שבוע 19 שבוע 19

שבוע 19 להריון

שבוע 19 וסביר להניח שכבר הצלחת להרגיש את העובר בבטן, זז לו. הוא זז די הרבה וכמובן גם ישן. גופו ממשיך להתפתח ופניו נראים כמעט מושלמים, כולל אפילו ניצני שיניים בפה. אצלך הבטן גדלה ואיתה היציבה משתנה וכאבי הגב לעיתים מציקים.

התפתחות העובר בשבוע 19

בשבוע 19 להריון משקלו של העובר כ-270 גרם. קוטר הראש 44 מ""מ וכמות מי השפיר 310 מ""ל.

המוח מתפתח וניתן לאתר בו כבר אזורים האחראיים על החושים של העובר. העיניים האזניים והאף נראים היטב וגם השפתים ואפילו ניצני שיניים נצפות בפה.

בשלב זה העובר מתחיל לחוש את הסביבה החיצונית, הוא כבר שומע וכמובן רגיש לאור. ישנם מחקרים הטוענים כי סביבה רגועה משפיעה על מוח העובר.

מה קורה לאישה בשבוע 19

הבטן ממשיכה לגדול ואת מתקרבת למחצית ההריון. אצל חלק מהנשים גם כפות הרגלים גדלות ומתנפחות. למעשה הבטן הגדלה וגם הרצועות התומכות ברחם נמתחות. יש נשים המרגישות כאב חד או עמום בבטן התחתונה, בדרך כלל בצד אחד בלבד. ברוב המקרים הכאב נרגע כאשר נחים או משנים תנוחה. אם הכאב ממשיך תמיד כדאי להתייעץ עם רופא.

גם הגב כואב לעיתים. שינוי היציבה בעקבות הבטן הגדלה ומרכז הגוף המשתנה גורם לכאבי גב. מומלץ לעשות פעילות גופנית מתונה, כדי להתמודד עם הכאבים ולמנוע אותם.

מה עוד כדאי לדעת על שבוע 19

שיעור יתר – כמו בכל תופעה אחרת גם כאן ההורמונים אשמים והם פועלים יותר על מי שגם כה סובלת משיעור. השינויים ההורמונליים בהריון גורמים לזקיקי שיער שלא היו פעילים להתחיל לפעול, והתוצאה היא שיעור יתר, שיעבור לאחר הלידה.

צרבת - ההורמונים המשתנים בהריון יוצרים רפיון קל בשרירים ולכן השוער, החוסם את מעבר מיצי העיכול לוושט רפוי קצת יותר.

פיגמנטציה - פעילות הורמונלית וריבוי תאי מלנין יוצרים שינוי בצבע העור בעיקר על הפנים או פס בבטן אבל גם בפטמות. הכתמים ידהו לאחר הלידה אבל חשוב להימנע משמש חזקה כדי למנוע פיגמנטציה באזור הפנים.

סחרחורות בשכיבה – בשלב זה של ההריון ממליצים לשכב על הצד כיוון שבשכיבה על הגב נוצר לחץ על כלי הדם שנמצאים לאורך עמוד השדרה ומובילים דם ללב לחץ הדם יורד והתחושה המתקבלת היא של סחרחורת. שכיבה על הצד תמנע את התופעה.

סימני מתיחה -הריון גורם לשינויים הורמונליים שונים בגוף. חלק מההורמונים מעכבים את תהליך הבנייה של העור, ושינויים במידת הגמישות של סיבי הקולגן והאלסטין, אחראים על גמישות העור. כל זה יוצר מצב בו העור לא מספיק לייצר רקמות חדשות באותו יחס לגדילה של הבטן והמתיחה של העור ואת זה רואים בצורת סימני מתיחה.

בדיקות בטרימסטר השני

מה מחכה בטרימסטר השני מבחינת בדיקות קיימות או מומלצות

דיקור מי שפיר

בדיקה גנטית של מערך הכרומוזומים בעובר. מערך זה משקף את המטען הגנטי בעובר ומאפשר לאתר מומים מולדים, מחלות והפרעות שונות. הבדיקה מתבצעת בשבוע 18-20 באמצעות החדרת מחט דרך הבטן למי השפיר ושאיבה שלהם על מנת לקבוע אם העובר סובל מתסמונת דאון או מליקויים אחרים בחומר הגנטי.

סקירת מערכות מאוחרת

בשבועות 22-24 ניתן לבצע סקירת מערכות מאוחרת, הנמצאת בסל הבריאות ולה זכאית כל אישה בהריון. מדובר בבדיקת סקירת מערכות הדומה לבדיקה שניתן לבצע בשבועות 14-16. ההבדל הוא בתמונת העובר, הנראית ברורה יותר בשל גודלו.

העמסת סוכר – 50 גרם

הבדיקה נערכת החל משבוע 24 ועד 28 והיא בדיקה המבוצעת לכל הנשים ההרות. הבדיקה מאפשרת לאתר סיכון לסוכרת הריונית.

שבוע 1

שבוע 2

שבוע 3

שבוע 4

שבוע 5

שבוע 6

שבוע 7

שבוע 8

שבוע 9

שבוע 10

שבוע 11

שבוע 12

שבוע 13

שבוע 14

שבוע 15

שבוע 16

שבוע 17

שבוע 18

שבוע 19

שבוע 20

שבוע 21

שבוע 22

שבוע 23

שבוע 24

שבוע 25

שבוע 26

שבוע 27

שבוע 28

שבוע 29

שבוע 30

שבוע 31

שבוע 32

שבוע 33

שבוע 34

שבוע 35

שבוע 36

שבוע 37

שבוע 38

שבוע 39

שבוע 40

שבוע 41

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת