פגים בישראל פגים בישראל

5 עובדות על פגים ופגיות

10% פגים

לפי נתונים שעולים בלה"ב העמותה לפגים בישראל, כ10%  – מכל התינוקות בישראל הם פגים, כלומר נולדו בטרם עת. מדובר למעשה בתינוקות שנולדו לפני השבוע ה 37 של ההריון, למרות שלעיתים גם תינוקות שנולדו אחרי נחשבים כפגים.

פג זה לא רק משקל נמוך

חשוב לציין כי פגים אינם תינוקות שנולדו במשקל נמוך. משקל נמוך הוא אחד מהמאפיינים, אבל מדובר בתינוקות שמערכות גופם אינן בשלות. הפגים הם תינוקות הנמצאים בסיכון התפתחותי,  לפתח זיהומים שונים, ללקות בשיתוק מוחין ונכויות.

חופשת לידה לפג

חופשת הלידה בארץ נשארת זהה לאם היולדת, גם אם היא ילדה פג שמאושפז עד 15 ימים בפגייה.  פגים לעיתים נשארים שבועות ארוכים בפגייה ומשתחררים לביתם, כאשר יש דרישה להמשיך לשמור עליהם גם בבית. ישנם תינוקות העוברים ניתוחים או טיפולים אחרים. בישראל חופשת הלידה ללידת פג מוארכת בעד כ 20  שבועות – לפי מספר ימי האשפוז של התינוק. מעבר לימי האשפוז אין הארכת חופשת הלידה. עמותת להב מנסה לשנות את המצב על ידי חקיקה שונה

בנק חלב

חלב אם הינו מוצר חיוני לחיי הפג. בעולם כולו מעודדים הנקה ש ילודים ושל פגים. לעיתים הפג לא יכול לינוק אבל כן ניזון מחלב שאוב.  בארץ, בניגוד למדינות מערביות אחרות – לא קיים בנק חלב אם ונשים שלא יכולות להניק או בוחרות לא להניק לא יכולות לאפשר לפגים תזונה מחלב אם.

רופאים מיוחדים לפגים

רופאים המתמחים בטיפול בפגים נקראים ניאונטולונים. בארץ ישנו מחסור מתמשך ברופאים ניאונטולוגים וגם במקום בפגיות. הפגיות עמוסות, צוות הרופאים המומחה בתחום מצומצם מאד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת