מדריך לטרימסטר השלישי מדריך לטרימסטר השלישי

מדריך לאישה בהריון בטרימסטר השלישי

הטרימסטר השלישי מתחיל בשבוע 28 והוא החלק הכבד יותר של ההריון, הגוף מתכונן ללידה ואת מרגישה את השינויים הפיזיים והרגשיים בצורה ברורה.

חלק מהנשים מרגישות נפיחות ובצקות ברגלים, לעיתים אפילו תחושת נימול, טחורים, דליות וצרבות. העובר לעומת זאת ממשיך להתפתח, הוא מסוגל להבחין בהבזקים של אור הריסים גדלו לו ואבריו ממשיכים להתפתח ולגדול.

זה הזמן לחשוב ולברר על קורס הכנה ללידה. יש היום קורסים אישיים וקבוצתיים וכמובן קורסים בזום ודיגיטליים. ממליצים לך לחפש את הקורס שידבר אליך ויתחבר אליך.

זה גם זמן להכין תיק ללידה – כדאי להכין תיק ללידה שיכלול מסמכי הריון שלך, דברים ללידה וכמובן דברים ליומיים לאחר הלידה בבית החולים. בתיק שאיתך כדאי שיהיו בגדים נוחים, כפכפים, גרביים לחדר לידה ותחתונים חד פעמיים לאחר הלידה. עוד רעיונות בכתבה על תיק לידה

שמות לתינוק – עוד משימה לשליש הזה היא לבחור שמות או לפחות לחשוב על שמות מתאימים שאתם אוהבים. המבחר גדול ואתם תגלו שהמשימה לא פשוטה בכלל. זה הזמן להכין רשימות ולהציץ במחולל השמות של האגיס.

כל מה שכדאי לדעת על ההריון בטרימסטר השלישי:

הרחם גדל ולעיתים לוחץ על הראות וזה מרגיש כמו קוצר נשימה. תרגילים ויצירה נכונה יכולים לעזור בתחושות טובות יותר.

מערכת העיכול: לחצים על הקיבה והוושט יוצרים צרבות, מערכת העיכול עובדת לאט יותר ובעקבות זה נוצרות עצירויות או טחורים. אכילה של מנות קטנות ואוכל עשיר בסיבים יכול לעזור.

דחיפות במתן שתן: הרחם גדל ואיתו נדחקת שלפוחית השתן. אם את רצה לשירותים כל הזמן – זה יעבור לאחר הלידה. הקפידי לשתות ולראות שאין צריבה או כאבים, כי אז כדאי להגיע לרופא לבדיקה.

בצקות: עם גדילת הרחם ודחיקת שלפוחית השתן, ישנו גירוי של השלפוחית, הגורם למתן שתן תכוף. עקב השינויים בפינוי הכלייתי, תיתכן בצקת במהלך היום בעיקר באזור הגפיים התחתונות. בלילה, עקב השכיבה, עולה הצורך להשתנה לילית תכופה.

עור רגיש: עלייה בהורמון האסטרוגן בהריון יוצרת התכהות באזור הפנים, הפטמות, הטבור ופי הטבעת. העור רגיש באופן כללי ולעיתים גם שומני. לכל בעיות העור כדאי לפנות לרופא, לעיתים משחה פשוטה יכולה לעזור עם פצעונים ופצעים שמופיעים.

גם גרד בעור היא תופעה מוכרת שיכולה להעיד על בעיה אבל במרבית המקרים היא פשוט קשורה ליובש בעור ולשינויים שעוברים על העור בהריון. גם כאן קומפרסים וקרמים יכולים לעזור להתמודד עם התחושה הלא נעימה. אם הגרד ממשיך ומעיק מאד מומלץ להתייעץ עם רופא.

סימני מתיחה: סימני מתיחה הם בעצם קרעים בשכבת הדרמיס, שכבת הביניים של העור והפיכת העור לדק יותר. לא כל הנשים יסבלו מכך אבל מדובר בתופעה שמטרידה לא מעט. יש לכך קרמים שיכולים לעזור ולהקל.

קוצר נשימה: הרחם גדל ולוחץ על ריאותייך, את עלולה לחוש לעיתים קוצר נשימה. תרגול יציבה נכונה יכול לעזור לך למלא את הריאות ביתר קלות, אך נסי גם לנוח לעתים קרובות יותר כדי להסדיר את נשימתך.

צירי ברקסטון היקס: צירים מדומים שכדאי להכיר. הם נרגעים לאחר שתייה או מנוחה ויכולים ללוות אותך בשלב זה של ההריון עד הצירים האמיתיים.

טרימסטר שלישי - חודשי הריון ושבועות הריון:

שבוע 32-28: חודש שביעי

שבוע 36-33: חודש שמיני

שבוע 42-37: חודש תשיעי

חישוב זמן ההריון לפי טרמסטרים

טרימסטר ראשון: שבועות 13-1

טרימסטר שני: שבועות 26-14

טרימסטר שלישי: שבועות 42-27

כדאי לקרוא עוד:

בדיקות מומלצות לטרימסטר השלישי

העמסת סוכר

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת