בדיקות הריון טרימסטר שני בדיקות הריון טרימסטר שני

סקירת מערכות מוקדמת – למה עושים ומדוע היא חשובה?

רגע לפני שאתם הולכים לאיבוד בין כל שלל הבדיקות וההמלצות, בואו נעשה סדר לגבי הסקירות ונכיר את הסקירה הראשונה, בה תפגשו את התינוק שלכם אפילו תצאו עם תמונה.

מדינת ישראל מובילה בבדיקות הריון שונות. את הבדיקות מתחילים עוד לפני הכניסה להריון וממשיכים בכל שלב. סקירת מערכות מוקדמת או בשמה המוכר סקירת מערכות ראשונה, היא אחת הבדיקות הנמצאות בסל הבריאות לאישה ההרה והיא, כמו שאתם מבינים מהשם שלה, הסקירה הראשונה מבין שלוש.

מדובר באחת מהבדיקות הריון בטרימסטר השני שתעשי או תבחרי לעשות ביחד עם מי שפיר, העמסת סוכר ועוד.

מתי לבצע סקירת מערכות מוקדמת?
ההמלצה לבצע את סקירת המערכות המוקדמת בשבוע 14 או עד שבוע 17 להריון ולא אחריו. ניתן לבצע את הסקירה המוקדמת גם קצת לפני שבוע 14 בשילוב עם בדיקת שקיפות עורפית. 

איך מבצעים את סקירת הערכות המוקדמת?
מדובר על סקירת אולטרסאונד, שאינה כואבת או דורשת הכנות מיוחדות. ברוב המקרים סקירת מערכות תהיה וגינלית, כלומר נרתיקית. הרופא.ה יבדוק את העבר דרך מתמר וגינלי או בטני ויבדוק שההתפתחותתקינה והגודל מתאים לגיל ההריון.

מה בודקים בסקירת מערכות מוקדמת?
סקירת מערכות מוקדמת, היא בדיוק סקירה של מערכות העובר והגדילה שלו. הבדיקה סוקרת את האיברים של העובר במטרה לאתר מומים וממצאים לא תקינים בשלב מוקדם של ההיריון. 
בסקירה המוקדמת יבדקו מנח העובר, מיקום השלייה, כלי הדם מחבל הטבור, כמות מי השפיר ודופק העובר. 
הסקירה גם בודקת את קוטר הגולגולת, היקף הבטן, גודל עצם הירך, הלב, החזרה והראות של העובר. יש ניסיון לבדוק כל איבר כולל הכליות הקיבה עמוד השדרה ועוד, ולראות שאין מומים שונים.

מדוע מבצעים סקירת מערכות נוספת?
סקירת מערכות מוקדמת היא אחת משלוש סקירות קיימות. המטרה של הסקירות הבאות היא בדיקה של האיברים שגדילתם או התפתחותם עדיין לא הושלמה, בשבועות 14-17. 

כדאי לדעת עוד על סקירת מערכות:
ניתן לאבחן כ 75% מהמומים בבדיקה זו.
הבדיקה עדיין מוגבלת וישנם מומים וליקויים אשר לא ניתנים לאבחון כמו תסמונת דאון, מחלות גנטיות ומחלות זיהומיות
יש נשים שקשה יותר לראות את העובר בגלל מיקום העובר או עובי דופן הבטן וצלקות קיימות. אז יעדיפו לנסות את הבדיקה בצרה וגינלית.
ניתן להגיע לבדיקה בלי הכנות מיוחדות ובכל שעה ביום, היא לא מחייבת הכנה מיוחדת לפני ולוקחת כחצי שעה של בדיקת אולטרסאונד. כמובן אלא אם כן הרופא.ה שלך ציין אחרת.
ברוב הבדיקות תוכלו לראות את פני התינוק, ואולי גם לצאת עם תמונה ראשונה לאלבום התמונות של הבייבי.
יש סקירת מערכות ראשונה שנערכת באולטרסאונד רגיל ויש שנערכת באולטרסאונד תת מימד. היתרון התלת מימד, מעבר לפגישה מרגשת ומוחשית יותר עם התינוק, זה גם ההבנה שהמכשור מתקדם יותר ומאפשר גילוי רב יותר של מומים או בעיות.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

 

 

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת