איך כדאי לישון בהריון איך כדאי לישון בהריון

שינה בהריון- איך לישון טוב יותר

כמעט כל מי שתפגשי בהריון יסביר לך מיד שכדאי לך לישון טוב עכשיו כי אחר כך תבלי בלילות עם תינוק על הידיים וקומי כ 3 שעות להניק או להאכיל. ואנחנו בטוחים שאת מסתכלת על כל אותם חברים עם העצה הכי מוזרה שיש- לישון טוב בהריון, ומנסה להבין איך בכלל אפשר לישון עם הבטן הגדלה, הצרבות בשכיבה ולפעמים עוד מצבים.

אולי יעודד אותך לדעת שאת לא לבד. לרב הנשים בהריון יש קשיי שינה, ככל שמגיעים לשלבי ההריון האחרונים. לעיתים קשה הרדם או למצוא תנוחה נוחה, לעיתים הצרבות עולות ולעיתים סתם חלומות מעירים אותך.

הריון ולידה הם תקופה מאתגרת לשינה שלנו אבל לפעמים קצת ידע יכול לעזור לך למצוא תנוחה נוחה ונעימה ובעיקר לעבור לילה עם כמה שפחות קימות ויכולת לצלול לשינה נעימה מהר.

טרימסטר ראשון- ישנים איך שנוח

בשלב הזה בדרך כלל הבטן לא מכבידה ואם את לא סובלת מבחילות או לחץ דם נמוך השינה רגילה ולא מלווה בקשיים או תחושות מוזרות. אם את סובלת מלחץ דם נמוך כדאי להבין כיצד לקום באיטיות מהמיטה. כרגע תיהני משלב נוח לשינה בכל תנוחה שהיא.

טרימסטר שני – שינה על הצד

הגעת לטרימסטר השינה והבטן כבר בולטת יותר והיא בדרך כלל גבוהה יחסית. לפעמים תרגישי בשכיבה צרבות, בעיקר בשכיבה על הגב. בשלב זה חלק מהנשים מרגישות בשכיבה כאבים באגן או התכווצויות שרירים. כף הרגל יכולה להתכווץ בכאב חד שיכול להעיר אותך משינה.

כמו שאת מבינה השינה לא תמיד כבדה ולעיתים תתעוררי מחוסר נוחות ולעיתים פשוט תתקשי למצוא תנוחה נוחה להירדם בה. ההמלצה היא שינה על הצד כאשר את נעזרת בכרית שתכנס מתחת לרגל מקופלת ותקל על התחושה הלא נעימה באגן.

אם את אוהבת לישון על הגב ומרגישה נוח על הגב מומלץ לייצר הגבהה את הכרית ולישון גבוה יותר.

טרימסטר שלישי – ישנים על הצד עם הגבהה

הבטן כבר גדולה בשלב זה ואת מרגישה את ההריון בכל מצב וגם בלילה בשינה. לפעמים הגב כואב באזור הגב התחתון, התינוק לוחץ על שלפוחית השתן ואת רצה יותר לשירותים, החלומות מתגברים ולעיתים גם צרבות. לא פשוט להירדם ולישון לילה שלם. גם בשלב זה מומלץ לישו על הצד ומומלץ ליצור הגבהה על ידי כרית או אפילו כרית חימום לאזור האגן שתקל על כאבי הגב והאגן.

טיפים לשינה בהריון

שתי הרבה מים – שתי ים במהלך היום וגם לפני השינה. זה יעזור לגוף להרגיש טוב יותר

ותרי על משקאות עם קפאין או הרבה סוכר – משקאות עם קפאין יקשו על השינה שלך ועל היכולת להירדם. כדאי הימנע מה בערב.

אכלי ארוחת ערב מוקדמת ולפני השינה משהו קל – כדאי להימנע מארוחות כבדו ומטוגנות בערב שיגרמו לכבדות ולצרבת גדולה.

סדרי נוחת שינה נוחה לך ואם צריך היעזרי בכרית הנקה או כריות- צריך להיות קצת יצירתיים כדי למצוא תנוחה נוחה, נסי לשחק עם כריות והגבהה של הכרית.

נסי לשמוע מוזיקה רגועה לפני השינה ופחות לראות טלוויזיה שיכולה לפגוע בשינה

דאגי לחושך בחדר ולא לאור ובעיקר לא לאורות כחולים של מכשירי חשמל וטלפונים שיכולים להפריע לשינה

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת