הכל על טפשת הריון הכל על טפשת הריון

טפשת הריון – איך לשפר את הזיכרון אחרי הלידה

במהלך ההיריון בטח נתקלת בתופעה המכונה ׳טפשת׳. זה אחד הנושאים העיקריים לצחוק והומור סביב ההיריון והלידה, וזה בהחלט יכול להיות נהדר כהוויי חברתי – בוודאי אם התקשרת לחברה שלך כדי לקבוע תור לרופא או שהיית בטוחה שגנבו את האוטו כי שוב לא זכרת איפה חנית (בחניה הםרטית שלכם כמובן), אבל לא פעם זו תופעה שמציקה וגורמת לנשים לבלות שעות בניסיון להיזכר איפה המפתח לבית או מה מספר הטלפון של סבתא.

עכשיו, רגע לפני הלידה, אפשר להתחיל לעשות פעולות שיחזקו את הזיכרון, משום שכאשר התינוק יגיע הזיכרון יהיה דרוש לך מאוד.למשל כשתנסי להיזכר מתי הוא אכל בלילה, האם התקלח היום, והיכן שמת את העגלה. (רמז – איפה שאת תמיד שמה אותה- בבגאז׳ או בכניסה לבית למשל…)

5 כלים לשיפור הזיכרון לאחר לידה

  1. דרך הדם – לפי הרפואה הסינית הלב והדם הם שאחראים על הזיכרון, והיות שבהיריון ובלידה מוקצית כמות נכבדה של דם להתפתחות העובר והשליה נפגע הזיכרון. הפתרון המוצע הוא הקפדה על תזונה מחזקת דם. העשירי את התפריט שלך במזונות ׳מחזקי דם׳ עתירי ברזל וחלבון- כמו בשר, הודו, עוף, כבד עוף, דגנים מלאים (אורז מלא, בורגול, קינואה, כוסמת וקוסקוס מלא), מינים ממשפחת הירקות הכתומים והאדומים, וכן ירקות ירוקים כהים, ובשפע.

  2. לישון כמו תינוק – חוסר שינה משפיע על תפקוד המוח באופן קשה יותר מאשר השפעת אלכוהול. זה נתון מדאיג כשמדובר בתאונות דרכים למשל, אבל כשמדובר בשיפור הזיכרון שלנו, אנחנו כלל לאל לוקחות אותו בחשבון. הקפידי לישון טוב כאשר התינוק ישן, ובקשי עזרה אם השינה של התינוק איננה טובה.

  3. מפצח האגוזים – המאגרים המדלדלים בהיריון בהחלט עלולים להיות אחד הגורמים הפוגעים בזיכרון, וביניהם מאגר חומצות השומן הטובות והחיוניות. הוסיפי אגוזי מלך, פקאנים, אגוזי ברזיל, אבוקדו ודגים לתזונה שלך. גם כמוסות אומגה 3 יכולות להועיל, אך יש להתייעץ עם הרופא לפני נטילתן.

  4. מודעות עצמית – במיוחד אחרי לידה יש המון פעולות יומיומיות שחוזרות על עצמן ומלוות בעייפות ומיעוט שעות שינה. כדי לשפר את התפקוד היומיומי של הזיכרון כדאי להקפיד שלא לבצע פעולות בהיסח הדעת – למשל אל תכיני אוכל תוך כדי שיחת טלפון כי את עלולה לשכוח שהאש דולקת, הקפידי על סדר פעולות רציף – פתיחת ברז וסגירתו, נעילת הבית ותליית מפתח במקום קבוע, וכו׳. אם עדיין רקשה לך לזכור, התחילי לומר לעצמך בקול את סדר הפעולות – ׳הנחתי את המפתח בכניסה׳ ריבוי פעולות ודעת מוסחת מקשים על רישום הרצף במוח, שיעזור לך להיזכר בהמשך במה שנחוץ לך.

  5. עיצוב וחיטוב למוח – הזיכרון זקוק לתרגול, כמו כל שריר בגוף. אפשר לשפר ולחזק אותו ע״י תרגילים שמבוצעים באופן חזרתי. אלה לא צריכות להיות משימות מתסכלות וגדולות, נסי להשתמש בזיכרון יותר ויותר – לשנן מספרי טלפון, לשחק ב׳משחק הזיכרון׳, למלא תשבצים וסודוקו, כל דבר שיצריך רצף מחשבתי ויאתגר את הזיכרון בפעימות קטנות.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת