שבוע 8 שבוע 8

שבוע 8 להריון

שבוע שמיני הוא זמן להתייעץ האם לספר על ההריון ואת מי אתם רוצים לשתף. למעשה רוב האנשים לא יבחינו בהריון כך שההחלטה אם לספר או לא שייכת לכם, ההורים, בלבד.

התפתחות העובר בשבוע השמיני

עובר ממשיך לגדול ואפילו לזוז. את אולי לא מרגישה את התזוזה שלו בבטן אבל היא מתנועע שם. בכל יום הוא גדל בכמילימטר אחד וליבו פועם בקצב כמעט כפול משלנו - 150 פעימות בדקה.

העובר כאמור גדל וכרגע המוח מתפתח וגם הראות. במקביל הידיים והרגלים גדלות ואצבעות הרגליים והידיים מחוברות בקרומים. השבוע איברי המין יתמיינו לאשכים או לשחלות. עדיין לא ניתן לראות מה מינו בבדיקה אבל בקרוב גם את זה ניתן יהיה לעשות.

מה קורה לאישה בשבוע שמיני

רוב הנשים מעלות בשלב הזה מעט משקל אבל הגוף משתנה, החזה גדל קצת וקו המותניים התעבה. נפח הדם בגוף גדל והלב שואב כ-50% יותר דם בכל דקה.

חלק מהנשים ממשיכות לסבול מבחילות הנגרמות מעלייה ברמת ההורמון hCG –, עלייה בהורמון האסטרוגן ושינויים בעיכול אצל חלק מהנשים - נשים הסובלות ממעי רגיז או קשיים אחרים בעיכול יסבלו יותר מבחילות או קשיי עיכול אחרים בהריון.

כמובן שגם העייפות ממשיכה וגם היא נובעת מהגדילה של העובר, הגוף שמתאמץ וההורמונים השונים המופרשים. עייפות אינה סיבה לדאגה אבל אם את מרגישה עייפות קיצונית, או עייפות שאינה עוברת או מצב בו קשה לך לתפקד, כדאי להתייעץ עם רופא. לעיתים מדובר במחזור בברזל או ויטמין B12 שיכולים לעזור ולמנוע את התחושה הקשה. תמיד כדאי להתייע. עם רופא.ה על ויטמינים בהריון.

בשלב זה בהריון כדאי להמשיך להקפיד על תזונה מגוונת, על שתייה מרובה ולזכור שיש כמה מאכלים, כמו סושי או גבינות עובש ופירות ים, שכדאי להיפרד מהם עד לסיום ההריון. במקומם כדאי לשפר את התפריט עם סיבים תזונתיים, פירות וירקות ולדאוג למאכלים עם ברזל וחלבונים, שיעזרו גם לעיכול קל ותקין וגם לספיגת ויטמינים ומינראליים במהלך כל שבועות הריון.

הכל על בדיקות הריון בטרימסטר הראשון

בדיקת רופא נשים ראשונה בהריון: רוב הנשים יבקרו במרפאת רופא הנשים עד שבוע 12 שם הרופא יבדוק את האישה ההרה

בדיקת אולטרסאונד: אולטרסאונד וגינאלי (נרתיקי) כדי ראות את העובר, דופק ואת גיל ההריון.

בדיקות סקר גנטי: מטרת הבדיקה לבדוק נשאות למחלות גנטיות. הבדיקות משתנות בין ההורים, ונקבעות לפי מוצאם של האב והאם

בדיקת דנ""א עוברי: בדיקת NIPT מסוגלת לזהות תסמונת דאון בוודאות העולה על 99% וכן תסמונות אחרות. הבדיקה מומלצת בעיקר לנשים הרות הנמצאות בסיכון להפרעות כרומוזומליות אצל העובר.

שקיפות עורפית: בדיקת שקיפות עורפית גם היא בדיקת אולטרה סאונד המבוצעת באשה הרה בשבוע 11-13 בהריון. ניתן לבצע אותה גם אחרי אבל התוצאות מושפעות גם מגיל ההריון ולכן מומלץ להקפיד על ביצוע בשבועות אלו. הבדיקה מעריכה סטטיסטית של הסיכון לתסמונת דאון בעובר.

סקר ביוכימי: גם בדיקה זו נערכת, כמו בדיקת השקיפות העורפית, בין בשבועות 11-13 והיא בדיקת דם העוזרת להבין את הסיכוי לתסמונת דאון בעובר.

בדיקת סיסי שליה: בדיקת סיסי שליה היא בדיקה שמטרתה איתור עוברים הלוקים בפגמים בחומר הגנטי. במהלך הבדיקה נלקחת דגימה של תאי השליה. הבדיקה מיועדת לנשים שעובריהן בסיכון גבוה ללקות במחלות תורשתיות לרבות תסמונת דאון או ניוון שרירים.

שבוע 1

שבוע 2

שבוע 3

שבוע 4

שבוע 5

שבוע 6

שבוע 7

שבוע 8

שבוע 9

שבוע 10

שבוע 11

שבוע 12

שבוע 13

שבוע 14

שבוע 15

שבוע 16

שבוע 17

שבוע 18

שבוע 19

שבוע 20

שבוע 21

שבוע 22

שבוע 23

שבוע 24

שבוע 25

שבוע 26

שבוע 27

שבוע 28

שבוע 29

שבוע 30

שבוע 31

שבוע 32

שבוע 33

שבוע 34

שבוע 35

שבוע 36

שבוע 37

שבוע 38

שבוע 39

שבוע 40

שבוע 41

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת