טרימסטר 3 – מאכלים שכדאי לאכול בהריון טרימסטר 3 – מאכלים שכדאי לאכול בהריון

מאכלים שכדאי לאכול בהריון

רוב ההריון את שומעת מה אסור לאכול ועל מה לא מומלץ לוותר - על צבעי מאכל וחומרים משמרים, לא אלכוהול, פחות קפה וכמובן לא סושי, נקניקים, דגים לא מבושלים, ביצים רכות ועוד. מסתבר שבין כל הלא יש הרבה דברים שדווקא כדאי לצרוך מהם והם גם יכולים לגרום להרגשה טובה יותר בגוף.

דווקא עכשיו בסוף ההריון, כשהתחלת להכיר מושגים חדשים כמו צרבת וטחורים, לתזונה יש הרבה מה להציע ולעזור.

משרד הבריאות ממליץ ואנחנו מצטרפים, על שתיית מים. מומלץ לשתות מים והרבה. המים מונעים התייבשות ומפחיתים את הסיכון לפגיעה בעובר ולהתפתחות צירים מוקדמים. הכמות משתנה בין אישה ואישה אבל המדד הטוב ביותר הוא בצע השתן – בהיר זה הכי טוב.

שתיה מרובה של מים עוזרת כאמור להפחית פגיעה בעובר אבל גם עוזרת למערכת העיכול שלך ולעצירות.

סיבים תזונתיים:

גם זו המלצה של משרד הבריאות שכדאי לאמץ – אכילה של מזונות עם סיבים תזונתיים בכל ארוחה, תעזור בהסדרת פעולת המעיים ומערכת העיכול. גם כאן מדובר בתזונה שתעזור למי שסובלת מעצירות. איפה יש סיבים? הסיבים מצויים בדגנים מלאים כמו שיבולת שועל ולחם מדגנים, בקטניות, וכמובן בירקות ובפירות.

מזונות עשירים בסידן

סידן הוא מרכיב הנחוץ לאישה ולעובר המתפתח. סידן חשוב לבנית עצמות, לתפקוד של מערכות הדם והשרירים ולבנייה של שיניים בריאות ושמירה עליהן. לכן במהלך ההיריון עולה דרישת הגוף לסידן. סידן נמצא בחלב ומוצריו, אבל תתפלאי לגלות שהוא קיים בסרדינים, טחינה ואפילו כרוב.

פרוביוטיקה:

החיידקים הפרוביוטיים משפרים את פלורת המעי, מעודדים את תנועתיות המעיים ומגבירים את תדירות היציאות. אפשר למצוא אותם ביוגורט שיכול להיות פתרון מעולה לפרוביוטיקה ולמזון עשיר באבץ וסידן. מי שלא אוהב יוגורט ורוצה להעשיר את התפריט, ניתן לקחת תוסף של פרוביוטיקה לתקופה בה סובלים מכאבי בטן ועצירויות.

שקדים:

סבתא תמליץ לכן לאכול שקדים קלופים כדי להתמודד עם הצרבת. אולי לצרבת זה לא יעזור אבל שקדים מומלצים מאד בתפריט ההריוני. שקדים מכילים ויטמין E וסיבים תזונתיים וגם מגנזיום וכמובן חלבון. מחקרים מראים שילדים לאמהות שאכלו שקדים ואגוזים במהלך ההריון נוטים לסבול פחות מאלרגיות ואסתמה.

מה סבתא היתה אומרת: תרופות סבתא לבעיות בהריון

אם אתם מחפשים דברים טעימים או כאלה שיעשו לכן טוב בהריון, הנה כמה רעיונות שבטח סבתא היתה ממליצה עליהם, אבל הם עובדים וכדאי שיהיו בבית

תרופות סבתא שיעזרו לכם עם צרבת

צרבת היא הפרעה שבמהלכה עולים נוזלים חומציים מן הקיבה במעלה מערכת העיכול, אל הוושט, וגורמים לתחושת צריבה חריפה בחזה ו/או בגרון. בהריון זה שכיח יותר ותזונה יכולה בהחלט להשפיע ולעזור

הדבר החשוב ביותר הוא להימנע מארוחות שומניות וגדולות. מזון מטוגן מעודד את תחושת הצרבת וגם ארוחות גדולות מדי. מומלץ להקטין את גודל הארוחות ולחלק את המזון על יותר ארוחות ביום.

  • מזון קל ובסיסי: בננות, תפוחים ואגסים, ירקות עלים (כדוגמת חסה) וירקות ירוקים וכתומים, אגוזים ושקדים.

  • מים קרים עוזרים לתחושה נעימה יותר

  • מלפפון עוזר לתחושה פחות צורבת בקיבה ותורם להפחתת החומציות בקיבה.

תרופות סבתא שיעזרו לכם עם עצירות

  • שזיפים מיובשים: כדאי שיהיו בבית שזיפים מיובשים. זו נחשבת תרופת סבתא להתמודדות עם עצירות – אוכלים אותם או משרים במים ושותים את המים. אגב סבתא באמת צודקת. שזיפים מיובשים עשירים מאוד בסיבים תזונתיים (בשלושה שזיפים מיובשים יש כ-1.5 גר’ סיבים), ובנוסף הם מכילים סוכרים מתסיסים עם תכונות של משלשלים.

  • כוס מים חמימים עם לימון סחוט וכף של שמן זית. שמן הזית ידוע כמסייע בריכוך הצואה, הלימון מסייע בהפרשת מיצי עיכול. מומלץ לשתות בבוקר, לפני ארוחת הבוקר.

  • מיצי ירקות: בעיקר גזר, כרוב, סלק סלרי ואפשר גם תפוח לעידון הטעם.

  • חומץ תפוחים את החומץ שותים לאחר שמוהלים אותו במים. כף או 2 כפות של חומץ תפוחים אורגני, מהול במים חמימים על בטן ריקה.

תרופות סבתא שיעזרו לכם עם בצקות ברגליים:

אין כמעט הריון שלא מסתיים עם בצקות, לפחות קלות, ברגליים. הצטברות נוזלים בגוף מוכרת וידועה וקוראת בעיקר בשלב השלישי של ההריון לעיתים גם אחרי הלידה. תה סרפד ביום או באמצעות השריית הרגליים בתוך אמבטיה עם תה קמומיל.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת