תוספי תזונה בהריון תוספי תזונה בהריון

תוספי מזון ותזונה לנשים

כמעט כל אמא מכירה בעל פה את שגרת החיסונים של התינוקות ואת הוויטמינים שיש לתת להם. הצצה בקבוצות הורים בפייסבוק מגלה שיחות ערניות על הסרת כתמי ברל וויטמינים. אחרי הדאגה הגדולה והמובנת לקטנטנים, האם אתן דואגות גם לעצמכן? עורכות בדקות דם ומוודאות שיש לכן כל מה שצריך? חסרים בוויטמינים ובמינראליים, הקשורים לפעמים בעייפות גדולה ובתחושת בלבול. לפעמים כל מה שצריך לעשות זה לגשת לרופא ולבקש בדיקת דם, שתראה האם אנחנו אוכלים מספיק או זקוקים לתוספות.

ברזל

כמות הברזל אותה אנו צורכים בפועל אינה חשובה. החשוב הוא כמות הברזל שגופנו מסוגל לספוג. לידות, הריונות וגם המחזור החודשי יכולים להיות סיבה לברזל נמוך. סביר להניח שלפחות חלק מקוראות הכתבה יטענו שלקיחת ברזל יוצרת אצלן תחושה לא נעימה וכאבי בטן. ניתן היום למצוא תוספי ברזל בנוזל ובאבקה, וכן ברזל עדין, לספיגה טובה ועם פחות תופעות לואי.

ויטמין B12

כמעט כולנו מתלוננות על עייפות, ולפעמים באמת התרופה הכי טובה היא שינה, אבל לעיתי מדובר בחוסר בוויטמין B12. לוויטמין B12 יש תפקיד חשוב בבניית החומר הגנטי והחלבונים בגוף. הוא נמצא במזונות שמקורם מהחי כמו בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב.

בגופנו קיימים מחסנים של ויטמין B12 שמספיקים לכמה שנים.

תסמינים לחסר בוויטמין B12:
אנמיה מגלובלסטית (כדוריות דם אדומות גדולות)
חולשה, עייפות
בעיות זיכרון, דמנציה
דיכאון

פרוביוטיקה 

נדמה שמדובר בתוסף החדש שכולן מדברות עליו אבל למעשה פרוביוטיקה היא שם לכ-400 זנים שונים של חיידקים "ידידותיים" חיים במערכת העיכול שעוזרים לתפקוד הבריא של הגוף. החיידקים הידידותיים – הם החיידקים הפרוביוטיים שמספקים לגוף הגנה מפני חיידקים מזיקים. לנשים חשובה הפרוביוטיקה במיוחד במניעת זיהומים פטרייתיים בוואגינה ובשתן, יעילה במניעת דלקות שתן חוזרות.

מגנזיום

מגנזיום הינו מינרל חיוני ההכרחי לתפקוד תקין של התאים בגוף. הוא מהווה מרכיב הכרחי בפעילות של כ-300 אנזימים בגוף שאחראיים לתהליכים חשובים כמו: תפקוד תקין של פעילות הלב, לחץ דם תקין, שמירה על מבנה תקין של העצם, ויסות כיווץ השרירים ועוד.

מומלץ לקחת תוסף זה אחרי בדיקה.

ויטמין D

טוענים שישראל היא ארץ שטופת שמש ואין סיכוי שדווקא ויטמין D יחסר לנו, אבל מסתבר שגם כאן, בארץ שמשית, נשים רבות סובלות מחוסר בוויטמין D. אנחנו נמצאות בבית ובמשרד ולא תמיד חשופות מספיק לשמש. ויטמין D כמעט שלא נמצא במזונות והוא אחראי לספיגת הסידן, כך שמומלץ לערוך בדיקה ולהחליט אם ישנו חוסר לקחת תוסף.

כדאי לזכור:

  • לפני לקיחת תוספי מזון חשוב להקפיד על:

  • בדיקה מקיפה אצל רופא.

  • מעקב לגבי ההשפעה של התוסף.

  • במידה ולוקחים עוד תרופות, לבדוק את ההשפעות

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת