בדיקות בהריון- טרימסטר שלישי בדיקות בהריון- טרימסטר שלישי

בדיקות בהריון - טרימסטר שלישי

לרגע נדמה שעבר כל כך הרבה זמן מרגע בדיקת ההריון שעשית עד עכשיו, ואם את מסודרת בטח יש לך כבר קלסר בדיקות הריון מסודר עם נתונים, בדיקות דם וכמובן צילומים מרגשים של העובר הקטן. מעכשיו עד ללידה אין הרבה בדיקות והן רובן פשוט מיועדות כדי לראות שהעובר ממשיך לשגשג ברחם, כמות מי השפיר מתאימה וגם אם את מרגישה טוב.

לעומת הטרימסטר השני בו נערכו בדיקות רבות יותר וחלקן גם קצת מלחיצות, כמו מי שפיר, כאן הבדיקות בעיקר יבדקו שאת מרגישה טוב, לא מפתחת רעלת הריון או לחץ דם גבוה וכמובן שהעובר ממשיך לגדול ברחם.

אילו בדיקות מצפות בטרימסטר השלישי?

נוגדנים לסוג דם

בשבוע 28 מתבצעת בדיקת דם לנשים בעלות סוג דם Rh שלילי. כאשר RH שלילי קיים חשש שמערכת החיסון של האם תזהה את העובר כ""גוף זר"" ותחל במתקפה נגדו באמצעות יצירת נוגדנים. במקרה כזה מקבלת האישה ההרה זריקה, המונעת היווצרות נוגדנים כנגד העובר. בהריון שני בדיקות ה-RH מתחילות כבר בשבוע ה-20 להריון.

הערכת המשקל

בשבוע 30-32 מבוצעת הערכת משקל. הערכת משקל היא לעובר כמובן ולא לך 😊 והמטרה לראות שקיימת גדילה תקינה ועקבית של העובר והשלייה במצב טוב. מדובר בבדיקת אולטרסאונד שבה שוב תוכלי לפגוש את העובר ולהתעדכן במצבו ברחם.

ניטור דופק העובר

שבוע 34-35 ייבדק הדופק העוברי, באמצעות מכשיר המונח על בטן האישה הבדיקה נערכת על ידי מוניטור, המאפשר להעריך את רמות החמצן העוברות מהשליה אל מוח העובר. זוהי לא בדיקה שנערכת לכל הנשים, אלא רק בהחלטת רופא או בעקבות ירידה בתנועות העובר.

תרבית נרתיקית ל GBS :- לסטרפטוקוקוס B

הבדיקה מתרחשת בשבוע 34-36 לנשים נשאיות של החיידק. סטרפטוקוקוס B הוא חיידק שכיח במערכת העיכול ובדרך כלל לא אלים, המשתייך למשפחת הסטרפטוקוקוס. חברו סטרפטוקוקוס A מוכר כגורם לדלקות גרון. במצב רגיל החיידק אינו מסוכן אך מעבר של העובר בתעלת לידה של אם הנושאת את החיידק עלול לגרום למחלה קשה ואף קטלנית בקרב יילודים. אישה שהתרבית שלה חיובית תקבל עירוי אנטיביוטיקה לאחר הלידה כדי למנוע הדבקה של היילוד בחיידק.

עוד כדאי לקרוא:

  • בדיקות בהריון עודף

  • סימנים- איך יודעים שהלידה קרובה

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת