איך לבחור ביטוח בריאות איך לבחור ביטוח בריאות

4 דברים שכדאי לדעת על ביטוח הבריאות שלך

את מצלצלת לקבוע תור במוקד של קופת החולים ומציעים לך לשדרג את התוכנית המשלימה שברשותך? סוכן הביטוח שלך מציע לך הרחבות נוספות לפוליסות שברשותך? מתי כדאי לך להסכים לשידרוגים אלו?

אילו ביטוחים יש לרובנו?

למעלה מ-80% מהאוכלוסייה בישראל מחזיקים בביטוחים משלימים בקופות החולים. מספר זה עולה עבור נשים צעירות שלא מסתמכות רק על סל הבריאות הממלכתי ורוכשות ביטוח משלים לתקופת ההריון, הלידה והשנים הראשונות של הילדים.

בנוסף, לחלק נכבד מהאוכלוסייה ביטוחי בריאות פרטיים באמצעות חברות הביטוח. ביטוחים אלו באים לסייע לנו במצב חס וחלילה (טפו טפו שום בצל) של קטסטרופות. כלומר, במצבים של ניתוחים, השתלות, צורך בתרופות שלא בסל ועוד.

יחד עם זאת, אחת לכמה זמן מציעים לנו מקופות החולים לשדרג לתוכנית הפלטינום או סוכן הביטוח מציע הרחבות לביטוחי הבריאות. תוכניות הפלטינום בקופות החולים הן: כללית פלטינום, מכבי שלי, מאוחדת שיא ולאומית זהב. הרחבות לביטוחי הבריאות בחברות הביטוח יכולות להיות: ביטוח לתאונות אישיות, ביטוח סיעודי , הרחבה אמבולטורית ועוד.

מתי כדאי לך לשקול במקרה של הריון ולידה, להרחיב את תכנית הבריאות הקיימת שלך? כלומר, לשקול רכישה של תוכנית פלטינום או של הרחבה אמבולטורית (הרחבה לשירותי בריאות נוספים אשר אינם כוללים אשפוז , כגון ייעוצים פרטים נוספים, בדיקות אבחנתיות,וסל הריון מורחב)?

4 סיבות להרחיב את הביטוח המשלים בקופת החולים או את הביטוח הפרטי בתקופת ההריון והלידה

הריון במסלול פרטי– אם את מעוניינת לבצע בדיקות באופן פרטי, להתייעץ עם רופאים או לבצע את כל מעקב ההריון באופן פרטי כדאי לך מבעוד מועד לקנות את ההרחבה האמבולטורית של הפוליסה הפרטית שברשותך. מרבית הפוליסות מחזירות סכומים מסוימים בבדיקות ההריון אך לא מכסות התייעצויות רבות, בדיקות נוספות או מעקב הריון פרטי. לדוגמא, ישנן פוליסות המחזירות כספים עבור סקירה אחת אך לא שתיים.

כאשר את חוששת מסיבוכי הריון– גם כאן, קופות החולים מכסות מספר מצומצם של התייעצויות רופא ובדיקות שיגרתיות. כלומר, כל התייעצות נוספת או בדיקות נוספות יעשו על חשבונך. הביטוחים הפרטיים מחזירים סכומים נאים, למעט פוליסות שמחריגות סיבוכי הריון. כדאי לך לבדוק היטב עם סוכן הביטוח האם הפוליסה שאת רוכשת או שנמצאת ברשותך מתאימה למקרים אלו.

כאשר את מעוניינת ב"הריון יוקרתי"– כלומר, במידה ואת מעוניינת לרכוש שירותים נוספים כגון דולה, הליכה למלונית אחרי הלידה, שימור דם טבורי, התייעצות עם יועצת הנקה שלא ברשימה של קופת החולים ועוד. שירותים אלו מגיעים לאלפי שקלים ותוכניות הפלטינום של קופות החולים מחזירות סכומים נאים. בנוסף, הביטוח הפרטי משתתף אף הוא בהוצאות אלו.

במידה ואת מעוניינת לבצע בדיקת דם לגילוי תסמנת דאון במקום מי שפיר– ישנה בדיקת דם חדשה המסייעת באיתור תסמונת דאון. בדיקה זו עולה בין 3,800 ל-5,800 ₪. תוכנית הפלטינום והפוליסות הפרטיות מחזירות חלק נכבד מהסכום. במידה ואת יודעת מראש כי אינך מעוניינת לבצע את בדיקת מי השפיר אך חוששת בעיקר מתסמונת דאון או במידה ואת בת 35 ומעלה וחוששת מבדיקת מי השפיר, כדאי לך לשקול הצטרפות מבעוד מועד לתוכנית בקופת החולים או לפוליסת הביטוח הפרטי המתאימה ביותר.

יש לזכור כי בכל הרחבה של ביטוח בריאות ישנה תקופת אכשרה. כלומר, תקופה בה משלמים עבור הביטוח אך לא יכולים לתבוע החזרים בגין השימוש בשירותים מסוימים. כלומר, מעבר לבדיקה של הפוליסה המתאימה חשוב לבדוק את מועד ההצטרפות לתוכנית.

לסיכום, אם ניתן לתכנן מבעוד מועד את ההריון או לצפות שהוא יקרה בטווח הרחוק, כדאי לבדוק היטב את האפשרויות, המחירים, התוכניות, הפוליסות ואת תקופות האכשרה למיניהן.

הכותבת גילי כהן, אם לשתיים, בעלת אתר mama2b, הצד הפיננסי של ההריון- היבטים הקשורים לעלויות והחזרים עבור בדיקות ושירותים שונים  מחברות הביטוח וקופות החולים סביב תקופת ההריון והלידה.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת