאבי ראש בהריון

מיגרנה בהריון: כשכאב הראש לא עובר

כאב ראש חוזר יכול להפריע לכולנו בשגרת החיים. אבל מה קורה כשהכאב מגיע בתכיפות גדולה? האם זו מגרנה? מיגרנה (migraine) מאופיינת בכאב המופיע בפעימות באזור ממוקד בראש – לרוב בקדמת הראש או באחד מצדי הראש. הכאב יכול להיות לא סימטרי וככל שהמיגרנה בהריון חזקה יותר היא יכולה להיות מלווה בבחילות, הקאות ורגישות קיצונית לאור ולרעש.

התקף מגרנה הוא לא כאב ראש עובר, אלא כאב הנמשך 4 ויכול להימשך גם 3 ימים. המיגרנה מקשה על התנהלות שגרתית והיא מחייבת את הסובלים להישאר במיטה בחדר חשוך ושקט, עד שיעבור הכאב. התקפי מיגרנות מתרחשים בתדירות ממוצעת של 1.5 פעמים לחודש, כעשירית מהחולים חווים התקפים מדי שבוע או מעבר לכך, ויש העוברים התקפי מיגרנות יותר מפעם בשבוע.

עד גיל ההתבגרות יותר בנים יסבלו ממיגרנה אבל סביב גילאי 12 המצב משתנה ויותר נשים ונערות סובלות מבנים. הכאבים כנראה קשורים להורמונים בגוף. הסברה היא שהאסטרוגן גורם להחמרת ההתקפים.

מיגרנה בהריון

נשים הסובלות ממיגרנות חוששות מתקופת ההריון וממיגרנות בהריון שיחמירו. מסתבר שהריון יכול להוות תקופה טובה לסובלות. הטרימסטר הראשון של ההריון מלווה בדרך כלל בהמשך המיגרנות או בהחמרה אצל נשים הסובלות ממיגרנות אבל בהמשך ההריון רוב הנשים מדווחות על הקלה בסימפטומים או תקופה ללא כאבי ראש.

מהם הגורמים האפשריים להופעת מיגרנה וכאבי ראש בהריון? 

לא כל הגורמים למיגרנה בהריון, מובנים ,אבל כנראה יש קשר להורמונים ולשינויים ההורמונליים שעוברים על האישה. גם רעלת הריון יכולה לייצר כאבי ראש ועוד בעיות ולכן כאבי ראש שמתחילים פתאום דורשים התייחסות.

מתי מומלץ לגשת לרופא? 

לפני הכל בהריון וגם בשגרה, מומלץ להגיע לרופא בכל פעם שאת מרגישה צורך להתייעץ או לשאול שאלה, בכל פעם שהסימפטומים משתנים או כאבי הראש לא עוברים עם כדור לכאבים. כל אישה מכירה את עצמה ויודעת מתי נכון לה להגיע לרופא ומתי היא חווה כאב בעוצמה שאינה רגילה.
תסמינים שצריכים לגרום לך לקבוע תור אצל הרופא: 

איך מטפלים במגרנה בהריון?

המיגרנה בהריון מיוחסת לרוב כהפרעה במערכת העצבים שמשפיעה על כלי הדם, ולרוב מטופלת בכדורים שעובדים על מערכות אלה, אולם אלה לא מונעים את ההתקף אלא רק מטפלים בכאב עצמו. כלומר הכדורים יפסיקו או יקלו על הכאב אבל אין תרופה שתמנע את ההתקף הבא.

פנייה לרופא/ה - אם את סובלת ממיגרנות בהריון מסתבר שיש מה לעשות. הדבר הראשון המומלץ הוא להגיע לרופא המטפל בך ולשלול רעלת הריון או עלייה בלחץ הדם, שיכולים לגרום לכאבי ראש קשים. רצוי לא זלזל ובעיקר בטרימסטר השלישי להתייחס לכאבי הראש ברצינות.

רפואה אלטרנטיבית - אם כאבי הראש והמיגרנות בהריון ממשיכים ומקשים על ההנהלות, מומלץ לבדוק עיסויים או דיקור סיני שיכולים להקל על התחושה הרעה. לרפואה האלטרנטיבית יש טיפולים שיכולים לעזור בהתמודדות.

גם צמחי מרפא מסוימים יכולים לעזור, אבל לפני שתייה שלהם, כדאי לברר אם הם מתאימים לשלב ההריון או שינוי בתזונה בהריון, יכול להקל ולעזור, כדאי להתייעץ עם רופא/ה או דיאטן/ית.

שתיית קפה – שתיית קפה יכולה להועיל גם, בעיקר למי שלא שותה כמויות קפה. הקפה עוזר בצמצום כאב האש אם שותים אותו בתחילת במיגרנה. אם לא קפה לעיתים חליטות תה יכולות להרגיע ולעזור.

מותר לקחת תרופות למיגרנה?

לפני לקיחת תרופות חייבים התייעץ עם הרופא המטפל. חלק מהתרופות הניתנות בטיפול רגיל במיגרנות, אסורות בהריון ויכולות לגרום ללידה מוקדמת. ניתן כמובן לקחת אקמול אבל כל תרופה אחרת חייבת אישור של רופא.

כדי למנוע מגרנות מומלץ

שתיית מים: כמו תמיד מים הם התרופה לכל דבר, החל מהתייבשות אבל גם למניעת מגרנות. מומלץ לשתות הרבה.

תזונה: תזונה מאוזנת הכוללת פירות וירקות אבל במקבי גם הנעות משוקולד, קקאו, אוכל שומני ועוד, יכולים לעזר למנוע את כאבי הראש של המיגרנה.

שינה: שינה מרובה ומספקת יכולה להשפיע על התחושה של האישה. נסי לישון מספיק כל יום ולהימנע מסדר יום עמוס.

ישיבה נכונה ויציבה נכונה: התקף המיגרנה בהריון יכול להיגרם בעקבות שרירים מתוחים בעורף, שלרוב נובעים מיציבה לקויה. יציבה נכונה יכולה מנוע את ההתקף והכאב.

לא כל הנשים סובלות ממגרינות, למעשה רוב הנשים לא יסבלו מכאבי ראש חריגים. חשוב לזכור שלא כל כאב ראש הוא מגרנה ורב כאבי הראש יעברו פשוט עם כדור לכאבים. בינתיים נסי לנוח ולהתעודד שגם אם את סבלת, המגרנות יעברו יחסית מהר.

מאחלים לך הריון קל ונעים.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת