שבוע 38 שבוע 38

שבוע 38 להריון

אומרים ששבועות האחרונים להריון מגיע שלב הקינון מתחילים לסדר את הבית ואת החדר של הבייבי החדש. אם את מרגישה צורך לסדר וגם אם לא, כנראה כבר קנית ציוד לתינוק. ואם כבר עשית קניות בטח התלהבת מהבגדים הקטנטנים והחיתולים הפצפונים. כל זה מרגש ומוסיף לציפייה לבייבי החדש.

התפתחות העובר בשבוע 38

התינוק שלך שוקל כנראה לשלושה קילו. זה כמובן נתון ממוצע ויכול להיות שהוא שוקל פחות או יותר וגם זה בסדר. מה שבטוח שזה השלב בו הוא גדל פחות.

העובר עטוף בורניקס, מדובר על שכבת מגן ששומרת על העובר והיא תלך ותעלם לאט לאט. יש תינוקות שנולדים עם שכבת ורניקס עדיין.

העובר צובר במעיו צואה אמיתית (המכונה מקוניום). רוב התינוקות יפרישו אותה בימים הראשונים, אבל לפעמים הוא מתחיל להפריש אותה בלידה או לקראת הלידה.

מה קורה לאישה בשבוע 38

בשבוע 38 להריון את מרגישה שהלחץ על שלפוחית השתן גובר מכיוון שהעובר נמצא במקום בו הוא לוחץ בדרך כלל על השלפוחית. הריצות לשירותים מובנות, אבל לעומת הלחץ בשלפוחית כנראה שהבטן נמוכה יותר ונוח לך יותר בבית החזה.

איך את ישנה? בשלב הזה יהיו אנשים שיציעו לך לישון טוב כי עוד מעט הבייבי יתעורר בלילות. הם כנראה לא היו בהריון. סביר להניח שחם לך ואם קיץ אז מאד חם. השינה בשלב הזה לפעמים קשה וקשה למצוא תנוחה נוחה להירדם בה. נסי למצוא כרית גדולה שתעזור או כרית הנקה שתשמש אותך אחרי הלידה. בכל מקרה אוטוטו הלידה ואחרי יהיה קל יותר לשכב על הבטן ולמצוא תנוחה נוחה.

מה עוד כדאי לדעת על שבוע 33

עיסוי פירנאום - פרינאום הוא האזור המפריד בין פי הטבעת לבין הנרתיק ויש לידות בהן הפירנאום נפגע בזמן הלידה מהלחץ ומיציאת התינוק החוצה. קרעים גדולים יוצרים מגוון של בעיות לאחר הלידה כמו בעיה בשליטה בסוגרים, כאבים בזמן קיום יחסי מין ועוד. ישנה המלצה של חלק מהמילדות והדולות לבצע עיסויים באזור. יש רופאים שיטענו שגם בלי עיסוי הגוף משחרר בתהליך הלידה חומרים הגורמים לאלסטיות של הנרתיק ולגמישות עצמות האגן. זו כמובן בחירה שלך.

טחורים – העיכול איטי יותר בשלב זה של ההריון והוא לעיתים יוצר תופעה של עצירות. גם עלייה בנפח הדם, עלייה ברמות הפרוגסטרון, הגורם להחלשת שרירי הגוף (כן וגם שרירי פי הטבעת) והלחץ של הרחם הגדל והעובר ,יכולים ליצור טחורים. מה שנשאר זה לשתות הרבה, לדאוג לעשות פעילות גופנית מתונה ובעיקר לדאוג לתזונה עשירה בסיבים.

שמות- זה הזמן לחפש שם או לפחות להתלבט לגבי שמות. אתם יכולים לחפש שם בספרים או למצוא שמות לתינוק באתרי שונים

שבוע 1

שבוע 2

שבוע 3

שבוע 4

שבוע 5

שבוע 6

שבוע 7

שבוע 8

שבוע 9

שבוע 10

שבוע 11

שבוע 12

שבוע 13

שבוע 14

שבוע 15

שבוע 16

שבוע 17

שבוע 18

שבוע 19

שבוע 20

שבוע 21

שבוע 22

שבוע 23

שבוע 24

שבוע 25

שבוע 26

שבוע 27

שבוע 28

שבוע 29

שבוע 30

שבוע 31

שבוע 32

שבוע 33

שבוע 34

שבוע 35

שבוע 36

שבוע 37

שבוע 38

שבוע 39

שבוע 40

שבוע 41

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה רפואית או המלצה לנקיטת הליך רפואי ואינו מחליף בשום אופן יעוץ רפואי. בכל עניין רפואי יש לפנות לרופא כנדרש. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד.

EmptyView

הצטרפו למועדון הדיוורים של האגיס

מלאו את הפרטים וקבלו קוד קופון ישירות לנייד שלכם
זה הבייבי הראשון שלי 
בשליחת טופס זה אני מסכים שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות
לקבלת הקופון אנא אשרו קבלת דיוורים ע"י סימון התיבה

 

 

 

 

השאירו מייל ותקבלו מהאגיס

שלל הפתעות, הטבות, קופונים ותכנים שווים במיוחד!

בשליחת טופס זה אני מסכימ/ה שמידע עליי יישמר במאגרי המידע של החברה והיא תשתמש בו בהתאם ל מדיניות הפרטיות

אני מאשר/ת קבלת עדכונים, פרסומים והטבות ממגוון מותגי חברת קימברלי-קלארק ישראל בע"מ באמצעות מיילים ו/או הודעות טקסט. ניתן להסיר את פרטיך מרשימת התפוצה בכל עת