שבוע 34 שבוע 34

שבוע 34 להריון

שבוע 34 והעובר יכול כבר להסתדר מחוץ לרחם. רצוי כמובן לא ללדת בשלב זה ולהחזיק מעמד עוד 3 שבועות לפחות, אבל מעודד לדעת שאת החלק החשוב והארוך של ההריון כבר עברת. מעכשיו נשאר לך לבצע הערכת משקל ולראות ששניכם מרגישים טוב.

התפתחות העובר בשבוע 34

העובר גדל יותר ויותר בשבועות האלה ועכשיו משקלו כ- 2.2 קילוגרם ואורכו כ- 46 סנטימטרים. יש הבדל בין משקל של עובר לעוברית והעוברים הזכרים שוקלים יותר. יש גם הבדל בין העוברים וחלק יהיו קטנים יותר או גדולים וזה בסדר.

העובר נראה כמו תינוק ואיברי גופו מתפקדים. הכליות שלו עובדות ותינוק שנולד החל משבוע זה אמנם יחשב פג, אבל ברוב המקרים מערכות גופו בשלות מספיק והוא לא יסבול מבעיות מיוחדות ויוכל לשרוד מחוץ לרחם.

מה קורה לאישה בשבוע 34

עייפות היא חלק מהשלב הזה, הגוף מתכונן ללידה, העובר גדל ואתו גם את. הבצקות לא תמיד עוזרות לתחושה נעימה וגם הקושי למצוא תנוחה נוחה לשינה משפיעה על מצב הערנות שלך. יש הריונות בהם כבר בשלב זה ראשו של העובר יורד נמוך יותר לאזור האגן וקצת לוחץ על שלפוחית השתן. אם זה קורה תרגישי פחות לחץ על אזור הסרעפת ופחות צרבות או קושי בנשימה.

זהו שלב בו חלק מהנשים מרגישות צירים. ברוב הפעמים אלו הם צירים מדומים. צירים מדומים או בשמם הרפואי צירי בריקסטון היקס, הם צירים המגיעים בדרך כלל בסוף ההריון החל משבוע 27, הם מרגישים כמו התקשות בבטן, מלווים בכאב, אבל הם לא צירים המובילים ללידה. ברקסטון היקס הקרויים על שם הרופא שזיהה אותם לראשונה, נגרמים ממתיחת שרירי הרחם ממש כמו צירי הלידה האמיתיים. צירי ברקסטון עוזרים לגוף להיערך ללידה על ידי מתיחה והרפיה של שרירי הרחם, אף שהם אינם גורמים לפתיחה של צוואר הרחם

צירי בריקסטון היקס הם לא סדירים ובדרך כלל מפסיקים במנוחה או בשתייה מרובה. הרפיה, או אמבטיה ושכיבה על הצד יעצרו אותם, לעומת צירים אמיתיים שימשיכו ויתגברו גם במנוחה.

צירים מדומים חלשים יותר מצירי לידה וקצרים יותר. אם זו לידה ראשונה קשה באמת להשוות לדבר האמיתי, אבל אם את מרגישה שהם חזקים מאד ולא נרגעים במנוחה, כדאי להתייעץ עם רופא.

כדאי לחשוב בשלב זה על קורס הכנה ללידה - על קורסים להכנה ללידה ניתן לקרוא כאן http://huggies.co.il/Articles/pregnancy/birth-preparations/childbirth-preparation

זה שלב בו חשוב לבדוק שלחץ הדם לא עולה והאת לא סובלת מרעלת הריון. מדובר במצב היכול לקרות כבר משבוע 20 ומאופיין בהופעת בצקות, חלבון גבוה בשתן ועלייה בלחץ הדם. במצב זה יבצעו זירוז לידה מהיר כדי להפסיק את ההריון ולדאוג לשלומה של האישה והתינוק.

מה עוד כדאי לדעת על שבוע 33

עיסוי פירנאום - פרינאום הוא האזור המפריד בין פי הטבעת לבין הנרתיק ויש לידות בהן הפירנאום נפגע בזמן הלידה מהלחץ ומיציאת התינוק החוצה. קרעים גדולים יוצרים מגוון של בעיות לאחר הלידה כמו בעיה בשליטה בסוגרים, כאבים בזמן קיום יחסי מין ועוד. ישנה המלצה של חלק מהמילדות והדולות לבצע עיסויים באזור. יש רופאים שיטענו שגם בלי עיסוי הגוף משחרר בתהליך הלידה חומרים הגורמים לאלסטיות של הנרתיק ולגמישות עצמות האגן. זו כמובן בחירה שלך.

טחורים – העיכול איטי יותר בשלב זה של ההריון והוא לעיתים יוצר תופעה של עצירות. גם עלייה בנפח הדם, עלייה ברמות הפרוגסטרון, הגורם להחלשת שרירי הגוף (כן וגם שרירי פי הטבעת) והלחץ של הרחם הגדל והעובר ,יכולים ליצור טחורים. מה שנשאר זה לשתות הרבה, לדאוג לעשות פעילות גופנית מתונה ובעיקר לדאוג לתזונה עשירה בסיבים.

תרבית נרתיקית ל GBS :- לסטרפטוקוקוס B - הבדיקה מתרחשת בשבוע 34-36 לנשים נשאיות של החיידק. אישה שהתרבית שלה חיובית תקבל עירוי אנטיביוטיקה לאחר הלידה כדי למנוע הדבקה של היילוד בחיידק.

שבוע 1

שבוע 2

שבוע 3

שבוע 4

שבוע 5

שבוע 6

שבוע 7

שבוע 8

שבוע 9

שבוע 10

שבוע 11

שבוע 12

שבוע 13

שבוע 14

שבוע 15

שבוע 16

שבוע 17

שבוע 18

שבוע 19

שבוע 20

שבוע 21

שבוע 22

שבוע 23

שבוע 24

שבוע 25

שבוע 26

שבוע 27

שבוע 28

שבוע 29

שבוע 30

שבוע 31

שבוע 32

שבוע 33

שבוע 34

שבוע 35

שבוע 36

שבוע 37

שבוע 38

שבוע 39

שבוע 40

שבוע 41

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת