מתי מרגישים תנועות עובר מתי מרגישים תנועות עובר

תנועות עובר: מתי נרגיש אותן?

זה אולי הדבר הכי מרגש – תנועות עובר. מתחיל ברפרוף קטן וממשיך לבעיטות מורגשות. מה כדאי לדעת על תנועות עובר ומתי תרגישי אותם לראשונה

אין מי שלא מחכה לתחושה הזאת- להרגיש את העובר זז באמת בבטן. הפעמים הראשונות מרגשות ולעיתים מורגשות באופן חלש, אחר כך גם בני הזוג יוכלו להרגיש את הבעיטות אבל בינתיים התחושה שייכת לאישה בלבד והיא מרגשת ממש.

מתי צפויים להרגיש את תנועות העובר?

התחושה משתנה בין הריון להריון ובין אישה לאישה. בהריון ראשון מתחילים לחוש בתנועות סביב שבוע ה־20. בהריונות הבאים מרגישים את תחושה המוכרת כבר בשבוע 16 או 17.

נשים עם שליה קדמית לרוב חשות את התנועות בשלב מאוחר יותר מנשים שיש להן שליה אחורית. לכן אם יש לך שילה קדמית אל תיבהלי אם לא הרגשת עדיין תנועות. עד שבוע 24 גם את תרגישי אותן. בתחילה חלשות יותר ובהמשך חזקות יותר.

חשוב להדגיש שלפעמים אישה עסוקה ולא מרגישה את התנועות. בשלבים מוקדמים לפחות התנועות עדינות ולא תמיד מורגשות חזק. השינה שלנו או בתנועה בעשייה לא תמיד התנועות מורגשות. כדי להרגיש לעיתים צריך לעצור הכל ולהתרכז.

איך זה מרגיש?

נשים מגדירות את התחושה באופן שונה חלק מתארות מעין פרפר בבטן שמרפרף וחלק תזוזה מוזרה וקלילה. יש נשים שטוענות שחשבו שמדובר בפעילות מעיים או אפילו בועות גזים בהמשך ככל שהעובר גדל התנועות חזקות יותר .

האם צריך לעקוב אחרי התנועות?

בשלבים ראשונים של ההריון קשה לעקוב אחרי התנועות אבל ככל שעובר הזמן העובר גדול יותר כך התנועות שלו חזקות וברורות יותר. החל משבוע 27, רופאים ממליצים לעקוב אחר תנועות העובר. המעקב מסייע להכיר את הדפוסים של העבר ולדעת שהכל בסדר.

איך מבצעים את מעקב התנועות?

ההמלצה היא לבצע מעקב אחרי תנועות כ- 3 פעמים ביום. רוב העוברים ינועו בבטן אחרי ארוחה או שתייה ועדיף משהו מתוק. זה לא תרוץ לאכול 3 פעמים ביום שוקולד אבל אם את מרגישה שיש ירידה בתנועות כדאי לנסות משהו מתוק ולבדוק שוב.

שכיבה על צד שמאל בדרך כלל עוזרת להרגיש יותר תנועות עובר יאבל עם הזמן את תדע לבד מה מתאים לך. נהוג למדוד לפחות 3 תנועות ברורות של העובר בתוך 20 דקות, או 5 תנועות בשעה.

תמיד מרגישים תנועות עובר?

לפעמים אנחנו עסוקים ולא עוצרים להרגיש ולכן אם עבר יום שבו את חוששת שלא הרגשת עצרי רגע, אכלי משהו מתוק נשמי עמוק ונסי להרגיש. בדרך כלל תגלי שהיית עסוקה מדי כדי להרגיש וכשאת עוצרת לרגע את יכולה לספור תנועות.

חשוב לזכור שלא כל שעות היום העובר פעיל ולכן כדאי לעשות רישום של תנועות ולדעת באיזה שעות כדאי לספור תנועות.

כמובן אם את לא רגועה מסיבה כלשהי- הקשיבי לעצמך ולכי להיבדק.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת